Skip to main content

Peste jumătate dintre utilizatori accesează internetul și din alt loc decât acasă

 

Sursa foto: es.123rf.com
Sursa foto: es.123rf.com

Publicitate

Penetrarea Internetului în universul persoanelor cu vârsta între 14-74 de ani, din mediul urban din România, a ajuns la 67% și a înregistrat o creștere accelerată în perioada 2007-2010, urmată de o creștere moderată de aproximativ 2% pe an în ultimii 3 ani.

Folosind rezultatele SNA FOCUS și SATI, BRAT a realizat un profil detaliat al utilizatorilor de Internet, cu accent pe locul de unde aceștia se conectează la Internet.

Persoanele care se conectează la Internet și din afara casei petrec mai puțin timp la TV

Dacă în ceea ce privește utilizarea Internetului de acasă, creșterea anuală este modestă și legată în special de extinderea rețelelor de cablu ale marilor operatori telecom către orașele mici, în ceea ce privește creșterea folosirii Internetului din afara casei, aceasta este semnificativă și strâns legată de utilizarea noilor tehnologii – Internet mobil, telefoane inteligente, tablete.

În ceea ce privește consumul media, persoanele care se conectează la Internet și din afara casei petrec mai puțin timp la TV și la radio decât utilizatorii care se conectează la Internet doar de acasă. Două treimi dintre utilizatorii de internet care nu se uită deloc la TV în timpul săptămânii folosesc internetul și din afara casei.

Peste un milion de persoane accesează internetul de pe telefoane mobile, în timp ce peste un sfert de milion de persoane se conectează la internet din afara casei folosind tablete.

Peste trei sferturi dintre cei care fac zilnic operațiuni bancare online folosesc internetul și din afara casei.

Analizand în detaliu volumul de trafic al siteurile relevante din categoriile stiri generale, economic financiar, locuri de muncă, lifestyle feminin, tabloid, familie copii, se observă o dublare a traficului în zilele lucrătoare față de sfârșitul de săptămână. Aceasta dovedește că volumul consumului de internet din afara casei este semnificativ și influențeaza volumul de trafic consumat global la nivelul intregului studiu.

Informații despre studiu

Analiza a fost realizată pe baza livrării SNA FOCUS corespunzatoare perioadei de măsurare ianuarie 2012 - februarie 2013 și din rezultatele de trafic și audiență ale SATI, din cea mai recentă livrare – decembrie 2012-februarie 2013.

LIKE. Fiți la curent cu știrile și pe contul de Facebook Paginademedia.ro

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • Cu toate acestea, cercetarea BRAT a arătat că cei care se conectează cu ajutorul tabletelor sau telefoanelor petrec mult mai puţin timp în faţa televizorului sau a radioului, deci sunt mult mai puţin interesaţi de mediile tradiţionale. Totodată, peste trei sferturi dintre cei care fac zilnic operaţiuni bancare online folosesc internetul şi din afara casei pentru a decide asupra produselor şi serviciilor pe care le achiziţionează.

Trimite un comentariu