Skip to main content

Agențiile de publicitate vor cere Parlamentului respingerea Ordonanței de modificare a Legii audiovizualului

 

Radu Florescu, the president of UAPR
Radu Florescu, președintele UAPR

Publicitate

Uniunea Agențiilor de Publicitate din România (UAPR) reacționează după publicarea, fără consultarea industriei, a unei ordonanțe de modificare a Legii audiovizualului, cu efecte în business-ul agențiilor de publicitate.

UAPR, organizația care reunește majoritatea agențiilor de media și publicitate, a anunțat public că va cere Parlamentului să respingă ordonanța de modificare a Legii Audiovizualului, catalogând-o drept „profund anticoncurențială”.

Radu Florescu, Președintele UAPR: ”Ordonanța de urgență pentru modificarea și completarea Legii audiovizualului, publicată în Monitorul oficial din 13 aprilie este o dovadă de netransparență față de mediul privat, un semnal negativ pentru orice investitor privat care se gândește la România. Actul normativ a fost analizat și aprobat, în mod nejustificat, în regim ”de urgență”, deși nu aduce nici un beneficiu real economiei românești sau industriei media. Vom folosi toate instrumentele legale pe care le avem la dispoziție, pentru a convinge Parlamentul, principalul for legislativ al României să respingă acest act normativ injust”.

Comunicatul integral, în continuare:

UAPR va cere Parlamentului României să respingă Ordonanța de urgență pentru modificarea și completarea Legii audiovizualului 504/2002, aprobată de guvern și publicată în Monitorul Oficial din 13 aprilie 2013, în ciuda caracterului său profund anticoncurențial.

De asemenea, UAPR va notifica Comisia Europeană și va solicita comisarului european pentru justiție Viviane Reding, un punct de vedere oficial în legătură cu modul abuziv în care executivul a decis să intervină în piața serviciilor media audiovizuale, un sector economic dominat de regulile competiției economiei de piață.

”Ordonanța de urgență pentru modificarea și completarea Legii audiovizualului, publicată în Monitorul oficial din 13 aprilie este o dovadă de netransparență față de mediul privat, un semnal negativ pentru orice investitor privat care se gândește la România. Actul normativ a fost analizat și aprobat, în mod nejustificat, în regim ”de urgență”, deși nu aduce nici un beneficiu real economiei românești sau industriei media. Vom folosi toate instrumentele legale pe care le avem la dispoziție, pentru a convinge Parlamentul, principalul for legislativ al României să respingă acest act normativ injust”, a declarat Radu Florescu, Președinte al Uniunii Agențiilor de Publicitate din România (UAPR).

Referindu-se concret la efectele negative ale actului normativ asupra industriei, așa cum a fost el publicat în Monitorul Oficial, UAPR amintește că acestea vor afecta întreaga piață, inclusiv clienții consumatori de publicitate, operatorii TV prin cablu dar și industria cinematografică romanească.

Actul normativ a fost criticat încă de la inițiere de către reprezentanții industriei serviciilor media audiovizuale din România și Uniunea Europeană, deoarece încalcă principiul libertății economice și are efecte negative asupra mediului concurențial în care își desfășoară activitatea toți actorii economici implicați în piața serviciilor media audiovizuale.

„În ciuda asigurărilor primite de către UAPR din partea Guvernului ca OUG privind Legea audiovizualului 504/2002 în forma sa inițială va fi supusă dezbaterii publice, deși s-a anunțat că pentru promovarea actului normativ se va renunța la caracterul de urgență, ea a fost publicată prin surprindere în Monitorul Oficial ceea ce face să ne întrebam care este intenția reală din spatele acestei inițiative legislative,” a continuat Radu Florescu.

În noiembrie 2012, Uniunea Agențiilor de Publicitate din România a atras atenția executivului, printr-un document oficial, că actul normativ are un profund impact negativ asupra mediului concurențial prin favorizarea radiodifuzorilor. Propunerea îngrădește dreptul agențiilor de a-și construi campanii media integrate și afectează posibilitatea acestora de a folosi în mod egal, unitar și nediscriminatoriu, spațiile publicitare puse la dispoziție de trusturile media integrate.

LIKE. Fiți la curent cu știrile și pe contul de Facebook Paginademedia.ro

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • ar fi culmea ca guvernul sa incurajeze tipul asta de reactii... Toti se plang ca nu-s bani la buget, da' economia subterana se face din ce in ce mai rotofeie...S-a uitat cineva sa vada macar banii declarati de agentii? toate au profit, in vreme ce media e pe pierderi....
  • agentiile sa puna mana sa castige banii cinstit, nu din rebateuri. sa nu mai vorbim si de evaziunea fiscala pe care o fac. ar fi cazul sa inceteze.
  • Suntem aici pentru ca întotdeauna cei care nu înțeleg fenomenu' au cate ceva de comentat...un neam de guristi...in general vorbesc, desigur ca la topicu' lansat ai argumentele la purtător.
  • Ordonanța asta ii afectează mult pe cei care trăiau din șpăgi. Modificarea scoate din calcul banii negri din publicitate și elimina rebate-urile
  • Moise Guran: Ponta și-a cumpărat dreptul de a numi ministrul de justiție http://www.biziday.ro/2013/04/15/ponta-si-a-cumparat-dreptul-de-a-numi-ministrul-de-justitie/
  • La inceputul acestui an, CME, grupul regional de media care in Romania detine reteaua Pro TV, a eliminat pe cont propriu bonusul de volum din relatia cu agentiile. Jan Andrusko, seful operatiunii CME din Cehia, Nova TV, explica in ianuarie aceasta masura: "Bonusurile de volum erau ineficiente din punctul nostru de vedere. Aveau scopul sa sprijine volumul de afaceri intre noi si agentii, iar acest lucru nu se mai intampla in ultimii ani. In schimb, erau subiectul unor dispute si ciondaneli constante si cu siguranta nu functionau eficient. Nu in ultimul rand, am dorit sa sprijinim transparenta in felul cum sunt stabilite preturile pe piata de publicitate, cand nu era deloc limpede cum bonusurile de volum erau reflectate in preturile finale pentru clientii nostri"- Hot News
  • Agentiile trebuie sa-si faca banii muncind, nu capusand! Trebuie sa gandeasca, sa creeze, sa fie oneste. Intr-o mica masura, e drept, media s-a prabusit din cauza lor.
    De ce e anormal ca parandaratul sa fie trecut pe factura? La americani bacsisul ospatarilor si al taximetristilor are acelasi regim. Nu le convine pentru ca o firma care plateste, sa zicem, 100 de euro sa aiba un clip pe tv va vedea ca spre postul respectiv merg 30 de euro, restul fiind in buzunarele intermediarului.

Trimite un comentariu