Skip to main content

6 decembrie: ActiveWatch cere Guvernului retragerea Ordonanţei de Urgenţă de modificare a Legii audiovizualului

 

POZIŢIA ACTIVEWATCH PRIVIND OUG DE MODIFICARE A LEGII AUDIOVIZUALULUI. ActiveWatch solicită Guvernului retragerea imediată a Ordonanţei votată săptămâna trecută, indiferent de forma sa actuală, dar şi iniţierea unei dezbateri publice cu toţi actorii interesaţi pentru îmbunătăţirea cadrului legislativ în domeniul audiovizual, scrie Mediafax.
Cu privire la actualul text al Ordonanţei de Urgenţă (cel dezbătut în şedinţa de miercuri a CNA, diferit de cel votat în şedinţa de Guvern din 27 noiembrie), ActiveWatch consideră că "OUG amputează grav atribuţiile CNA prin neutralizarea sancţiunilor administrate radiodifuzorilor".
De asemenea, ActiveWatch precizează că OUG introduce reglementări care pot afecta “pluralismul de opinii, facilitează concentrarea proprietăţii şi deschid calea către formarea unor poziţii dominante pe piaţă”.
ActiveWatch cere Guvernului retragerea Ordonanţei de Urgenţă de modificare a Legii audiovizualului


Publicitate

CONSECINŢELE REFORMEI TVR. Nota de plată a „Reformei TVR” înseamnă milioane de euro traduse în salariile a mii de oameni care de şapte luni nu mai fac aproape nimic, scrie Evenimentul zilei. Din iunie, când Claudiu Săftoiu a anunţat restructurarea, producţia de programe a fost sistată, rulând doar filme, jurnalele de ştiri şi reluări. 3.235 de salariaţi au fost plătiţi ca să stea degeaba.
Rezultatele şi listele celor concediaţi vor fi anunţate în jurul datei de 15 decembrie, dar apoi urmează o perioadă de rezolvare a contestaţiilor. Tot personalul TVR va continua să fie plătit până la 31 ianuarie, deşi producţia de programe a încetat. Apoi, de la 1 februarie 2013 vor trebui plătite salarii compensatorii (se vor da 3, 6 sau chiar 10 salarii), surse interne menţionând că va fi necesar un fond de 10-15 milioane de euro. Dar aceşti bani nu există şi încă nu s-a identificat o sursă de finanţare. Deci reforma se întinde pe un an şi jumătate, cu costuri uriaşe, doar pentru a restructura 25% din personal.
Reforma TVR: huzureală pe bani publici


CAZUL DISCOVERY. Abonaţii RCS&RDS care nu sunt de acord cu scoaterea din grilă a posturilor de televiziune Discovery pot renunţa la abonament fără plata niciunor penalităţi sau despăgubiri în termen de 30 de zile, scrie Capital.
În ordonanţă de urgenţă nr. 111 /2011 privind comunicaţiile electronice, la CAPITOLUL V- Drepturile utilizatorilor finali- SECŢIUNEA 1 se specifică:
(51) (7) În cazul în care contractul încheiat prevede pentru furnizor posibilitatea modificării unilaterale, acesta este obligat să notifice în avans abonatul cu privire la intenţia sa, astfel încât acesta să beneficieze de un termen de cel puţin 30 de zile pentru exercitarea dreptului de denunţare unilaterală a contractului, în cazul în care nu este de acord cu modificările propuse, fără plata niciunor penalităţi sau despăgubiri.
Clienţii RCS&RDS, nemulţumiţi de scoaterea din grilă a canalelor Discovery, pot renunţa la abonament fără plata niciunor penalităţi


FARSĂ LA UN POST AUSTRALIAN DE RADIO. Doi prezentatori ai unui post australian de radio au reuşit o farsă incredibilă prezentându-se drept regina Marii Britanii şi prinţul Charles într-un apel telefonic la spitalul unde Kate, soţia prinţului William, însărcinată, este îngrijită, şi reuşind să obţina informaţii confidenţiale despre starea sa de sănătate, scrie HotNews.ro, care citează AFP.
Potrivit înregistrării acestei conversaţii, pe fundalul căreia se aud râsete înăbuşite, difuzată pe internet, doi prezentatori ai 2Day FM, un radio din Sydney, au reuşit marţi dimineaţa să discute cu infirmiera de serviciu de la spitalul unde este tratată prinţesa.
Spitalul King Edward VII a recunoscut că o "scurtă conversaţie a avut loc cu personalul" şi a promis într-un comunicat că va revizui "procedurile în materie de apeluri telefonice".
AUDIO Un radio australian a obţinut informaţii despre starea de sănătate a prinţesei Kate după ce o prezentatoare s-a dat drept regina Elisabeta a II-a


FOTOGRAFIE CONTROVERSATĂ. Tabloidul american The New York Post a publicat o imagine cu un bărbat care încerca disperat să se salveze cu câteva secunde înainte de a fi lovit de tren. Fotografului i se reproşează acum că, în loc să-l ajute pe bărbat - care a murit - a ales să facă poza, scrie Adevărul.
Dezbaterea iscată de incidentul tragic ridică încă o dată problema eticii în meseria de jurnalist. Americanul din New York a fost ucis, iar acum fotograful liber profesionist R. Umar Abbasi susţine că, de fapt, încerca să-l alerteze pe conductorul metroului cu ajutorul bliţului.
Ulterior, tabloidul american ”The New York Post” a folosit fotografia pe prima pagină, sub titlul ”Împins pe şinele de metrou, acest bărbat este pe cale să moară”.
Un jurnalist a ales să fotografieze un bărbat care urma să fie călcat de metrou. Tu ce ai fi făcut?

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • Culmea tupeului in media: ONG-ul lacheilor lui Vantu mai are tupeul sa-si dea cu parerea despre moralitate si legi ?
  • elapsus, presa scrisa a cazut in mare masura datorita calitatii continutului fara a se face investitii in oameni, in creeare de jurnalisti adevarati ca prezinta, analizeaza nu judeca. intelegi?
  • cand postati audientele tv ale emisiunilor dansez pt tine,x factor si audientele tv ale serialelor pe luna noiembrie 2012
  • Felicitari, Active Watch! Apara agentiile de publicitate si lasa presa sa moara. O sa ajunga sa ceara rebate si la ONG-uri! Ca ziarele si siteurile le-au distrus cu rebateuri de 15 si 35%

Trimite un comentariu