Skip to main content

Amenzi de 160.000 de lei în cazul Sergiu Nicolaescu pentru televiziunile de știri. RTV, cea mai mare sancțiune

 

Publicitate

Posturile de știri au primit amenzi totale în valoare de 160.000 de lei pentru încălcările legii audiovizualului în cazul mediatizării decesului regizorului Sergiu Nicolaescu. Realitatea TV a primit o amendă de 10.000 de lei, Antena 3 - 20.000 de lei, B1 TV - 30.000 de lei, iar RTV - 100.000 de lei. Membrii CNA au considerat că televiziunile de știri au încălcat articolele privind demnitatea umană, dreptul la viață privată și promovarea unor informații insuficient verificate.

Narcisa Iorga și Valentin Jucan au refuzat să mai facă propuneri și au votat împotriva sancțiunilor pentru Antena 3, RTV și B1 TV după amenda de 10.000 de lei acordată Realitatea TV, considerată prea mică.

CNA s-a autosesizat în cazul derapajelor televiziunilor de știri și a solicitat monitorizarea perioadei 3-5 ianuarie a posturilor de știri Antena 3, B1 TV, Realitatea TV și RTV.

Christian Mititelu, membru CNA: „Și în această situație, a decesului unui om binecunoscut, televiziunile tind să invite politicieni care sunt utili doar prin faptul că fac rating. Nu știu că calitate are dl Becali, în afară de faptul că se declară creștin, ca să se pronunțe în felul în care se pronunță. E invitat la orice controversă la RTV, dar și la alte televiziuni. La fel și domnul Corneliu Vadim Tudor. În ceea ce privește mulțimil,  Întotdeauna se exagerează. Dacă te uiți cu atenție, nu sunt mulți.

 

Narcisa Iorga, membru CNA – „Personal, nu aș face diferențe atât de mari între primele trei posturi analizate (RTV, B1 TV și Antena 3 n.r.) cu privire la încadrarea juridică. Acest caz este cu totul special nu pentru că a murit o persoană foarte cunoscută ci pentru că familia și-a exprimat în scris, foarte ferm, că nu dorește să fie difuzate imagini de la aceste funeralii. Câtă vreme există o precizare clară a familiei, niciun post nu avea voie să difuzeze astfel de imagini. Nu sunt de acord cu acordarea de circumstanțe atenuate că un post a lansat un subiect, iar celalte s-au luat după el. Responsabilitatea posturilor trebuie să fie egală.”

Răsvan Popescu, vicepreședinte interimar CNA – Sunt diferențe între posturi. Există o mare problemă de informare corectă care a pornit de la unul dintre posturi și a fost preluată de altele.

Ce au avut de spus posturile TV

  • Rareș Anița, reprezentantul B1 TV – „În afară de câteva tușe mai groase la emisiune lui Radu Banciu, dar până la urmă este o emisiune de opinie, un pamflet, nu cred să fi fost alte nereguli. Am transmis ce s-a întâmplat în jurul procesiunii de incinerare, dar nu am insistat foarte mult. Dacă e să facem o comparație cu alte emisiuni, eu cred că noi am fost destul de rezervați.
  • Mirela Bomboe, reprezentant Antena 3 - „Antena 3 a tratat cu respect, responsabilitate și credem că ne-am detașat  față de celelalte posturi de știri. Nu există încălcări ale legislației audiovizuale, am urmărit faptele. Nu am putut ignora informațiile care apăreau în spațiul public. Nu am primit sesizări, nu am văzut un raport de monitorizare, am văzut niște pasaje, niște emisiuni.”
  • Alin Petran, Realitatea TV - „Realitatea nu a difuzat imagini în direct de la înmormântarea lui Sergiu Nicolaescu. Au fost evitate abordările de tip senzațional.”

RTV nu a avut un reprezentant la ședința CNA. 

Realitatea TV a fost primul post la care au fost făcute propuneri de sancționare. Christian Mititelu a propus amendarea cu 10.000 de lei, Narcisa Iorga cu 50.000 de lei, iar Valentin Jucan de 100.000 de lei. Propunerea votată de șapte membri a fost cea de 10.000 de lei.

Antena 3 a fost amendată cu 20.000 de lei, la propunerea lui Viorel Vasile Buda. Sancțiunea a primit șapte voturi. Narcisa Iorga și Valentin Jucan a votat împotriva sancțiunii, considerând-o foarte mică.  

B1 TV a fost sancționat cu 30.000 de lei, la propunerea Cristinei Trepcea, după ce propunerea lui Christian Mititelu de 20.000 de lei nu a întrunit numărul de voturi. Cristina Trepcea, membru CNA și-a motivat votul spunând că i s-a părut că abaterile au fost mai grave în cazul B1 TV față de alte televiziuni.

Propunerea de amendare cu 100.000 de lei a postului RTV a venit din partea Laurei Georgescu, propusă pentru președinția Consiliului Național al Audiovizualului. 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Dacă va ști chelnerul engleză, va ști ce înseamnă și Breaking News. Așa că nu văd de ce s-ar cruci.
  • @ion malai daca ai sa il intrebi pe chelemen care este definitia Breaking News -ului ai sa ramai crucit de ce auzi.Asa ca sa nu te mire
  • la RTV mereu e Breaking News ... pe galben... ideea e că se pierde esența unei astfel de intervenții în direct - ca în „petrică și lupul”... cât despre banii de amenzi nu cred că va plăti cineva.
  • Ok! au fost amendate televiziunile tabloid care se auto-numesc de stiri, dar Realitatea tv nu este tabloida ca RTV, OTV, ANTENA3, B1, ea nu trebuia sa fie amendata fiind cea mai de bun simt impreuna cu digi 24.
  • http://www.digi24.ro/stire/Cazul-Sergiu-Nicolaescu-Digi24-singura-televiziune-de-stiri-nesanctionata-de-CNA_71463
    Dintre toate televiziunile de știri, Digi24 a fost singura care nu a încălcat aceste articole.
    Asa ar fi trbuit sa fi scris Domnul Obae ,ca toate au relatat despre acesta stire ,unele s-au intrecut cu gluma, sa plateasca.
  • http://www.digi24.ro/stire/Cazul-Sergiu-Nicolaescu-Digi24-singura-televiziune-de-stiri-nesanctionata-de-CNA_71463
    Dintre toate televiziunile de știri, Digi24 a fost singura care nu a încălcat aceste articole.

Trimite un comentariu