Skip to main content

Vlad Enăchescu despre meciurile Euro la Dolce: Contractul a fost semnat din toamna trecută

 

Publicitate

Vlad Enachescu, șeful Dolce Sport, a transmis presei o scrisoare prin care explică felul în care au ajuns o parte din drepturile de difuzare Euro 2012 la Dolce.

"TVR este cea care a deschis discuția despre un parteneriat și tot TVR a publicat pe site-ul instituției, pentru o perioada de 30 de zile lista cu evenimentele sportive pe care dorea să le sub-licențieze la acel moment”, a explicat Vlad Enachescu.

În plus, el a mai precizat că TVR ar fi purtat negocieri și cu alte posturi de televiziune, însă Dolce a fost singura televiziune care a făcut ”o ofertă concretă”, contractul fiind semnat în noiembrie 2011.

 

Pe scurt, din scrisoare: 

  • Am asistat în ultimele zile la un adevarat asediu mediatic. Numele meu și al soției mele au fost discreditate și, pe alocuri, chiar terfelite în fel si chip, totul pornind de la o declarație halucinantă și falsă a domnului Burtea Sorin, angajat TVR și, mai nou, reprezentant al angajaților în CA al SRTV.
  • Contractul cu TVR a fost semnat în noiembrie 2011, după un an de negocieri și include și alte competiții de mai mică anvergură. TVR este cea care a deschis discuția despre un parteneriat și tot TVR a publicat pe site-ul instituției, pentru o perioada de 30 de zile (conform rigorilor EBU, pe care dl Burtea Sorin și alții din CA SRTV ar trebui să le cunoască), lista cu evenimentele sportive pe care dorea să le sub-licențieze la acel moment.
  • Este cel puțin hilar să își imagineze cineva că un contract de o asemenea importanță poate să fie semnat la nivelul Cernat-Enăchescu. Ambele părți, Televiziunea Română și Dolce Sport, au nevoie de aprobări din partea Consiliilor de Administrație, Comitetului Director, etc, precum și de analize de business.
  • Toate discuțiile pe marginea contractului TVR - Romtelecom au fost transparente și, din ceea ce știu, TVR a purtat discuții cu mai multe trusturi/televiziuni, iar singura televiziune care a facut o ofertă concreta a fost Dolce Sport. S-a stabilit o comisie de negociere a contractului, din partea SRTV făcând parte Andi Vilara, Dan Radu, Director Programe SRTV și Alexandru Lazescu, PDG.
  • Niciodată, soția mea, Daniela Enăchescu, nu a participat la o discuție pe marginea acestui contract. Nici nu avea cum să facă acest lucru pentru că, așa cum vă spuneam, contractul TVR-Romtelecom a fost semnat în noiembrie 2011, iar numirea ei ca redactor șef al Departamentului Sport a fost facută în martie 2012. Adică la 4 luni după parafarea înțelegerii.

 

Scrisoarea, integrală, în continuare:

Am asistat în ultimele zile la un adevarat asediu mediatic. Numele meu și al soției mele au fost discreditate și, pe alocuri, chiar terfelite în fel si chip, totul pornind de la o declarație halucinantă și falsă a domnului Burtea Sorin, angajat TVR și, mai nou, reprezentant al angajaților în CA al SRTV.

 

Am sperat că bunul simț va avea totuși câștig de cauză în fața speculațiilor și afirmațiilor fără dovadă, dar, după articolele publicate în ultimele zile, simt nevoia să aduc niște clarificari în nume personal, așa cum au fost și comentariile de care aminteam.  Aș vrea, de asemenea, să precizez că intenționez să mă adresez și instanței în acest sens:

 

  • In scandalul din 2007 am fost implicat fără un motiv real. Am susținut atunci că s-au pierdut drepturile de Liga 1 dintr-un singur motiv, respectiv lipsa lichidităților SRTV și proasta gestionare a fondurilor de către directorul general de la acea vreme (acum se vorbește în rapoartele financiare SRTV de “moștenirea grea” din perioada 2005-2010). M-am adresat, la acel moment, instanțelor civile și există o rezoluție clară a acestora în acest sens, respectiv de nevinovatie. Menționez că toate “sancțiunile” interne au fost retrase.
  • In toată carierea mea am apărat interesele instituțiilor pentru care am lucrat. TVR, înainte de toate, apoi Telesport/Realitatea (am sublicențiat și atunci de la TVR, JO Beijing 2008 și CM Africa de Sud 2010) și acum, Dolce Sport.
  • In 2 ani de când fac parte din echipa Dolce Sport, interesul a fost unul singur: acela de a crește calitativ programele postului pe care îl conduc, prin achiziții de competiții sportive importante, fie exclusive, fie în parteneriat. Exemple sunt: Cupa României și Europa League (PRO TV), Liga Campionilor 2012-2015 (Digisport), EURO 2012, JO 2012 și  CM 2014 (TVR),  Liga 1 (Antena) 2012-2014.
  • Contractul cu TVR a fost semnat în noiembrie 2011, după un an de negocieri și include și alte competiții de mai mică anvergură. TVR este cea care a deschis discuția despre un parteneriat și tot TVR a publicat pe site-ul instituției, pentru o perioada de 30 de zile (conform rigorilor EBU, pe care dl Burtea Sorin și alții din CA SRTV ar trebui să le cunoască), lista cu evenimentele sportive pe care dorea să le sub-licențieze la acel moment. O mențiune foarte importantă pe care doresc să o fac este că, la acea vreme, redactor șef al Departamentului Sport TVR era Andi Vilara.
  • Toate discuțiile pe marginea contractului TVR - Romtelecom au fost transparente și, din ceea ce știu, TVR a purtat discuții cu mai multe trusturi/televiziuni, iar singura televiziune care a facut o ofertă concreta a fost Dolce Sport. S-a stabilit o comisie de negociere a contractului, din partea SRTV făcând parte Andi Vilara, Dan Radu, Director Programe SRTV și Alexandru Lazescu, PDG. Niciodată, soția mea, Daniela Enăchescu nu a participat la o discuție pe marginea acestui contract. Nici nu avea cum să facă acest lucru pentru că, așa cum vă spuneam, contractul TVR-Romtelecom a fost semnat în noiembrie 2011, iar numirea ei ca redactor șef al Departamentului Sport a fost facută în martie 2012. Adică la 4 luni după parafarea înțelegerii. Numirea Danielei Enăchescu are caracter temporar (fostul redactor șef, Sorin Stoian, a ales o carieră în străinatate) și a fost aprobată de conducerea SRTV cu o durată determinată (conform regulamentelor SRTV pentru interimat nu este nevoie de concurs, iar acest lucru ar trebui, de asemenea, să fie știut de dl Burtea Sorin).
  • Este cel puțin hilar să își imagineze cineva că un contract de o asemenea importanță poate să fie semnat la nivelul Cernat-Enăchescu. Ambele părți, Televiziunea Română și Dolce Sport, au nevoie de aprobări din partea Consiliilor de Administrație, Comitetului Director, etc, precum și de analize de business. Aceste aprobări există, iar două instituții de nivelul SRTV și Romtelecom nu puteau încheia “pe genunchi” un asemenea acord. Mai mult decât atât vă pot spune că modul în care TVR și Dolce Sport au împărțit spre difuzare partidele de la EURO 2012 a fost propus și aprobat de UEFA. Nimeni nu putea sublicenția nimic, fără acordul scris al EBU și UEFA.
  • Parteneriatul TVR - Romtelcom include mai multe competiții, cu drepturi și obligații de fiecare parte. Prețul de achiziție pentru fiecare dintre aceste competiții este confidențial, așa cum este normal, făcând parte dintr-un contract comercial între două instituții. Pot afirma însă, că suma totală a contractului este alta decât cea vehiculată în media și că este 100% aliniată la valoarea de piață a anului 2011, anul în care s-a semnat înțelegerea TVR-Romtelecom.  Piața drepturilor de televiziune a suferit ajustări semnificative în ultimii ani și cred că domnii Burtea Sorin si Nițulescu Cristian ar putea să verifice singuri ceea ce spun, aruncând o privire asupra prețului plătit de TVR pentru ultimele 3 sezoane de UCL și, totodată, oferta nou facută, pentru aceeași competiție. Diferențele sunt enorme și asta tocmai pentru că acum valoarea drepturilor TV a scăzut considerabil față de anii 2008-2009.

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Afacerea TVR - Dolce miroase de la o posta a "TUN" intre familia Enachescu si "finutul" Cosmin Cernat. Enachescu trebuie sa inteleaga un lucru, ca el nu poate face ce vrea cu banii nostrii pe care TVR ii incaseaza lunar de la fiecare. Un alt "TUN" a fost acum cativa ani, in spatele lui fiind tot Vlad Enachescu de aceasta data cu Horatiu Nicolau, fost patrton Telesport. I-au prostit pe cei de la Realitatea TV sa cumpere Telesport ca da bine sa ai in portofoliu un canal de sport. Mai mult, cei de la Realitatea au fost convinsi ca au dat lovitura mai ales ca Telesport & Realitatea s-au luptat pentru drepturile din Liga 1. Dar ce sa vezi supriza, au pierdut cu sef de proiect Vlad Enachescu, asa cum s-a intamplat si la TVR...Ce coincindenta...a fost comisionul mult prea important ca Vlad sa-l rateze, da-le naibii de interese de grup (Realitatea -Telesport). Asa ca Realitatea a dat milioane de euro bune pentru Telesport si a ramas cu buza umflata, adica a cumparat niste echipamente tehnice depasite total si o redactie decimata. In final, poate Vlad Enachescu ne spune cum din pozitia de angajat al TVR si-a luat cu banii jos un Mercedes C classe si cum si-a luat o vila in cartierul Pipera de Iancu Nicolae...

Trimite un comentariu