Skip to main content

A căzut raportul TVR. Pică și conducerea postului public. Radu Călin Cristea, şef interimar

 

Publicitate

ACTUALIZARE 3:  Radu Călin Cristea va asigura interimatul Televiziunii Române. Acesta a fost audiat de Comisiile de Cultură după ce Raportul de activitate al TVR pe 2011 a fost respins de plenul Parlamentului, cu 240 de voturi „pentru” şi 4 „abţineri”.

Conducerea Televiziunii Române va fi schimbată. Raportul de activitate al TVR a fost respins, în urmă cu câteva minute, de plenul Parlamentului, după ce primse vot negativ şi din partea Comisiilor de Cultură.

Ca urmare a acestei decizii, mandatul lui Alexandru Lăzescu de preşedinte director-general al Societăţii Române de Televiziune, început în vara anului 2010, va lua sfârşit.

ACTUALIZARE 2: Raportul Televiziunii Române pe 2011 a fost respins de Comisiile de Cultură ale Parlamentului cu 16 voturi împotrivă şi două abţineri. Votul Comisiilor are un rol consultativ, decizia privind o eventuală demitere a lui Alexandru Lăzescu urmând să fie luată în funcţie de votul plenului Parlamentului.

Rapoartele Societăţii Române de Radiodifuziune (SRR) au fost amânate - deşi ele figurau pe agenda plenului azi, cu începere de la ora 15:00.

ACTUALIZARE: Ioana Avădani, director executiv al Centrului pentru Jurnalism Independent, transmite pe Facebook direct de la Parlament unde se discută rapoartele SRR şi TVR. Mai multe detalii, în articol.

Președintele TVR, Alexandru Lăzescu, prezintă în aceste momente rapoartele de activitate ale TVR pe anii 2010 și 2011.

Pe scurt din declarațiile lui Lăzescu:

  • În prezent SRTV se află într-o situție extrem de critică. De aproape trei săptămâni conturile TVR sunt blocate de ANAF.
  • Această situație din televiziunea publică nu e una recentă. Televiziunea publică se află pe pierdere din 2006. În momentul preluării mandatului acestui Consiliu, datoria cumulată la 30 iunie 2010 era de 61 de milioane de euro.
  • Vreau să vă spun un lucru. Acest management din TVR a fost de la început un management de criză. Chiar de prima zi cînd am intrat în televiziune, era în faza de excuție o scrisoare de garanție de 5,4 milioane de dolari, în favoarea NBC Universal, care dacă ar fi fost executată introducea televiziunea într-o dificultate și mai mare.
  • Veți spune că această datorie s-a cumulat și a crescut. Era firesc, era logic, pentru că practic când intri într-o instituție preiei activul și pasivul. Aveam un contract pe UEFA Champions League care aducea în fiecare lună un minus de circa un milion de euro pentru televiziunea publică.
  • Am fost într-o situaţie destul de critică. Numai pentru organizarea Cerbului de Aur se chelutiau 2 milioane de euro.
  • Sunt câteva lucruri importate care vor rămâne în urma acestui mandat. Televiziunea Română are acum un canal de ştiri decent şi competitiv, care a ajuns la aproape un an de la relansare sa fie o prezenţa importantă pe piaţa de TV din România.
  • Ieri s-a lansat playerul TVRplus. E prima soluţie de acest gen din România. Televiziunea publică are acum un site de ştiri competitiv.
  • Sunt lucruri bune şi rele care se pot spune despre un asemenea mandat. Am stabilizat cât am putut situaţia, am venit pentru prima oară în istoria televiziunii cu bugete multianuale pentru filme şi sport.
  • Raportul Curţii de conturi, publicat de curând, punctează cam toate elementele pe care le-am spus despre acest mandat. Multe dintre aceste reforme sunt confirmate de ceea ce spune Curtea de Conturi.

Ioana Avădani, pe Facebook, din discuţiile de la Parlament despre rapoartele posturilor publice de radio şi televiziune:

  • "Radu F. Alexandru propune aminarea dezbaterilor pt ca lipseste avizul Comisiei de Buget-Finante. Majoritatea vorbittorilor sustin ca invocarea lipsei raportului este "un tertip"."
  • "A. Lazescu: Din prima zi am avut un management de criza. Am preluat TVR cu datorii de 61 de milioane de euro. Intre 2005-2010, cheltuielile cu personalul au crescut cu 50%. Situatia din TVR nu se poate rezolva schimbind un consiliu cu altul. Niicunul din ultinele 4 consilii nu si-a incheiat mandatul."
  • "A. Lazescu: Romania are nevoie de o televiziune publica puternica. Televiziunea publica trebuie sa se insanatoseasca. Dincolo de decizia de azi, situatia nu se schimba."
  • "Olguta Vasilescu: Am facut rost de stenogramele din consiliu si le-am pus la mine pe blog. TVR a avut pierderi mai mari decit Posta Romana si Tarom la un loc. TVR a achzitionat casete cu preturi de 3 ori mai mari decit in magazine. Nu am pea multe intrebari, pentru ca eu stiu aceste lucruri."
  • Georgică Severin: Vreau sa va atrag atentia ca nu putem sa respingem raportul pe 2010, ca atunci inseamna ca in 2011 CA a functionat ilegal.

Alexandru Lăzescu, de la Parlament, în direct la TVR Info:

  • Apropo de deficit, să fim oneşti, aruncăm o cifră şi gata. În mod foarte clar se vede că la intrarea acestui Consiliu de Administraţie, Televiziunea Română avea un deficit de 61 de milioane de euro.
  • Legat de acele contracte despre care vorbiţi cred că decizia de a semna acele contracte nu a fost tocmai una potrivită, au fost destul de scump. Când a venit acest Consiliu de Administraţie erau mai multe contracte în curs, care trebuiau onorate. Noi aveam datorii de onorat, în mod normal aceste datorii au crescut.
  • Apropo de angajări, dacă vreţi vă dau exact cifra la preluarea mandatului erau 3292 de angajaţi, acum sunt 3337 de oameni, exact 45 de oameni în plus. A se discuta ca se fac angajări în prostie, nu e corect. Totul a fost perfect până în 30 iunie 2010 şi apoi, dintr-odată, a inceput orgia, s-au facut angajări s.a.
  • Vorbeam de salarii. Referitor la salariul Ioanei Lupea şi al lui Mircea Marian, ei câştigau iniţial în jur de 6.000 de lei brut pe lună. Fiecare avea în jur de cinci emisiuni pe săptămână, a câte 2 ore, iar Ioana Lupea făcea şi o emisiune în weekend. Vă pot da nume de oameni care câştigau de doua ori mai mult pentru o singură emisiune. Cristian Pârvulescu avea 95 de milioane pentru o emsiune pe săptamână. A şarja pe ideea asta e nedrept. N-am venit să spun cum se luau o mulţime de bani pe alte emisiuni.
  • Treaba mea este să mă ocup de management. Nu e treaba mea nici cine e invitat şi cine nu e invitat. Nu spun ca afost o rezervaţie de îngeri, Doamne fereşte.
  • Apropo de contractele de care discutaţi, am întors o mulţime de contracte. Un exemplu este un contract pentru o firmă de copiatoare pentru că mi s-a părut foarte mult. Aceste proceduri de achiziţie şi de casete sunt făcute de alte departamente, m-am uitat , în general, să văd dacă s-au respect procedurile.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • @ Tataee - Graur tocmai a fost aseara la Dolce, cu aceleasi pareri trase de par, cu aceeasi limba de lemn.
    Pt ca baietii din TVR au senzatia ca locul de munca se mosteneste, iata si cateva dezvaluiri despre famiglia de la Sport:
    - Emil Hossu Longin – comentator, reporter, globe trotter etc – e fiul celebrei Lucia Hossu Longin, care de la Memorialul Durerii n-a mai produs nimic, membra prin toate comitetele, comitiile si CA-urile posibile in ultimii 20 de ani. A nu se uita ca tatal lui Emilus, Valentin, si el ceva mahar o vreme, a fost dovedit turnator la Secu’;
    – Mihnea Ionescu, redactor sef Stiri Sportive, globe trotter, taietor de frunze la caini etc este fiul lui Victor Ionescu. Asta era prezentatorul Telejurnalului pe vremea Impuscatului (unul din ei), iar dupa Revolutie a fost mare sef si ani de zile corespondent in SUA pe banii nostri;
    - Daniela Enachescu, fosta Hura, redactor sef transmisiuni sportive, reporterita mediocra, habarnista, prezentatoare calificata la locul de munca. A fost parasutata la Sport de ma-sa, care era contabila sefa in TVR si apoi devenita nevasta lui Vlad Enachescu. Babeta Hura, contabila adica, a fost “actrita” principala a blatului din 2007, cand Kanal D a castigat in detrimentul TVR drepturile pt Liga I la fotbal;
    - Cosmin Cernat, actualmente director ca urmare a unui concurs blatuit de Lazescu (dupa ce a revenit in TVR ca si consilier al lui), e finul lui Vlad Enachescu. La concursul aranjat in comisie a fost si Dumitru Graur, actualmente analist la Dolce Sport si partener de combinatii cu Cernat si cu Vladut.
    - Marius Mitran, analist foarte bun, reporter zero, bagat in redactie pe sest dupa ce isi facuse veacul pe la TVR 2, unde a fost adus de nevasta-sa care arde gazul, pare-se, pe acolo
    - Tudor Furdui, nepot de cantaret de muzica populara. Gafeur prin excelenta, renumit printre colegi ca sta la machiat si la frezat jumatate din timpul pe care, chipurile, il petrece la serviciu. Cealalta jumatate o petrece jucandu-se pe net cu fiu-sau, pe care-l ia mai mereu la redactie.
    - Vlad Arhire, comentator, reporter, in general vai de mama lui, ‘nalt ca bradul si destept ca gardul. Este fiul lui Vasile Arhire, alt mare pacalici de presa, care vegeteaza de ani de zile pe post de director TVR Iasi, girand acolo productii jenante, sub orice critica.
  • Daniela Enachescu, fosta Daniela Hura este fiica unei persoane deloc straine de asemenea practici. Delapidare, deturnare de fonduri, translatarea interesului colectiv al televiziunii in interes "de familie". Doamna Hura a plecat din TVR intr-un moment in care a fost pusa sa aleaga intre un control DNA si o iesire in decor "de onoare"...
  • pentru cineva care semneaza "unul care stie", ar fi trebuit sa stii ca Graur nu e analist la Dolce Sport. e invitat din cand in cand.
  • Apropos de Sportul din TVR si de scandalul demn de DNA cu sublicentierea drepturilor TV. Poate isi aduce aminte cineva si de "concursul" prin care a fost angajat ca director gafeurul Cosmin Cernat, de profesie crai al colegelor de serviciu. Intai l-a adus Lazescu pe post de consilier, apoi s-a facut comisie de examinare, din care a facut parte si Dumitru Graur (in ce calitate, oare?). Acum iata legaturile: Cernat e finul lui Vlad Enachescu, nevasta lui Enachescu (fiica unei contabile sefe din TVR) n-are nicio treaba cu sportul dar a fost promovata ulterior red sef al transmisiilor in TVR de Cernat, iar Graur e analist la Dolce Sport, condus de Vlad Enachescu. Astia trateaza locul de munca de la stat ca pe o feuda proprie.
  • poate ar trebui,ca in Anglia,abonamentul sa fie 200 de lei(la ei e de 125 lire,dar am zis sa fiu mai mai decent si sa pun in lei) si sa fie platit in functie de cate televizoare ai in casa,sa se renunte la publicitate,iar postul public sa fie depolitizat complet,prin aducerea de manageri straini,pentru o perioada de timp,pentru a rentabiliza televiziunea publica si sa fie scapata de tot felul de interese politice,care de fapt au condus la aceasta situatie in ultimii 22 de ani!
  • jalnic... adică scria jalnic în adevarul.
    ma rog, unora de la usele le-a plăcut, de aia îl bagă în față.
    deh, prostituția intelectuală face bine la burdihan!
  • Cine este directorul interimar al TVR, Calin Radu Cristea? Numele imi e cunoscut doar de la Europa libera....
  • Varza esti, nenea Petrisor. Dupa ce spui ca raportul SRR a fost amanat, mai jos zici ca SRR e intr-o situatie critica, citandu-l pe Lazescu. Frate, ca sa-ti intre bine in cap tie si urechistilor de presa: SRR inseamna radio, SRTV - televiziune. Hai, ca nu-i greu !

Trimite un comentariu