Skip to main content

Naumovici: "Am vrut să omor personajul Magdei Catone de multe ori"

 

Publicitate

"Pentru mine e foarte funny să fiu aici", și-a început Bogdan Naumovici discursul.

De ce era funny? Pentru că Naumovici, inițiatorul campaniei Ziua Bărbatului, vorbea la o dezbatere despre stereotipurile de gen în reclame, la care au participat și reprezentantele unei organizații care apără principiul egalitatii de șanse între femei și bărbați.

"Noi făceam reclamele la Bonux, iar eu am încercat să-i omor personajul Magdei Catone"

De ce apar femei în reclamele pentru detergenți? Magda Catone s-a lipit cel mai bine de imaginea Bonux. Atât de tare încât atunci când au scos-o din reclame și au băgat un bărbat în loc, vânzările au scăzut, iar oamenii au cerut-o pe Magda Catone înapoi, a povestit Naumovici.

TENTATIVĂ DE "OMOR". "Eu am vrut s-o omor pe Magda Catone de foarte multe ori. Noi făceam reclamele la Bonux, iar eu am încercat să-i omor personajul Magdei Catone.

Toate studiile care ne arată că reclamele la detergenți cu personaje feminine sunt urâte de femei, sunt contrazise de vânzări.

La un moment dat am făcut o reclamă la Bonux în care a jucat un bărbat, imediat după aceea ne-au venit în cap toate cercetările, femeile și-au cerut-o pe Magda Catone înapoi", a spus Naumovici.

Cât despre discriminarea bărbaților: "Nu-mi aduc aminte de o organizație care să protejeze bărbații, care să se lupte pentru drepturile noastre", a spus Naumovici.

Ce a mai spus Naumovici la evenimentul organizat de Consiliul Român pentru Publicitate (RAC)?

  • "Cred că avem mici diferențe care e normal să fie exploatate. Dacă vorbim despre lucrurile pe care oamenii și le recunosc e mai simplu ca mesajul să ajungă la public, până la urmă ne adresăm maselor."
  • "Toată pledoaria mea este despre cum să avem un echilibru în toată această discuție."
    • "Putem să vorbim despre stereotipuri în reclame cu zâmbetul pe buze, cu mai puțină îndârjire. Noi n-avem nicio problemă să recunoaștem, chiar și în spoturi, că uneori suntem sub papucul femeii."
    • "Avem caracteritici care ne diferențiază și ele fac deliciul."

Profesor doctor Mihaela Miroiu (SNSPA):

  • Prin studiile pe care le realizăm și prin această dezbatere vrem să vedem dacă ceea ce se întâmplă în publicitate respectă principiile morale.
  • 80% din persoanele care se pregătesc în domeniul comunicării sunt femei, o cifră zdrobitor de mare
  • 70% din personalul medical și cel din învățământ sunt tot femei. În politică nu vorbim însă de același lucru. De exemplu, la alegerile locale, din 3111 primării doar 5 au fost câștigate de femei.
  • Un lucru îngrijorător este că România se află pe locul 109 în topul țărilor în care sunt discriminate femeile, foarte aproape de țările arabe.
  • Stereotipurile sunt un element important al modului în care vedem simplificator societatea.
  • Unele reclame provoacă stereotipurile, altele le întăresc. Aceste reclame duc la discriminări.
  • Lipsa acordului la denumirile meseriilor și funcțiilor duce la diferențe de gen. Parcă suntem mutanți când ne exprimăm astfel: "Soțul senatorului a așteptat câteva ore ca senatorul să nască".
  • Stereotipurile n-ar fi asa o crimă dacă nu ar conduce la prejudecăți.
  • Mi-aș dori să apară mai multe reclame cu femei purtatoare de minte. Piața este invadată de reclame cu femei purtătoare se sâni și fese, dar asta nu mai prezintă nimic nou, ar fi bine să existe și reclame cu barbați sensibili. Bărbații mor cu șapte ani mai devreme decat femeile din cauza bolilor de inimă sau atacurilor cerebrale, pentru ca socitatea i-a învățat ei nu trebuie să fie sensibili și, în consecință, nu se extereorizează.
  • Femeile se uită mai mult la reclame, deci ele sunt publicul țintă în general.

Cristina Trepcea, membru CNA și psihoterapeut:

  • De fiecare dată când este vorba de discriminări de gen în mine se bat trei personaje, cea care a fost jurnalist - nu de mult timp, cea care este psihoterapeut și cea care este membră în CNA. Subiectul este unul în legătură cu care este un mare scandal în interiorul meu. După prezentarea colorată și seducătoare pe care a facut-o Bogdan, trebuie să vă spun că sunt de acord și cu doamnele și cu ce a spus Bogdan.
La dezbaterea organizată de RAC au mai participat Alice Iancu și Andreea Bragă (Centrul de Dezvoltare Curiculară și Studii de Gen FILIA). Dezbaterea a fost moderată de prof. dr. Mihaela Miroiu (SNSPA).
Despre ce s-a mai vorbit în cadrul dezbaterii?

Principalul subiect al întâlnirii au fost stereotipurile de gen și, în particular, imaginea femeii în publicitatea românească din perspectiva sociologică, legislativă și a creativului.

Reprezentanți ai mediului academic, ai autorităților, ai agențiilor de publicitate și ai companiilor au discutat modul în care este reprezentată femeia în publicitate, care sunt cele mai comune stereotipuri, către ce ne îndreptăm în materie de portretizare a femeii, ce standarde creează publicitatea și cum percepe consumatorul român mesajele transmise de reclame.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • ce de timp liber au oamenii ăstia...
    aștept să o văd pe femeia Dorel, pe femeile care adoră gustul puternic și amărui, pe femeile care poartă dialogurile Cava Doro si așa mai departe...
  • Probabil o buna parte dintre "gospodine" se oglindesc in ea : tate, toape, extra vocale, tupeiste, grobiene.
    Dero a reusit sa desluseasca prtretul moral al femeii romane consumatoare a respectivului produs :)))

Trimite un comentariu