Skip to main content

Veniturile Pro TV, în scădere. Măsurile lui Adrian Sârbu: Cresc prețul reclamelor și taxele pentru cablu

 

adrian-sarbu-29

Publicitate

RAPORT. Veniturile companiei care operează canalele Pro TV în România s-au ridicat, în 2012, la 134 de milioane de dolari, potrivit celor mai recente date publicate de compania-mamă, Central European Media Enterprises (CME). Cifrele sunt în scădere față de 2011, când Pro TV a avut, în România, venituri de 159,3 milioane de dolari.

Rezultatele redau activitatea posturilor Pro TV, Pro TV International, Acasă, Acasă Gold, Pro Cinema, Sport.ro, MTV România și PRO TV Chișinău Moldova.

În plus, OIBDA (profitul operațional înainte de depreciere și amortizare) a scăzut în România la mai mult de jumătate, de la 25,9 milioane, la 10,1 milioane de dolari.

Adrian Sârbu, președinte și CEO al CME: “ După cum am arătat în noiembrie, performanțele noastre din acest an reflectă situația dificilă în care a fost piața media în 2012. Momentele provocatoare cer măsuri îndrăznețe: creșterea prețului publicității și a taxelor pentru cabliști. Cu o poziție puternică de lider pe toate piețele pe care activăm, fără nicio datorie până în noiembrie 2015 și suportul majorității acționarilor, am intrat în 2013 cu încrederea că vom putea construi și vom putea crește veniturile. Avem în plan restructurarea modului de operare, astfel încât să reducem costurile și să îmbunătățim partea de lichidități.

Rezultatele întregului grup: 

  • Veniturile CME au înregistrat scăderi în toate țările în care este prezent. Cea mai mare scădere, de minus 44 de milioane de dolari, a fost înregistrată în Cehia, țara în care compania are cele mai importante investiții.
  • Per total, veniturile din TV ale CME s-au ridicat, în 2012, la 665,3 milioane de dolari, în scădere față de anul precedent, când a înregistrat 775 de milioane de dolari.
  • Divizia de producție și distribuție a companiei, Media Pro Entertainment, a crescut în 2012. Compania a avut venituri de 205 milioane de dolari, anul trecut, un plus de peste 18 milioane de dolari.
  • Și zona de new media a înregistrat o creștere, deși are cea mai mică pondere în veniturile totale ale companiei. În 2012, new media a adus venituri de 18,6 milioane de dolari, cu aprope trei milioane mai mult decât în 2011.

Veniturile din TV ale companiei CME în țările în care este prezentă:

  Venituri in 2012   Venituri in 2011  
Bulgaria 83.000.000 93.700.000
Croatia 54.000.000 61.500.000
Cehia 241.000.000 286.000.000
Romania 134.000.000 159.400.000
Slovacia 88.800.000 102.000.000
Slovenia 63.800.000 72.500.000
Media Pro Entertainment 205.000.000 187.200.000
New Media 18.700.000 15.700.000

Despre CME:

CME mai deţine posturi de televiziune în Bulgaria  (bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady si Ring.bg), Croaţia (Nova TV, Doma si Nova World), Cehia (TV Nova, Nova Cinema, Nova Sport, Fanda, Smichov, Telka si MTV Czech) şi Slovacia (TV Markíza, Doma, Dajto si Fooor) şi Slovenia (POP TV, Kanal A si POP NON STOP). În plus, compania operează Voyo, serviciu video la cerere, pe internet.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Mi se pare ca Pro-ul merge din inertie. A prins candva si merge in continuare cu acelasi public. Acelasi = aceiasi oameni, acum mai batrani. :-)
    Nu stiu pe nimeni de varsta mea care sa se uite la Pro sau la vreun canal din trustul Pro. :-)
  • Salarii mari au doar vedetele, prezentatorii de stiri. Este o regula in toate televiziunile. In rest, cei care fac munca din spate, de documentare sau un reporter au salarii de maximum 800 de euro. Este valabil in toate televiziunile particulare. Sa nu ne amagim ca un angajat al PRO (reporter, documentarist) are un venit urias.
  • Oricum ma uit la ProTV din ce in ce mai putin. In afara de filme de acum 15 ani si spectacole ieftine, nu prea ai ce vedea. Ma mir ca nu-i e rusine lui Sarbu pentru mizeriile prezentate. De multe ori TVR e cu mult mai viu si interesant. Si nu exagerez deloc. Faceti experienta asta !
  • un salariu urias, cum spui tu, te stimuleaza si te obliga sa faci totul bine. iar salariul urias de la noi este muuuuult mai mic in raport cu piata mondiala. un salariu mic duce la fiasco ca in intact. acolo cine are 2000 de euro...fluiera de bucurie. prin urmare au facut din intact o groapa de gunoi cu multi angajti mediocri si cu salarii de maxim 800 de euro. cand vrei performanta scoti si bani din buzunar bani pentru angajati. nimeni niciodata n+o sa faca performanta daca se gandeste ca n+are ce pune pe masa, n+are din ce plati ratele si n+are din ce plati chiria. cine a lucrat in media si a avut pe umeri responsabilitatea audientei, din cauza careia n+a dormit noaptea, stie ca am dreptate. salarii mari inseamna si performanta. adica bani mai multi pentru firma la care lucrezi.
  • Pentru Alex: de unde stii tu ca situatia n - a fost invers ? Eu stiu ca Romtelecom a cedat cand a vazut valul urias de cereri de reziliere.
  • Astia de la Pro au facut pe smecherii la inceputul anului si s-au luat de gat cu Romtelecomul. Dupa cum stiti aia le-au scos toate posturile. Si din cate am auzit tot astia de la Pro s-au intors cu coada intre picioare la negocieri si i-au bagat iarasi. Vor sa mareasca preturile la cablisti? Nu e nicio problema, o sa-i scoata iar, si eu nu o sa plang dupa ei. Dupa "Pariu cu viata", dupa "Tanti Florica", dupa "Las Fierbinti" si dupa toate filmele rasuflate. Multumesc Trustului Pro pentru gargara facuta la inceputul anului, cu ocazia asta am HBO si HBO Comedy gratis pana la 31 martie. Va rog sa mai faceti o gargara pe la sfarsitul lui martie, ca sa mai vad HBO moca vreo 2 luni.
  • Mihai, salariile mai mari din trustul PRO releva faptul ca oamenii astia isi dau seama de importanta factolului uman intr-un business media. Chiar daca treci printr-o perioada de criza, datul cu bata in oameni nu face decat sa-ti mareasca viteza de rotatie in personal, si sa-ti instalezi un haos generalizat. In plus, un salariu mic si nestimulant iti genereaza un personal slab motivat, ce per total iti aduce un randament mic per salariat. A se vedea cazul intact, undei cei care au ramasi captivi trustului (ca urmare a crizei din media), asteapta prima oportunitate de a pleca de acolo. Timpul o sa stabileasca daca modelul de business a trustului Intact este cel de succes, sau cel din media PRO. Momentan, ei sunt nr 1, cu veniturile cele mai mari, dar cu marginea de profit negativa...dar temporar. Criza trece, valorile raman....si se cultiva!

Trimite un comentariu