Skip to main content

IAA: o singură televiziune nu a condamnat ordonanța. Cine oare? Reproșuri aduse Guvernului.

 

Publicitate

Posturile de televiziune, agențiile de publicitate și clienții reuniții în IAA au venit cu un punct de vedere legat de ordonanța de urgență care modifică Legea audiovizualului. Poziția vine după ce membrii IAA s-au întâlnit, luni, pentru a discuta ordonanța.

Una din concluziile IAA – International Advertising Association este că ordonanța “va atrage efecte dezastruoase asupra acestei industrii”: piața TV va scădea cu 20% (de la 190 de milioane de euro în 2012, la 152 de milioane anul viitor). Pierderile agențiilor ar fi de 40 de milioane de euro.

Poziția IAA spune că televiziunile, “cu o singură excepție” au agreat că impactul negativ al ordonanței este mai mare decât beneficiile. Documentul nu nominalizează postul TV dar, din informațiile Paginademedia.ro, este vorba de grupul Intact, reprezentat la discuțiile de la IAA de Sorin Alexandrescu.

IAA îi reproșează Guvernului că “nu a respectat nici principiile legale privind elaborarea actelor normative și nici principiile bunei guvernări, care presupun că deciziile cu impact major asupra unei industrii să fie discutate cu reprezentanții respectivei industrii.”

Tot spre Guvern se îndreaptă o altă observație:

“OUG este neconstituțională întrucât autoritatea nu a putut justifica situația extraordinară a cărei reglementare nu mai suportă amânare.”

Efectele Ordonanței care, printre altele, interzice rebate-ul, în viziunea IAA:

Asupra clienților de publicitate:

  • Creșterea costurilor directe cu spațiul publicitar cumpărat, întrucât clienții trebuie să discute cu fiecare post TV în parte.
  • Creșterea costurilor administrative indirecte pe care le va atrage obligativitatea clienților de a gestiona singuri contractile de publicitate multiple.

Asupra agențiilor:

  • IAA apreciază că impactul asupra pieței va fi de 20%: dacă în 2012 piața TV este de aproximativ 190 de milioane de euro, în 2013 s-ar ajunge la 152 de milioane, dacă se aplică ordonanța.
  • Pierderea agențiilor s-ar putea ridica la 40 de milioane de euro.
  • Falimente: aceste pierderi nu vor putea să fie suportate de către agențiile independente mici și mijlocii și vor atrage falimente.

Asupra televiziunilor:

  • Creșterea birocrației aferente gestionării relației directe cu sutele de clienți care cumpără spațiu publicitar.
  • Scăderea bugetelor alocate de clienți pentru publicitatea TV, din cauza migrării acestora dinspre TV către celelalte medii pentru a evita blocaje și creșteri de preț.
  • Risc de faliment pentru televiziunile mici și mijlocii, reprezentate acum prin regiile de publicitate, din cauza incapacității acestora de a gestiona spațiul publicitar.

Asupra statului:

  • Scăderea veniturilor la bugetul de stat, colectate prin impozitele și taxele aferente pieței de publicitate.
  • Riscuri juridice majore de încălcare a Constituției și a generării cadrului legislative favorizant practicilor neconcurențiale.

Citiți poziția integral: IAA pozitie 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Tu consumi energia, in loc sa raspunzi punctual la problemele pe care le etaleaza astia de mai sus. Scrie unul ceva, iar tu, in loc sa ii combati ideile, vii cu prostii de genul "slujbasii lui Felix, bla, bla". Pot sa spun si eu ca esti un pedofil, necrofil, zoofil, securist, antisemit, terorist, gerontofil, corupt, extremist, sovin, dusman al poporului, criminal, comunist, fascist, tradator, bolsevic, nazist, puscariabil, basist. Sau, pur si simplu, basist.
    Ca sa creez confuzie si sa deturnez deturnarea deturnarii sensului ordonantei.
    Si ce-as rezolva?
    Spalare pe creier nu inseamna curatarea mizeriei?
    Nu mai veni cu balast care nu are nicio legatura cu esenta problemelor.
    Mai scutiti-ne cu felixu vostru si glumele voastre basiste de doi lei.
    Ii zici o data unui prost, uite OZN-ul si ii furi portmoneul, ii zici a doua oara uite meteoritul si ii furi ceasul, a treia oara nu mai merge.
    Gata. Se scufunda, trebuie sa inotati.
    Asta e soarta sobolanilor de cand e lumea.
  • Priviti cata energie se consuma pe forum de catre slujbasii lui Felix pentru a deturna sensul Ordonantei in ochii cititorilor (pe care spera sa-i manipuleze si sa-i spele pe creier ca si pe telespectatorii proprii) si pentru a crea confuzie privind trustul beneficiar al OUG. Apucatarile securistice ale patronului au fost asimilate de cei aflati in solda lui!
  • Cand imi voi lua doctoratul in economie si fizica cuantica, voi cerceta unde dispar cele 40 de milioane de euro, ca in prezent nu sunt capabil sa imi imaginez.
    In loc de "IAA face" si "IAA drege", ar trebui scris "cei cativa baieti destepti care utilizeaza IAA-ul fac si dreg".
    Totul e murdar si delegitimat.
    IAA-ul a facut o campanie free, de interes public, cu sprijinul CNA, care se numea: "Margarina este buna".
    Cum n-am inca nici doctorate in chimie si nici in anatomie, nu cred ca margarina este buna, cred ca este nociva.
    Si cum n-am nici doctorat in comunicare, nici IAA-ul nu consider ca este benefic, decat la nivel declarativ.
    Altfel, e un fel de organizatie de-aia cu oameni loiali.
    Cui?
  • Asupra clientilor:
    - fals ! Agentiile pot gestiona, in continuare, conturile clientilor, si pot tine legatura cu televiziunile, contra cost. Diferenta e ca, acum, aceste costuri sunt separate si transparente
    - fals ! Pe acelasi motiv de mai sus.

    Asupra agentiilor:
    - primul punct nu are nicio logica - de ce ar renunta clientii la publicitate ?
    - asta e un motiv cinic. Nu aplicati o lege pentru transparenta ca pierdem noi bani !
    - corect ! Oricum piata e plina de pseudo-agentii de publicitate. Daca te uiti la Registrul Comertului, sunt zeci de mii in tara !

    Asupra televiziunilor:
    - primele doua afirmatii sunt false exact pe explicatia de mai sus: agentiile isi pot face treaba, in continuare, la fel ca si pana acum. Factureaza, insa, separat, serviciile de consultanta pe care le fac. Nu e interzis si e chiar de dorit. Singura diferenta e ... transparenta !
    - da, unele televiziuni mici vor disparea insa, haideti sa fim seriosi, multe dintre ele sunt penibile si sunt vandute de marile agentii doar ca sa ia banii clientilor, efectul publicitatii difuzate pe aceste televiziuni este ZERO sau chiar contrar.

    Asupra statului:
    - astea sunt de campanie electorala si nici macar nu trebuie comentate
  • Poate explica ProTV actionarilor sai de ce nu vrea sa elimine rebateul. O fi vorba de firmele capusa ale lui Sarbu, care vind publicitate pentru Pro?
  • Da, sigur, o sa fie sfarsitul lumii, se prabuseste economia ca nu mai iau spaga agentiile. Doliu national, nu-si mai pot cumpara domnisoarele posete si domnisorii jaguar xf.

Trimite un comentariu