Skip to main content

Vânzările ziarelor, tot mai mici. Doar Click! mai vinde peste 100.000 de exemplare

 

Publicitate

PRESA ÎN DECLIN. Principalele ziare centrale au continuat să scadă, cu excepția Evenimentului zilei, care a avut, în perioada iulie - septembrie o creștere de 633 de exemplare, comparativ cu aceeași perioadă a lui 2011, potrivit celor mai recente date publicate de Biroul Român de Audit al Tirajelor.

Ziarul Click! rămâne la conducere în topul celor mai vândute ziare, cu o medie de 132.000 de exemplare vândute pe apariție. Cu toate acestea, tabloidul a înregistrat cel mai mare declin: minus  33.800 de exemplare.

România liberă conduce în continuare la capitolul vânzări pe segmentul ziarelor de calitate, cu o medie de 30.210 de exemplare, dar a suferit o scădere de 8.720 de copii pe apariție.

Ziarul Adevărul a scăzut pentru prima dată sub media de 20.000 de exemplare. Astfel, în cel de-al treilea trimestru al acestui an cotidianul deținut de Cristian Burci a avut o medie de 17.900 de exemplare pe apriție, cu 15.000 mai puține față de aceeași perioadă a lui 2011.

Nume Publicatie   Total vanzari iul - sept 2012   Total vanzari iul-sept 2011   Variatie  
Click 132.947 166.763 -33.816
Libertatea 92.622 98.582 -5.960
Romania Libera 30.290 39.010 -8.720
Gazeta Sporturilor 29.989 37.008 -7.019
Jurnalul National 19.693 21.295 -1.602
PRO Sport 18.272 29.226 -10.954
Adevarul 17.939 33.706 -15.767
Evenimentul Zilei 15.902 15.269 633
Ziarul Financiar 8.446 9.983 -1.537
Curierul National 3.109 3.197 -88
Puterea 1.656 3.069 -1.413

Alte cifre:

  • Academia Cațavencu - 15.282
  • Kamikaze - 5.814
  • Capital - 8.084
  • Biz - 6.481
  • Business Magazin - 5.281
  • Forbes Romania - 3.552
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Petrisor, vreau sa aduci in atentia noastra si ce se intampla in Ringier, mai exact in divizia de reviste unde au inceput de o luna si jumatate, cel tarziu, concedierile si restructurarile de posturi, posturi -cheie chiar... E neplacut, mai ales ca e sfarsit de an si nu poti gasi asa usor un alt job.
  • Dar cum dzeu sa compari ceva care se ofera gratis cu ceva care costa bani? Este ca si cum ai compara nr pietonilor cu nr celor care zboara cu avionul si de aici ai trage concluzia ca viitorul este mersul pe jos! Sau poate ca e?
  • Ca o parere de neavenit eu cred ca s-a ajuns aici si din cauza nesimtirii unora. Nu mi se pare posibil sa tii un ziar in viata, oricare ar fi el, tinand pe langa el X oameni care se burdusesc bine cu bani in fiecare luna, oricat de importanti ar fi ei. Nu poti sa dai salarii de mii si zeci de mii de euro din pix ... la un moment dat buba se sparge ... pentru ca nu produci cat sa asiguri bugetul imens de salarii, dar in paralel sa oferi si conditii. Cu cat sunt mai multi oameni care se umplu de bani, cu atat ziarul e mai in pericol sa se rupe. Trebuie avut un echilibru ... atat intre cheltuieli si venituri ... cat si intre salariile oamenilor ... dar, sigur, suntem in democratie si unii au inteles ca asta inseamna sa calci pe cadavre, numa sa-ti incarci tu portofelul pana nu se mai poate ..
  • ce sa citesti ma in presa scrisa? ia uitati-va pe lista si cu exceptia jurnalul care e uselist pana la moarte, ceilalti sunt fie tabloide fie sclavii marinarului. ptr ce as da 2 lei sau cat costa un ziar, sa vad ce a facut sanzi sau sa-mi jignesca inteligenta un tolontan, pora sau ciutacu?
  • @Alex. D. Exista, in schimb, verbul „a vrea”. D fapt, ambele forme sunt acceptate, sigur, dincolo de justificarile neotalibanilor ce flutura DOOM-ul ca pe biblie deja apocrifa, la urma urmei, limba romana fiind mult mai maleabila decat justifiarile celor care ne baga azi pe gat ”nicio” sau ”noi-nascuti” ca forme, nu-i asa, perfect normale. Apropo, nici ”minciună în falş”, aia de s-a facut misto de Ceasca cand a pronuntat-o, nu e vreo violare a limbii. Candva, dar si azi, in unele zone, oamenii de la tara, mai ales, spuneau ”falş” cu firescul cu care se inchinau spre soare-rasare.
  • @ Adrian -> Ok ai dreptate, dar te sfatuiesc ceva, atunci cand corectezi pe cineva incearca sa nu dai la randu-i cu m.. in fasole.
    Banuiesc faptul ca si tu "vroiai" sa spui VOIAI..., pentru ca verbul a vroi nu exista in limba romana pentru informatia ta generala.
  • Hai sa clarificam cateva lucruri. Publicatiile tiparite sunt prabusite de agentiile de media. Daca ei au 10 lei buget de la client, pentru non-TV, si de la print iau rebate de 10%, iar de la online de 50%, ce o sa faca agentia? O sa zica ca 5 lei in propriul buzunar e mult mai bine decat 1 leu. Si o sa inceapa bla-bla-uri cum ca online-ul este noul Pamant al Fagaduintei si printul e de porc.

    Mai putini bani catre print inseamna oameni dati afara, redactii slabe si, canci marketing. Inainte fiecare cotidan baga milioane sau zeci dee milioane (adevarul holding) in marketing: reclama la greu pe tv-uri, premii, inserturi. Acum nimic. Ia sa vedem, pe orice categorie din FMCG, daca taie reclama de tot, de la cateva milioane la zero, cat mai vand ei, si mai vorbim pe urma. Deci, de la agentii pleaca totul. Sper sa treaca ordonanta si sa se tavaleasca in chinuri.
  • @ Gheorghiu :"lumea va alege la ce sa sa uite la tv tot dupa net" :)))))))))))))))))) "dupa net"???:)))))))). Probabil vroiai sa spui " de pe net". E bine si sa comentezi, dar mai intai termina sa inveti sa vorbesti corect limba romana :))))))) "dupa net" :))))))))
  • in realitate, vanzarile sunt cu mult mai mici. iar tirajele, la cele care au tipografii proprii sunt umflate cu pompa. de exemplu, la romania libera, tirajul real e sub 8000 de ex/aparitie, iar la academia catavencu sub 4000 ex/aparitie. cifrele de la brat sunt umflate de directorul a. rus dar sunt si bine camuflate in actele din tipografie. toata faza e pentru reclama si marketing. oricum, nu-i mai crede nimeni, dovada si cata publicitate mai e in paginile acestor ziare. iar la romania libera e doar un exemplu. si la evenimentul zilei e la fel, vanzarile nu trec de 8000 ex/aparitie, jurnalul vinde in realitate sub 9000 ex, iar adevarul nu mai trece de 7-8000. la ziarele bulevardiere, cu toate ca vand inca destul de bine nu se inghesuie reclama pentru ca firmele importante nu se compromit sa bage reclama langa sex si alte bazaconii. per ansamblu, situatia printului e nashpa rau. onlineul a izbutit sa infranga ziarele pe print, asa cum in valul al doilea, de cand se vand televizoare cu wi-fi si browsere incorporate vom asista la declinul televiziunilor, asa cum le stim noi. lumea va alege la ce sa sa uite la tv tot dupa net. de altfel, tineretul nici nu mai foloseste televiziunea in forma actuala.

Trimite un comentariu