Skip to main content

17 Aprilie. Cum răspunde Guvernul la întrebările legate de neclaritățile din ordonanța publicității TV

 

 

Publicitate

Sursa: România liberă
Sursa: România liberă

GUVERNUL EXPLICĂ ORDONANȚA. "Legea nu se aplică retroactiv decât dacă există o prevedere expresă în acest sens în cadrul acesteia", sună răspunsul guvernului la întrebarea HotNews.ro dacă ordonanța de urgență de modificare a Legii audiovizualului, publicată vineri în Monitorul Oficial și care schimbă radical piața de publicitate TV, se aplică și contractelor în derulare între televiziuni, agenții și clienți de publicitate, scrie HotNews.

Reprezentanții Guvernului au mai precizat că „Pentru aplicarea reglementărilor privind publicitatea nu este nevoie de intervenția unei autorități, fiind vorba doar de dreptul comercial. (N.red.: Responsabilitatea pentru aplicarea Legii Audiovizualului, modificata prin aceasta ordonanta, revine CNA, care nu are atribuții ce țin de contracte comerciale).
"Au existat nemulțumiri privind achiziționarea de spații publicitare televizate" - este răspunsul sumar al guvernului la întrebarea dacă există dovezi, suspiciuni sau investigații legate de "corupția manifestată la nivelul achiziției de spațiu publicitar media", menționată în motivarea ordonanței.
Cum raspunde Guvernul la intrebarile legate de neclaritatile din ordonanta publicitatii TV


RADIO BILANȚ. Radioul public a înregistrat, anul trecut, venituri totale de 418,5 milioane de lei (circa 94 milioane de lei) și cheltuieli de 418,4 milioane lei, profitul net înregistrat de societate fiind de 62,970 de lei, potrivit datelor prezentate în raportul de activitate pe 2012, scrie HotNews. Anul trecut, Societatea Română de Radiodifuziune (SRR) a înregistrat venituri din taxa radio-TV mai mari decât în 2011, pe când veniturile din publicitate au fost considerabil mai mici.

În sinteza raportului, anul 2012 este descris ca un „an al realizarilor” pentru postul public de radio, care a trecut printr-o schimbare a președintelui-director general la mijlocul anului. Atunci, poziția deținută de Demeter Andraș - care si-a dat demisia pe motiv că instituția primește fonduri insuficiente pentru serviciile de radiocomunicații - a fost preluata de Ovidiu Miculescu.
Raportul de activitate al Radioului public pe 2012: Venituri totale de 418,5 milioane lei, profit de 63.000 de lei. Bani mai multi din taxa radio-TV, scadere abrupta a publicitatii


REACȚIE DURĂ LA ORDONANȚA PE AUDIOVIZUAL. Într-o scrisoare adresată marți premierului Victor Ponta și obținută de HotNews.ro, Asociația Europeana a Agențiilor de Comunicare (EACA) își exprimă "șocul" față de faptul că ordonanța de modificare a Legii Audiovizualului, ce produce schimbări radicale pe piața de publicitate TV, a fost publicată vineri în Monitorul Oficial, fără niciun fel de consultare publică. Semnatarul scrisorii, directorul general al EACA Dominic Lyle, afirma că executivul român nu a respectat niciuna dintre promisiunile făcute înainte de Crăciun, în discuțiile de atunci pe marginea precedentei tentative de modificare a legii. "Motivele din spatele acestei ordonanțe - numita de The Economist "Legea Voiculescu" - rămâne un mister", se arată în scrisoarea transmisă și comisarilor europeni Viviane Reding si Michel Barnier.
Asociatia Europeana a Agentiilor de Comunicare ii scrie lui Ponta: Guvernul si-a incalcat toate promisiunile, a facut doar un spectacol de PR in cazul ordonantei care schimba regulile publicitatii


PUBLICITATEA LA NAȚIONAL TV. Pentru reclamele comandate de cei 77 de clienți publicitari, în primele trei luni ale acestui an, programele Național TV au livrat 13.465 puncte de audiență pe targetul comercial. Aproape 32% din acest volum aparține firmei European Drinks, care este deținută chiar de patronii televiziunii: frații Ioan și Viorel Micula, scrie Forbes România.

Național TV este un caz aparte pe piața de televiziune din România. Este un suport evident și la vedere pentru promovarea afacerilor patronilor săi: Ioan și Viorel Micula, care dețin compania European Drinks. Alături de Național TV mai funcționează Național Plus 24 și Favorit TV, care formează grupul Centrul Național Media.
Publicitatea TV în primul trimestru al anului 2013: Național TV


DRY COOKER, CEA MAI PREZENTĂ LA RTV. Singura companie care a consumat publicitate pe canalul de știri România TV peste pragul de 1.000 de puncte de audiență a fost Studio Moderna (tigaia Dry Cooker), în primele trei luni ale anului. Din portofoliul de clienți lipsesc Procter&Gamble, Reckitt Benckiser, Nestlé sau Colgate, scrie Forbes România.

Reclamele comandate pe România TV au obținut, în primul trimestru al anului, un volum total de 8.134 puncte de audiență pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), sub canalul concurent B 1 TV (8.593 GRP’30), dar peste Realitatea TV (7.649 GRP’30).
Publicitatea TV în primul trimestru al anului 2013: România TV


LIKE. Fiți la curent cu știrile și pe contul de Facebook Paginademedia.ro

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Ordonanta de urgenta pentru schimbarea legii audiovizualului da o lovitura tuturor celor care traiau din spagi. Modificarea scoate din calcul banii negri din publicitate si elimina rebate-urile.
  • Ordonanta de urgenta pentru schimbarea legii audiovizualului este de fapt mutarea lui Adrian Sarbu. Acesta este in conflict direct cu agentiile de publicitatea carora nu le mai plateste rebate-urile de circa 3 luni. Sarbu a profitat de legaturile pe care la are in guvern pentru a fi adoptata aceasta ordonanta.

Trimite un comentariu