Skip to main content

ARHIVA. Cum se făcea campanie în 2000. De la „Nici cruce nu-ți poți face cu stânga”, la „Eu am salvat marinarii”

 

Publicitate

Acum 12 ani, pe vremea aceasta, candidații la alegerile parlamentare trăgeau din greu pentru campanie. Presa online nu se dezvoltase, așa că politicienilor nu le rămânea decât presa scrisă, TV-ul (cele câteva stații care existau la vremea respectivă) și publicitatea outdoor.

Replici șmechere, atacuri directe, interviuri ample, acestea erau "armele" candidaţilor la parlamentarele din 2000, scrie impactnews.ro. Site-ul face un colaj cu reclamele cumpărate de candidații de la vremea respectivă în presa centrală, ca parte a proiectului  Arhivele Presei.

Decebal Traian Remeș, pe atunci candidat din partea CDR, venea cu un mesaj puternic împotriva stângii: „Nici cruce nu-ți poți face cu stânga. E păcat”. Afirmația este urmată și de o avertizare extrem de serioasă: „Să nu zici că nu ți-am spus!”

PNL nu a mers doar pe promovarea candidaților, ci a ieșit „la atac” și cu campanii de imagine pentru promovarea valorilor partidului. „Nu există oameni săraci, când conducătorii sunt harnicii”, spune un mesaj publicitar apărut în ziarul Libertatea. Și dacă nu v-ați lăsat convinși după prima frază, următoarea în mod sigur o va face: „Curajul de a spune lucrurilor pe nume”.

Onaca Dorel Constantin, candidat din partea PRM pentru un post de senator, a venit cu un mesaj care în zilele noaste nu ar mai fi funcționat în mod sigur, având în vedere popularitatea scăzută a președintelui Traian Băsescu: „Eu am salvat marinarii. Împreună putem salva România!”

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu