Skip to main content

7 Ianuarie. Ce ascund cele trei războaie purtate de "mogulii media" cu "regii cablului" în 2012

 

Publicitate

SCANDAL PE CABLU. Trustul fondat de Dan Voiculescu, cel condus de Adrian Sârbu şi americanii de la Discovery îşi ling rănile după bătăliile purtate cu puternicul multimilionar Zoltan Teszari şi cu grecii de la Romtelecom, scrie România liberă.

Cum s-a ajuns aici? În cazul războiului RDS-Antene, Petrișor Obae, editor paginademedia.ro crede că e vorba de plata unor poliţe mai vechi: "Nu vorbim doar de un conflict de natură strict economică, pe principiul cerere - ofertă (preţ cerut - preţ acceptat), ci implică, în fiecare caz, şi alte aspecte. În cazul RCS - Intact, conflictul care a dus la scoaterea Antenelor de pe Digi, în aparenţă economic este unul mult mai vechi. Cele două părţii au fost asociate când au preluat drepturile de difuzare ale Ligii 1 şi s-au despărţit cu scântei. Ambele părţi au reacţionat impulsiv, iar o soluţie pentru abonaţi nu a fost găsită".

Fondatorul riscograma.ro, Lucian Davidescu, crede însă că RDS a eliminat Antenele din grilă în urma unor calcule economice: "În prima fază, a mutărilor RDS, miza era strict financiară. Din poziţia de lider de piaţă, compania a încercat să schimbe regula jocului şi în bună măsură a reuşit. Bani care până atunci «se cuveneau» furnizorilor le rămân acum în buzunar. Şi-au calculat pierderea de clienţi şi au considerat-o acceptabilă. Se aleg în schimb cu peste 10 milioane de euro în plus la profitul pe an, ceea poate să însemne peste 100 de milioane în plus la valoarea totală a companiei. Partea mai proastă au fost pierderile necuantificabile, respectiv scăderea atractivităţii faţă de clienţii existenţi şi potenţiali".

În plus, Petrișor Obae mai remarcă: "Relaţia dintre posturile de televiziune şi distribuitori s-a schimbat în momentul în care operatori ca RCS sau Dolce au ajuns să deţină propriile posturi, concurente cu canalele pe care le distribuie. Operatorul RCS a scos canalul de documentare din grilă tot (aparent) pe considerente economice, însă RCS şi-a lansat, în acest an, mai multe canale concurente (Digi World, Digi Life). Acestea sunt cele favorizate, în speţa Discovery - RCS.
Ultima neînţelegere, cea dintre Dolce şi Pro TV, are la bază o creştere a preţului cerut de grupul Pro, de trei ori mai mare decât până acum, însă Dolce deţine şi el un post de televiziune - Dolce Sport, concurent cu Sport.ro din grupul Pro"
ANALIZĂ RL. Ce ascund cele trei războaie purtate de "mogulii media" cu "regii cablului" în 2012


PUBLICITATEA ÎN 2013. Investițiile în publicitate vor stagna la nivelul anului trecut, însă acestea depind foarte mult de evoluția consumului, au declarat managerii celor mai mari cinci agenții de media de pe piața locală, scrie Wall-Street într-o analiză.

Dan Balotescu, Media Investment: In 2013 volumul total de publicitate va fi aproximativ egal cu cel cheltuit in 2012, iar cele mai importante tendințe vor fi, evident, în online.

Alt trend este expansiunea Google. Cu un potențial tehnologic și financiar precum cel al Google, dublat de un interes clar manifestat pentru România în ultimii ani, expansiunea este garantata.
Cum vor evolua bugetele de publicitate in 2013. Ce spun managerii din media buying


DECES LA OTV. Andreea Chirvasiu, prezentatoare a unei emisiuni la televiziunea OTV, a decedat în seara zilei de 2 ianuarie, la vârsta de 32 de ani, scrie Mediafax.
Andreea Chirvasiu a decedat în braţele mamei sale, la spital.

"S-a simţit rău înainte de sărbători, a mers la spital, i-au făcut nişte perfuzii, apoi a plecat acasă. Pe data de 2 ianuarie, seara, i s-a făcut iarăşi rău, a mers din nou la spital, însă medicii n-au mai apucat să intervină. S-a stins în braţele mamei ei! Infarct miocardic! Păcat! Atât de tânără, un om aşa frumos! Îmi pare tare rău!", a declarat una dintre prietenele acesteia.
Andreea Chirvasiu a absolvit Facultatea de Psihologie şi a fost timp de şase ani prezentatoarea emisiunii "Cafeneaua sufletelor", difuzată de OTV.
Prezentatoarea TV Andreea Chirvasiu a murit la vârsta de 32 de ani, în urma unui infarct


DESPĂGUBIRI. Facebook a fost obligata, în decembrie, de autoritățile judiciare să plătească despăgubiri în valoare de 20 de milioane de dolari, într-un proces colectiv intentat companiei, legat cu așa-numitele “Sponsored Stories”, scrie Wall-Street.ro.

Concret, reteaua de socializare a folosit numele si fotografiile unora dintre utilizatori, fara acordul acestora, in noua aplicatie “Sponsored Stories”, care promova postarile acestora in functie de numarul de Like-uri.
Facebook despagubeste cu 20 mil. $ utilizatorii carora le-a folosit datele personale


Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Latura economica/financiara se vede in primul rand si e cam asa cum spune Alexander mai sus.
    Latura politica a devenit irelevanta tinand cont de cum se fac si se desfac aliantele politice la noi. In ultimii 8 ani au guvernat si PDL+PNL si PDL+PSD si PSD+PNL, iar televiziunile si-au schimbat orientarea in functie de interesele de moment.
  • Cine a gresitcel mai mult in conflictul Antene - Rcs ?
    Rcs împreuna cu Antene au ajuns la un parteneriat pe Liga 1 din care Antena a avut de câștigat Publicitate pe GSP, brandul GSP TV si un meci in exclusivitate pe antena 1
    Ce a avut de câștigat Rcs? Doar exclusivitate pe GSP TV
    La finalul Contractului pe Liga 1 antena refuza cu reacredinta sa isi plătească partea pe liga 1 lăsând pe Rcs cu o datorie de 100 mil de euro ba mai mult Antena cheamă in instanța compania Rcs si cere 100 mil de euro pentru difuzarea antenelor
    Antena a difuzat timp de 3 ani liga 1 pe antena 1 si GSP fara sa plătească 1 leu către liga 1.

Trimite un comentariu