Skip to main content

Digital Fact Book: piața locală de digital, 65 de milioane de euro în 2012

 

Alex Vișa

Publicitate

Piața digitală de media s-a ridicat, în 2011, la 52 – 55 de milioane de euro, potrivit Digital Fact Book, publicat astăzi de agenția Hyperactive, parte a Lowe Group. Cifrele pentru anul acesta arată și mai bine: 65 de milioane de euro.

Principalele motoare care au influențat creșterea pieței de digital în 2011 au fost social media și mobile marketing.

Mai exact, piața de mobile marketing a ajuns la 7 milioane de euro anul trecut, iar Digital Fact Book estimează că acest domeniu va crește cu 15% în 2012. Mobile marketing nu se rezumă doar la sms, care a fost cel mai utilizat instrument de comunicare în 2011, ci și la aplicații mobile, mobile adverising și website-uri mobile.

Alex Vișa, Hyperactive: Cuvinetele cheie și trendurile care vor marca 2012 sunt: video, mobile, social media și e-comerce. Estimăm că în acest an bugetele de publicitate în social media vor crește cu circa 50%.

Trenduri în 2012:

  • Mobile pe toată linia – de la site-uri mobile, până la aplicații și mobile marketing sut esențiale în 2012. Asta penttru că tot mai mulți români au acces la smart phones.
  • Social Media – va fi în continuare în vogă. De anul acesta, agențiile de media încep să vorbească despre Social Media Optimisation. Pe lângă facebook, cel mai puternic instrument de social media, mai există și YouTube, Flickr, Twitter și Likedin.
  • Video este o zonă ce va exploda în 2012, cel puțin pe partea de comunicare și publicitate. Potrivit lui Alex Vișa, din punct de vedere al advertisingului, e mai ușor să comunici cu un client printr-un video.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Trimite un comentariu