Skip to main content

ANALIZĂ. Piața online în 2012, 29 de milioane de euro. Cât au câștigat principalii jucători

 

Publicitate

Doru Panaitescu, unul dintre veteranii publicității online, a făcut, pe blogul său, un bilanț al veniturilor din publicitate ale celor mai importanți jucători din România. Panaitescu estimează că primii 30 de jucători din online au atras, împreună, venituri nete de 29,1 de milioane de euro. Este o cifră la care Doru Panaitescu a ajuns după discuții cu mai mulți jucători din industria online.

„Aflat pe un val crescător, piața de publicitate online autohtonă se confruntă cu numeroase probleme post criza: - fragmentarea continuă a pieței de publishing - creșterea rebate-ului la peste 40% pe alocuri - “exportul” de bugete către publisheri străini (GoogleAds, Facebook, Yahoo, Linkedin si multi altii), care afecteaza serios publsiherii autohtoni etc.”, scrie Doru Panitescu pe blogul său.

„Totuși, în ciuda vicisitudinilor prezentate mai sus, publicitatea online a continuat să crească an de an, devansând alte medii și instalându-se confortabil pe locul secund în atragerea dolarului de publicitate, după TV, care rămâne și probabil va rămâne lider, asa cum este și pe alte piețe europene sau în Statele Unite”, mai adaugă el.

Calculele nu includ și veniturile atrase de pe piața din România de Google si Facebook. „Optimistii spun că Google face singur peste 15 milioane de euro pe an din GoogleAds în România, realiștii spun că cifra poate să fie și dublă.

Ce venituri au atras principalii publisheri din online:

  • Ibu Pro TV a avut anul acesta încasări estimate la peste 2 milioane de euro.
  • Mediafax, tot parte a MediaPro, a câștigat peste 4 milioane de euro.
  • Q2M / Thinkdigital - 3 milioane de euro
  • Beyond Media / Adevolution - 1 milion de euro
  • GSP / Convergent Media - 1,5 milioane de euro
  • Ringier Romania - 750.000 de euro
  • Hotnews - 600.000
  • Intact Publishing - 200.000 de euro

Găsiți AICI cifrele tuturor celor 30 de jucători.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Interesant kum mediafax group face 4 mil si ibuprotv doar 2. De ce? Pentru ca prima e a lui Sarbu si a doua e a "fraierilor" de la CME. Sistemul e mai vechi, da acum s-au porcit rau! Mediafax raporteaza 4 mil din online si, de fapt, publicitatea e difuzata pe ProTV, da banii intra la Sarbu in Mediafax. Si uite asa, profitul CME scade, al lui Sarbu creste si noi ne bucuram ca piata de net creste

Trimite un comentariu