Skip to main content

COINCIDENȚĂ. Reclama Capital are o „soră” mai bătrână și cu premii

 

Capturaţi ecranul complet 18.04.2013 121801.bmp
Printul pentru revista Capital, lansat în urmă cu o săptămână de agenția de publicitate Graffiti, cu titlul Be your own boss, are o "soră" ceva mai bătrână: o reclamă cu același slogan și cu aceeași idee.

Publicitate

O reclamă din 2009, realizată de JWT India pentru un serviciu financiar seamănă ca idee cu reclama pentru Capital. Are și are același slogan "Be your own boss".

Printul cu pricina, de acum patru ani, a fost și premiat la festivalul de creație Cannes Lions.

Printul a fost postat pe site-ul joelapompe, care publică reclame asemănătoare. Titlul pus de Joelapompe asemănării dintre Capital și reclama mai veche: It hurts to see such a lookalike (E dureros să vezi o asemenea asemănare). The original? se întreabă site-ul deasupra reclamei de acum patru ani. Less original este titlul pus pe reclama din România.

Cei de la Graffiti au reacționat pe pagina lor de Facebook, după ce postarea de pe site-ul joelapompe.net a început să circule. „Era timpul s-o păţim şi noi. Normal că nu ştiam de indieni, că doar nu suntem nebuni să muncim atâta degeaba.”, au scris reprezentanții Graffiti pe pagina lor de Facebook.

LIKE. Fiți la curent cu știrile și pe contul de Facebook Paginademedia.ro

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Pai din cate situ eu, in domeniul asta IDEEA conteaza. Ce tot discutam ca la ai nostri e mai buna executia, bla, bla, bla...Daca ideea nu-i a lor (si hai sa fim seriosi, o idee identica?)ce mai conteaza restul? Si sa nu ne facem iluzii. NImeni nu fura o idee premiata, pe care o stiu toti.. Toti cei care "se inspira" se inspira din ideile inscrise, dar neintrate la jurizarea finala. Ca astea sunt mai greu de depistat de tot omul!
  • Unde ati gasit informatia ca printul JWT India a fost premiat la Cannes in 2009? pe site-ul canneslions nu apare in lista castigatorilor: https://www.canneslions.com/resources/downloads/winners_pdfs/Cannes_Lions_2009_Press_Lions_Winners.pdf

    probabil a fost inscris dar nu premiat. sunt mii spre zeci de mii de inscrieri in fiecare an la Press Lions. mai multe decat la orice alta categorie. cine le poate stii pe toate? e normal sa stii castigatorii, dar toate inscrierile? hai sa fim seriosi.

    coincidenta de idei a fost semnalata pe adsoftheworld de chiar autorul printului indian - probabil unul din putinii oameni care stia de existenta lui. altfel, comentariile si pe adsoftheworld si pe joelapompe apreciaza art direction-ul romanilor ca fiind mult peste original.

    textul integral de pe joe la pompe e "Ouch! It's quite painful to watch... even the tagline is identical here. 100% same idea. The only difference is in the craft. But maybe it's doing all the difference. What do you think?"

    practic ai nostrii au avut ghinion desi au facut un ad misto.
  • E rusinos ca o agentie asa mare ca Graffiti sa nu stie de o reclama ce a castigat un premiu important. De aceea nu prea cred eu povestea asta... Traim in tara lui Copy-Paste!
  • La indieni este o poza manipulata in Photoshop. Ai nostri romanasi nu stapanesc atat de bine programul si au preferat sa faca un desen (un fel de Graffiti?). In rest, nici o diferenta, evident.

Trimite un comentariu