Skip to main content

DERAPAJ. O campanie cu probleme de etică: violenţa asupra femeii - jucată de doi actori la Radio Guerrilla

 

Dobro si Craioveanu

Publicitate

Fundaţia SensiBlu a pornit o campanie împotriva violenţei asupra femeilor cu un moment controversat: un telefon în direct la Radio Guerrilla, prin care doi bărbaţi spuneau că "femeia trebuie bătută". Cei doi erau, de fapt actori, dar ascultătorii nu au fost înştiinţaţi de acest lucru decât câteva zile mai târziu.

Mai exact, pe 8 martie, la emisiunea ”Guerrilla de dimineaţă” de la Radio Guerrilla au sunat doi indivizi care au declarat că ”femeia mai trebuie bătută” şi că ”trebuie să-şi ştie locul”. Reacţia ascultătorilor a fost vehementă, Dobro şi Craioveanu fiind apostrofaţi prin numeroase mesaje pentru felul în care le-au permis celor doi să îşi manifeste ”dragostea pentru femei”.

Câteva zile mai târziu, pe blogul personal, Mihai Dobrovolschi a declarat că totul a fost regizat şi a făcut parte dintr-o campanie împotriva violenţei domestice.

”M-au rugat nişte oameni să fac un fel de start kick pentru teasing-ul unei campanii de atragere a atenţiei asupra violenţei conjugale. Ştiam că simpla enunţare nu va avea niciun efect, suntem tot mai imuni la violenţă. Aşa că am convenit să luăm în direct doi actori care jucau perfect personajul soţului violent. I-am lăsat un pic să abereze, după care i-am scos din direct. Lumea a luat foc”, a scris Dobro pe blog.

Dobrovolschi:  "Îmi cer scuze dacă efectul a fost departe de intenţiile noastre"

Contactat de Paginademedia.ro, Dobrovolschi a explicat situaţia creată în jurul campaniei:

“Eu m-am bazat pe faptul că avem o fidelizare foarte mare a publicului. Mă gândisem, la acel moment, vineri, că dacă lăsăm să treacă weekendul, aceiaşi oameni care ascultă vineri vor fi şi luni pe post, iar dezbaterea va fi mai aprinsă.

Singurul lucru unde îmi pare că am greşit este că, făcând acel moment vineri, noi nu am reacţionat vehement la afirmaţiile celor de pe post. S-a creat astfel impresia că am fi prea permisivi cu ceea ce spun ei şi că achiesăm la punctul de vedere românesc că o pălmuţă merge din când în când, ceea ce nu era adevărat.”

Îmi cer scuze dacă efectul a fost departe de intenţiile noastre şi dacă mesajul s-a propagat nefericit."

N-ar fi trebuit să ştie publicul că sunt actori?

"Ascultătorii au ştiut, dar au ştiut luni, noi mizând pe faptul că fidelitatea mare din demograficele Radio Guerrilla ne permite să le spunem aceloraşi oameni, câteva zile mai târziu, ce s-a întâmplat creând, totuşi, şi o controversă pe acest subiect."

Campania ”De 8 martie cadou nicio palmă” a fost realizată de G2 România pentru Fundaţia Sensiblu. Un comunicat de presă postat pe site-ul acesteia confirmă ideea demersului de ”Ziua Femeii”:

”Campania a început la radio în timpul emisiunii Guerrilla de Dimineaţă cu Dobro şi Craio prin preluarea unor dedicaţii şocante: „Femeia trebuie să îşi cunoască locul. Dacă face prostii trebuie să îi bagi minţile în cap". Aşa cum ne-am aşteptat, reacţiile au apărut imediat: unii ascultători au fost revoltaţi, alţii au susţinut mesajul de violenţă, în timp ce o a treia categorie ar fi preferat să nu se vorbească despre asta. Mai apoi mesajele au fost preluate pe Facebook şi bloguri personale. S-au trimis şi SMS-uri cu dedicaţii în acelaşi stil pe diverse canale TV”.

Echipa care a realizat campania a fost compusă din: Mihai Fetcu (Creative Director), Alina Varlanuţa (Copywriter), Sorana Someşan (Senior Copywriter), Florina Alexandru (Senior Art Director), Razvan Ludu (Senior Art Director), Ştefan Vasilachi (Head of Art), Alina Buzatu (Head of Planning), Radu Glonţ (New Business Director) şi Nicoleta Dima (Account Manager).

Campania a atras reacţii pe net. Jurnalista Simona Tache apostrofează, pe blogul ei, felul în care a fost concepută campania:

”Va să zică (tocmai am aflat), cei doi urangutani care au sunat la Radio Guerrilla de 8 martie, spunând că “femeia trebuie bătută”, “femeia trebuie să-şi ştie locul” şi alte mizerii d-astea, au fost actori într-un preludiu al unei campanii antiviolenţă desfăşurate de Fundatia Sensiblu. Dacă-i aşa, nu mi-a plăcut felul în care a fost gândită campania. Şi, mai ales, nu mi-a plăcut să fiu minţită de reprezentanţii Fundaţiei Sensiblu, atunci când m-au rugat, printr-un mesaj privat, să distribui clipul lor de campanie, pe care mi l-au prezentat ca reacţie la ce se întâmplase la Guerrilla. Oricare ar fi scopul, e neplăcut să fii minţit, îmi pare rău”, a precizat Simona Tache în postarea cu titlul ”Prin minciunică împotriva violenţei în familie?

CITEŞTE ŞI:

Autor: Florin Ghioca florin.ghiocagmail.com
viewscnt

Comentarii

  • ion ion
    Ca care e pentru bataie sa ridice batele sus;ca care nu e,solutia de mijloc nu se exista.
  • Florin Ghioca Florin Ghioca
    este o poza ilustrativa pentru material. in momentul in care a fost realizata emisiunea (8 martie) cei doi (Craioveanu si Dobro) inca realizau emisiunea matinala de la Radio Guerrilla.
    PS: a plecat la Radio 21, dupa cum a scris si Paginademedia.ro :)
  • fsdc fsdc
    craioveanu ala nu a plecat la itsy bitsy fm? sau kiss fm? sau unde a plecat? de ce il mai puneti in poza cu gherila?
  • jean jean
    ai dreptate... eticheta corectă esra PROSTIE!
  • Mahorcu Mahorcu
    Campania mi s-a parut desteapta si intrazneata.
    Sunt de acord cu ce spune Dobrovolschi, "[...] simpla enunțare nu va avea niciun efect, suntem tot mai imuni la violență."
    Nu mi se pare corecta eticheta "Derapaj".

Trimite un comentariu

sus