Skip to main content

Kanal D la şase ani. Ce nu a reuşit regele fotbal a rezolvat sultanul Suleyman

 

Suleyman

Publicitate

"Avem aşteptări mari de la această televiziune. În doi-trei ani ne propunem să devenim unul dintre liderii pieţei TV". Declaraţia îi aparţine lui Begum Dogan, fiica magnatului turc şi preşedintele Kanal D. Se întâmpla în 2007, la începutul anului, când turcii au “invadat” audiovizualul românesc cu convingerea că victoria va fi una rapidă şi telespectatorii se vor “supune” imediat. Nu a fost chiar aşa.

La trei ani de la lansare, la termenul dat de Begum, postul turcesc urcase câteva locuri în clasament, dar era încă pe locurile 5-6 în topurile de audienţă. Saltul în primele trei locuri a venit mai târziu, anul trecut, când turcii l-au scos pe sultanul Suleyman la atac. A mers.

Paginademedia.ro vă prezintă evoluţia postului turcesc în cei şase ani pe piaţa românească, an cu an:

Lansare sub zodia fotbalului şi a glumelor cu Vacanţa Mare

Kanal D intra cu ambiţii mari în România, la începuturile lui 2007. Era un proiect în care intrau doi jucători internaţionali: Dogan, cu 75% şi Ringier, cu 25% (între timp, grupul elveţian a ieşit din firmă).

Ringier avea să vină cu un puternic aport de imagine şi promovare pentru Kanal D. Noua televiziune era promovată în produsele trustului elveţian precum Libertatea şi TVmania. De exemplu, în ghidurile TV, grila Kanal D era prezentată înaintea unor posturi cu vechime şi audienţă pe piaţă.

Turcii au atacat în primul an cu fotbalul. Postul a obţinut drepturile de difuzare pentru câteva partide din Liga I (opţiunile 1 şi 4), după ce TVR nu şi-a achitat la timp ratele pentru meciurile respective (o mişcare comentată la vremea respectivă, alimentată şi de faptul că mai mulţi comentatori din postul public au migrat la Kanal D).

În clasamentele de audienţă, meciurile de fotbal au fost cele mai urmărite emisiuni în acel an: 569.000 de români au urmărit, în 2007, fiecare partidă din campionatul intern difuzată de Kanal D. Dintre aceştia, 352.000 erau din oraşe.

În top zece al primului an au mai intrat Noră pentru mama (emisiunea de forţă a postului), dar şi Ora câştigătorilor (prezentată de Mugur Mihăescu) şi I love Rumenia, serialul sub care îşi făceau glumele cei de la Vacanţa Mare.

Cele mai urmărite emisiuni de pe Kanal D în primul an de funcţionare:

2007 URBAN NATIONAL
1 Fotbal Liga I 352.000 telespectatori pe minut (3,4 rtg) 569.000 (2,9)
2 Fotbal - Cupa UEFA 289.000 (2,9) 473.000 (2,5)
3 Fotbal - Preliminarii UEFA 258.000 (2,6) 345.000 (1,8)
4 Nora pentru mama sez. 2 - Show 171.000 (1,7) 281.000 (1,5)
5 Nora pentru mama sez. 1 - Show 124.000 (1,2) 177.000 (0,9)
6 Petrecere cu lautari 119.000 (1,2) 217.000 (1,1)
7 Fluier final 115.000 (1,1) 189.000 (1)
8 Ora castigatorilor 97.000 (1) 188.000 (1)
9 I Love Rumenia 89.000 (0,9) 165.000 (0,9)
10 Nora pentru mama 2 - dupa amiaza 89.000 (0.9) 143.000 (0,7)

Primul an a fost pe 11. Cum a ajuns Kanal D pe trei

Kanal D încheia anul 2007 pe poziţia a unsprezecea în clasamentul audienţelor. Media pe zi – 56.000 de români în fiecare minut, dintre care 34.000 în primul an. Meciurile de fotbal ajutau staţia, cu audienţe bune, dar nu erau de ajuns pentru a ridica media de audienţă în mod semnificativ.

Au urmat trei ani în care audienţa a crescut uşor. În Prime-Time, la nivel urban, a fost aproape o stagnare în 2008, 2009 şi 2010. Poziţiile în clasament: între locurile 6 şi 8.

Creşterea notabilă s-a observat în 2011, când staţia turcilor a urcat pe locul trei la nivel naţional şi pe locul cinci la oraşe. În 2013, în primele două luni, Kanal D este pe locul trei, după Pro TV şi Antena 1, atât la nivel naţional, cât şi la oraşe.

Audienţa postului Kanal D, în cei şase ani, după MEDIA PE ZI:

URBAN NATIONAL
2007 34.000 telespectatori pe minut (0,3 rtg) 56.000 telespectatori pe minut (0,3 rtg)
2008 84.000 (0,7) 135.000 (0,7)
2009 99.000 (0,9) 158.000 (0,8)
2010 109.000 (0,9) 191.000 (0,9)
2011 130.000 (1,1) 229.000 (1,1)
2012 146.000 (1,4) 280.00 (1,5)
2013 220.000 (2,1) 445.000 (2,3)

Audienţa postului Kanal D, în cei şase ani, în PRIME – TIME (intervalul de maximă audienţă, orele 19.00-23.00):

URBAN NATIONAL
2007 85.000 telespectatori pe minut (0,8 rtg) 139.000 telespectatori pe minut (0,7 rtg)
2008 201.000 (1,8) 329.000 (1,7)
2009 206.000 (1,8) 345.000 (1,7)
2010 206.000 (1,8) 388.000 (1,9)
2011 282.000 (2,4) 514.000 (2,5)
2012 344.000 (3,3) 694.000 (3,6)
2013 499.000 (4,8) 1.039.000 (5,5)

Atacul lui Suleyman

Fără îndoială, sultanul Suleyman a fost motorul postului în 2012. Serialul a fost revelaţia sfârşitului de an, reuşind să depăşească emisiunile cu care concura. Sub "dominaţia" lui Suleyman, Pro TV a mutat serialul Pariu cu viaţa miercuri, lunea fiind mereu în urma serialului de pe Kanal D.

Suleyman a reuşit să depăşească într-o ediţie, şi Vocea României de pe Pro TV. În aceste condiţii, Suleyman Magnificul a fost cel mai urmărit program de pe Kanal D anul trecut, cu o medie de 1,4 milioane de români pe minut la fiecare episod, dintre care aproape 900.000 din oraşe.

În 2012, topul arată cu totul diferit faţă de primul an de funcţionare. Nu mai este fotbal, nu mai este Noră pentru mama (format care a migrat la Antena 1, cu numele Mireasă pentru fiul meu), nu mai este Vacanţa mare. Sunt, în schimb, două emisiuni cu Ernest (Ochii din umbră şi Pe banii părinţilor), Roata norocului (cu Liviu Vârciu), două seriale turceşti, Vrei să fii milionar şi Paparazzi (cu Adelina Pestriţu).

Cele mai urmărite programe ale Kanal D, în 2012:

2012 URBAN NATIONAL
1 Suleyman Magnificul 875.000 telespectatori pe minut (8,3 rtg) 1.441.000 (7,6)
2 Ochii din umbra 569.000 (5,4) 1.316.000 (6,9)
3 Inima nu respecta reguli 514.000 (4,9) 959.000 (5)
4 Roata norocului 391.000 (3,7) 885.000 (4,6)
5 Pe banii parintilor 376.000 (3,6) 835.000 (4,4)
6 Cantec fara sfarsit 360.000 (3,4) 609.000 (3,2)
7 Vrei sa fii milionar 344.000 (3,3) 652.000 (3,4)
8 Fatmagul 333.000 (3,2) 576.00 (3)
9 Paparazzi 315.000 (3) 658.000 (3,5)
10 Asta-i Romania 288.000 (2,7) 632.000 (3,3)

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • radu radu
    Da foarte multi bani au bagat, in vedete nu in programe. Cauta pe net si vezi cu cati bani au fost momiti cei de la Vacanta Mare, Dana Razboiu, Cosmin Cernat, Andre Cheorghe , Gabriela Cristea, Ilinca Vandici. Ultimele 2 au plecat tocmai ca turcii s-au zgarcit si culmea ca erau cumva vedetele de baza ale canalului. Se vede cat de mult tine la vedete Kanal D, din moment ce acum au doar personaje ejaculate de la alte canale pe post.
    Acum sincer iti place sa vezi pe post emisiuni de mahala, Clejanii, emisiunile regizate cu Ernest si balariile de la Cancan si Direct la tinta ? Degeaba are audienta daca ere emisiuni mediocre. Nu zic ca cei de la Pro sau Antena au emisiuni mai bune dar totusi sunt cu cateva clase peste statia turceasca.
  • Türkiye ve ispiyoncu Türkiye ve ispiyoncu
    Turcii stiu sa gandeasca un business - o fac pe termen lung. Antena e pe principiul ”dă si fugi”, tipic negustoresc, tipic Voiculescu. De aceea, in scurt timp, Kanal D va lua fața Antenei. Iar daca Camelia V. n-o sa vanda taraba, o sa piarda si mai mult decat a facut-o (si-o face continuu...)
  • Mihai Mihai
    Andy e clar ca nu te pricepi .Tocmai faptul ca turcii si-au permis financiar foarte mult a ajutat enorm postul sa creasca atat de mult.Daca ar fi renuntat sa investeasca (asa cum au facut altii) se zbateau in anonimat.Ei au bagat bani f.muti in plina criza(au si avut resurse) si le-a iesit.Vezi ca astazi au ajuns sa fie pe anumite segmente pe primul loc ceea ce parea imposibil la un moment dat.Iti amintesc doar cate milioane au bagat(aiurea la vremea respectiva) in reality-ul Rataciti in Panama.Cine are rabdare si bani ,in timp se vad rezultatele.
  • radu radu
    Da asa e. O avea audienta Kanal D, dar calitatea programelor sunt cu mult sub celor de la Pro, Intact si Prima. Dupa ce se va termina Suleyman ce vor pune in loc ?
  • Andy Andy
    Parerea mea este ca Kanal d Romania a esuat în planul său initial.Din cate întelesesem planul consta în construirea unei televiziuni identice cu cea din turcia.pacat ca acest plan nu a fost dus la bun sfarsit deoarece în loc sa avem o televiziune cu seriale proprii si emisiuni de înalta clasa avem o televiziune de mahala cu emisiuni regizate si seriale de 2 lei.Cauza:cred ca principala cauza este jgârcenia turcului.

Trimite un comentariu

sus