Skip to main content

Noaptea Devoratorilor de Publicitate, deschisă în toată lumea cu un spot românesc

 

Noaptea Devoratorilor de Publicitate, care cuprinde o selecţie de şase ore de reclame din întreaga lume (aceleaşi calupuri rulează în toate ţăriile participante), se deschide cu un spot românesc pentru prima oară.

Publicitate

O premieră este şi numărul mare de spoturi româneşti alese de Jean Marie Boursicot, creatorul Nopţii Devoratorilor, după cum paginademedia.ro a scris aici.

Spotul care va deschide, în această seară, ediţia de la Bucureşti a Nopţii Devoratorilor de Publicitate este unul realizat pentru campania IQads "Publicitatea în viaţa noastră". Reclama a fost realizată Next Advertising.

În continuare, câteva spoturi din campania IQads:

Jean Marie Boursicot şi Dan Chişu, cel care a adus formatul acestui eveniment în România - în urmă cu 18 ani, au fost prezenţi astăzi la conferinţa de presă organizată pe tema Nopţii Devoratorilor de Publicitate, de la Bucureşti.

În continuare, câteva idei desprinse din discuţia purtată de cei doi cu jurnaliştii prezenţi la conferinţă:

Anul acesta, evenimentul Noaptea Devoratorilor de Publicitate se va desfăşura în 39-40 de ţări şi în 160 de oraşe din întreaga lume.

Jean Marie Boursicot deţinea cea mai mare colecţie de reclame din lume, pentru această performanţă a intrat şi în Cartea Recordurilor. Arhiva, care acum se află în Elveţia, ocupă un spaiu de 400 de metri pătraţi de rafturi pline cu filme.

Multe dintre ele sunt pe peliculă, iar în momentul de faţă Bouriscot face eforturi să digitalizeze toate reclamele de pe peliculă. Transferul în digital, care va dura cinci ani, va costa două milioane de euro.

După ce arhiva va fi complet digitalizată, Bouriscot a promis că va pune o mare parte pe inteternet şi va oferi acces gratuit tuturor persoanelor fizice, la o calitate care să nu încurajeze utilizarea lor în scopuri comerciale. Televiziunile care vor dori anumite spoturi la o calitate înaltă le vor putea cere în schimbul unei sume de bani.

În fiecare an, Jean Marie Bouriscot primeşte circa 25.000 de spoturi din întreaga lume din care face selecţia pentru Noaptea Devoratorilor de Publicitate. În momentul în care agenţiile trimit spoturi acestea îi cedează lui Bouriscot drepturile de difuzare.

Întrebat cât costă arhiva în momentul de faţă, Jean Marie Bouriscot a spus:

Arhiva este inestimabilă. Dar vă pot spune la ce valoare este asigurată colecţie. Este vorba de 10 milioane de euro. Această sumă asigură valoarea peliculei virgine.

Ce spoturi vă plac cel mai mult?

Jean Marie Boursicot:

Îmi plac spoturile care transmit emoţii, cele muzicale şi cele care au imagini estetice.Reclamele oferă o experinţă cinematografică în adevăratul sens al cuvântului.

Dan Chişu:

Îmi plac spoturile deştepte, care au o poveste. Acele posturi care au măiestria să spună în 30 de secunde ce alţii nu reuşesc nici în câteva ore.

Noi nu ne-am făcut niciodată reclamă în emisiuni ca Acces Direct sau Happy Hour, pentru că publicitatea excită inteligenţa.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Trimite un comentariu