Skip to main content

Teddy Dumitrescu, despre fuziunea Publicis-Omnicom: "e cea mai mare tranzacţie din istoria publicităţii"

 

Publicitate

"Este vorba de cea mai mare tranzacţie din istoria publicităţii. Cele două holdinguri au oportunitatea să schimbe industria de publicitate pe care o ştim acum", spune Teddy Dumitrescu, acționar Publicis România, despre fuziunea dintre grupurile mondiale de publicitate Omnicom și Publicis.

În România, mai multe agenții de publicitate au ca acționari cele două grupuri sau sunt afiliate cu Publicis sau cu Omnicom. În urma acestei fuziuni, au devenit "frați" prin alianță, companii conduse de nume precum Zoltan Szigeti, Radu Florescu, Ștefan Iordache, Cristi Burci sau Maria Tudor. Paginademedia.ro vă prezintă, în continuare, ce agenții dețin grupurile în România.

Teddy Dumitrescu, CEO Grupul Publicis Communications Services Bucuresti:

"Nu vom observa efecte, cel puţin nu în universul de timp previzibil de un an şi jumătate, doi ani. Agenţiile deţinute de cele două holdinguri Publicis şi Omnicom au funcţionat şi vor funcţiona în continuare în mod autonom."

"Împreună, cele două companii vor dezvolta poate instrumente de lucru mult mai avansate şi mai performante în special în zona digitală şi aici mă refer la e-commerce şi big data. Vor dezvolta instrumente de targetare mai bune pe comportamentul online, nu doar social-demografic.

Nu văd ce efecte vizibile şi imediate se vor vedea în România."

"Cele două holdinguri au oportunitatea să schimbe industria de publicitate pe care o ştim acum", spune Teddy Dumitrescu.

Teddy Dumitrescu:

"Până la urmă este vorba de cea mai mare tranzacţie din istoria publicităţii. Cele două holdinguri au oportunitatea să schimbe industria de publicitate pe care o ştim acum".

Întrebat dacă se vor vedea efecte la nivel de clienţi, Teddy Dumitrescu a spus că “nu crede că vor fi efecte la nivel de clienţi, poate nici măcar la nivel mondial.”

Zoltan Szigeti, "frate" cu Ștefan Iordache, Cristi Burci, Radu Florescu și Maria Tudor

Cum sunt reprezentate Publicis și Omnicom în România?

Grupul Publicis deține agenții atât sub participare majoritară (Publicis Romania, condusă de Teddy Tumitrescu), cât și minoritară (Leo Burnett, Starcom MediaVest, deținute de frații Ioana și Ștefan Iordache), sau franciză (Saatchi & Saatchi, grup condus de Radu Florescu, Zenith Media, agenție condusă de Maria Tudor).

Din ianuarie 2008 agenţia de PR The Practice este partenerul pentru România al reţelei Publicis Consultants Worldwide, reţeaua de PR şi comunicare a marelui grup internaţional Publicis.

Agențiile deținute de Omnicom în România

Grupul BBDO Romania face parte din BBDO Worldwide, cea de-a treia mare retea de agentii la nivel mondial (cu 316 agentii in 77 de tari), parte a Omnicom Group Inc. Graffiti BBDO, prima agenție de publicitate din România postdecembristă, a fost fondată de Cristi Burci (acum și proprietarul Adevărul Holding).

La începutul lui 2012, The Group, deţinut de antreprenorii români Zoltan Szigeti şi Mihaela Nicola, a anuntat ca a intrat in actionariatul OMD si PHD, agentii de media care fac parte din OmnicomMediaGroup Romania..

La începutul lui 2013, agentia digitala Tribal DDB Worldwide, parte a Omnicom a intrat si pe piata locala prin deschiderea biroului Tribal DDB Bucharest.

De asemenea, in toamna lui 2012 agentia de creatie Brandstalk, parte a The Group, a devenit DDB Romania, in urma afilierii la reteaua DDB Worldwide, apartinand Omnicom.

CONTEXT. Omnicom și Publicis, companii care ocupau locul 2, respectiv 3, în topul celor mai mari jucători din industria de publicitate din lume, au fuzionat, creând astfel un gigant în valoare de circa 26 de miliarde de euro (35 de miliarde de dolari) și cu peste 130.000 de angajați, scrie AdWeek.com. Se estimează că tranzacția se va încheia fie în al patrulea trimestru al acestui an, fie la începutul lui 2014.

John Wren, CEO al Omnicom, și Maurice Levy, șeful Publicis, urmează să împartă conducerea noii companii, chiar dacă Levy se apropie de momentul retragerii din carieră.

Potrivit Wall Street Journal, noul nume al companiei va fi Publicis Omnicom Groupe. Entitatea va avea o cifră de afaceri de 17,3 miliarde de euro (23 de miliarde de dolari), eclipsând actualul lider al pieței, WPP.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • Ce de comentarii aici! Cam asa arata oamenii de media de pe-aici si anume basisti si antenisti :))) Daca as spune ca a comandat Base/Voiculescu fuziunea asta ar aparea opiniile. Gust puternic si amarui mi-a cam ramas.

Trimite un comentariu