Skip to main content

Realitatea TV, drept la replică pentru Asociația de Măsurare a Audienței

 

CNA

Publicitate

Consiliul Național al Audiovizualului a decis să oblige Realitatea TV să difuzeze dreptul la replică al Asociației de Măsurare a Audiențelor pe subiectul scandalului audiențelor, după ce postul Realitatea TV a difuzat pe parcursul a trei zilei (25, 26, 27 februarie) știri despre o posibilă „fraudă” a sistemului de măsurare a audiențelor.

Realitatea TVARMA și Kantar Media, compania care măsoară audiențele, au purtat discuții timp de aproape trei ore în fața membrilor CNA pe tema modului în care sunt măsurate audiențele.

Reprezentanții Realitatea au pornit discuția de la o emisiuni care ar fi înregistrat zero audiență pe un anumit targetul comercial: 25 - 55 de ani, gradele Esomar A,B și C (adică manageri și persoane cu funcții de conducere, cu venituri mari și educație superioară).

Totodată, aceștia au ridicat întrebări legat de faptul că eșantionarea nu ar fi corect făcută din moment ce acoperirea cu peoplemetere este de 70% în mediul urban și doar 30% în mediul rural. Aceștia au mai precizat și că anumite emisiuni de la Realitatea TV, difuzate seara au în audiență și copii cu vârste între 8 și 15 ani.

Măsurătorul audiențelor: respingem categoric acuzațiile

„Aceste acuzații care se formează repetitiv pe postul de televiziune sunt nefondate, neadevărate și tendențioase. Noi le respingem categoric și înțelegem să purtăm un dialog civilizat” a spus Liliana Mihăilescu, director general la Kantar Media.

La rândul ei, Lucia Antal, președintele ARMA, a declarat:

„Ce e important de spus pentru toți membrii este că acest contract dintre ARMA și Kantar se află sub egida dumneavoastră. Kantar nu a fost aleasă doar de comunitatea adveriserilor, ci a fost aleasă de o comisie paritară din care fac parte și 5 membri CNA. (...) Realitate TV are contract cu asociația noastră, poate veni oricând să discute în cadrul asociației. Nu văd de ce nu ar folosi dreptul lor de membru în asociația noastră”.

Antal a mai precizat că absolut nicio televiziune sau un membru al ARMA (organizație care reunește posturi de televiziune, agenții de media și clienți publicitari) nu au dreptul să verifice adresele celor care dețin peoplemetere.

Răsvan Popescu, membru CNA – Înțeleg că disputa a plecat după ce Realitatea a constat că a avut audiența zero.

Mura Frînculescu, director executiv Realitatea TV – Pe tronsonul 25 – 55 ABC, ratingul a fost 0,0 pe trei sferturi de oră. De la 15.00 la 15,45.

Liliana Mihăilescu – Postul a anunțat că pe publicul 25-55 a avut trei sferturi de oră audiență zero. ABC sunt persoane cu venituri medii și mari, cu educație medie și înaltă. Un target restrâns ce reprezintă trei milioane de români și care la acea oră nu sunt în fața televizoarelor.

Postul Realitatea TV a fost reprezentat prin Rareș Bogdan, Florian Bichir, Mura Frînculescu, Andreea Crețulescu, un reprezentant al DBV Media House (regia care vinde publicitatea pentru Realitatea TV), dar și redactorul șef și șeful de programe ai postului.

Rareș Bogdan:

  • ”Aș vrea să spun că din tot ce am vorbit în emisiunea deschide lumea despre măsurătorile Kantar Media, îmi cer scuze petru un singur lucru, nu trebuia să-l alătur pe dl Mușetescu de vreun partid.
  • Eu fac emisiune politică la 22.00 și la 15.25. Veți vedea copii care se uită la această emisiune.
  • Astăzi nu doar noi suntem nemulțumiți de datele de audiență. Și TVR și Dolce și Digi urmează să-ți facă propriile societăți de măsurare ale audienței”

Mihail Vârtosu, președintele fondator al ARMA:

  • „Toate aceste întrebări trebuie să fie adresate ARMA. ARMA este organizația care a inițiat măsurarea de către un măsurător unic și suntem deja la al treilea furnizor în succesiunea anilor. Nu cred că trebuie făcut proces de intenție multiplele percepții pe care aceste date le pot provoca acestor oameni.
  • Aceste date sunt corespunzătoare nu numai prevederilor legale dar și caietului de sarcini pe baza căreia s-a desfășurat licitația. Furnizorul nu face altceva decât să-și îndeplinească angajamentele formulate pe baza comenzii de către ARMA”.
  • Advertiserii au vrut să pună o lupă pe zona urbanului.
  • Noi nu am avut niciodată un membru al asociației care să vină și să se adreseze CNA direct. În loc să-și dorească să lămurească aceste probleme în interiorul organizației. În loc să meargă în comitetul tehnic, în acest caz Realitatea TV a ales să se adreseze CNA.
  • Solicit să înceteze imediat orice fel de discuție pe Realitatea TV pentru că este pus în pericol chiar eșantionul. Afirmațiile care se fac sunt extrem de dăunătoare. La un moment dat, sistemul va crăpa. Și vă rog să se rețină în procesul verbal ce persoane acționează împotriva sistemului.

Mura Frînculescu a declarat că televiziunile ar cotiza, împreună, 10 milioane de euro ARMA pentru aceste audiențe. Ea a fost contrazisă de Mihail Vârtosu care a precizat că aceasta este suma totală a contractului cu Kantar Media.

Întrebat în ce calitate a venit la ședință, Andrei Mușetescu, fost președinte Kantar până în 2011, în prezent director general TNS CSOP, a declarat:

  • „Mă aflu aici nu din partea Kantar Media, ci pentru că am fost invitat în chestiune prin menționarea frecventă și calomnioasă a numelui meu în scandalul datelor de audiență. Este dreptul meu să fiu aici. S-a discutat despre o pretinsă legătură a mea cu domnul Adrian Sârbu. Aș vrea să precizez că nu există nicio legătură a mea cu domul Sârbu.
  • Am dorit să intervin în legătură cu eșantionarea. În caietul de sarcini, opțiunea comitetului paritar a fost pentru un eșantion disproporționat.

Daniela Munteanu, reprezentant Prima TV: E adevărat, multe stații au avut suspiciuni cu privire la audiențe. Prima TV a fost una dintre ele. Departamentul de cercetare al postului a făcut multe studii în acest sens. Acesta este este un sistem tehnic.

Cristina Trepcea – Această discuție a fost una dintre cele mai interesant și mai informative pe care le-am făcut aici la consiliu.

Christian Mititelu – Cred că această problemă trebuie să fie rezolvată prin negocieri sau la tribunal. Dreptul la replică s-a dat, dar într-o formă mai scurtă și mi se pare normal, la cât este de lung documentul și de reprtitiv.

Cristina Trepcea – Suntem parte interesată, parte implicată, noi am făcut parte din grupul care a ales ca și câștigător Kantar Media. Diferența dintre primul și al doilea clasat a fost semnificativă. A durat foarte mult licitația, au fost multe înfățișări. Toți și-au putut prezenta soluțiile, inclusiv cele tehnice și conceptuale. Au câștigat pentru că au fost net mai buni. Măsurătoarea cu peoplemetere este un sistem cu probleme, dar ca și democrația este cel mai bun sistem de până acum. Sistemul este cu transparență, cei măsurați nu sunt cu transparență și este bine că este așa.

Răsvan Popescu – Probleme din aceasta au mai fost dar nu au fost așa mediatizate. Nicio televiziune nu a dus o campanie pe post. Au mai existat discuții la ARMA, în condițiile în care era un alt măsurător. Nu a mai câștigat același măsurător la care au fost nemulțumirile, a venit o altă multinațională. S-a mai modificat eșantionul, s-a mai mărit, chiar și raportul rural urban, e ceva mai bun. În fața noastră au fost aduse niște suspiciuni. Cred că părțile ar trebui să ducă această discuție la arma și nu aici. Cred că noi trebuie să vedem dacă informațiile difuzate au fost sau nu corecte.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • eu inteleg sa trimiti sms-uri pentru cazuri umanitare, dar de ce sa trimiti sms-uri la televiziuni cu angajatii platiti cu mii de euro pe luna?
  • de la o televiziune care are audienta 0.0 ce pretentii sa mai ai? singura solutie este sa scoata o lege sa oblige lumea sa se uite la ei; ei nu inteleg ca in secolul 21 exista libertatea de a alege
  • citez:
    "Și TVR și Dolce și Digi urmează să-ți facă propriile societăți de măsurare ale audienței”
    adica o sa vedem si acolo un nene care indeamna telespectatorii sa dea sms? mult prea tare :)

Trimite un comentariu