Skip to main content

Teddy Dumitrescu, despre fuziunea Publicis-Omnicom: "e cea mai mare tranzacţie din istoria publicităţii"

 

Publicitate

"Este vorba de cea mai mare tranzacţie din istoria publicităţii. Cele două holdinguri au oportunitatea să schimbe industria de publicitate pe care o ştim acum", spune Teddy Dumitrescu, acţionar Publicis România, despre fuziunea dintre grupurile mondiale de publicitate Omnicom şi Publicis.

În România, mai multe agenţii de publicitate au ca acţionari cele două grupuri sau sunt afiliate cu Publicis sau cu Omnicom. În urma acestei fuziuni, au devenit "fraţi" prin alianţă, companii conduse de nume precum Zoltan Szigeti, Radu Florescu, Ştefan Iordache, Cristi Burci sau Maria Tudor. Paginademedia.ro vă prezintă, în continuare, ce agenţii deţin grupurile în România.

Teddy Dumitrescu, CEO Grupul Publicis Communications Services Bucuresti:

"Nu vom observa efecte, cel puţin nu în universul de timp previzibil de un an şi jumătate, doi ani. Agenţiile deţinute de cele două holdinguri Publicis şi Omnicom au funcţionat şi vor funcţiona în continuare în mod autonom."

"Împreună, cele două companii vor dezvolta poate instrumente de lucru mult mai avansate şi mai performante în special în zona digitală şi aici mă refer la e-commerce şi big data. Vor dezvolta instrumente de targetare mai bune pe comportamentul online, nu doar social-demografic.

Nu văd ce efecte vizibile şi imediate se vor vedea în România."

"Cele două holdinguri au oportunitatea să schimbe industria de publicitate pe care o ştim acum", spune Teddy Dumitrescu.

Teddy Dumitrescu:

"Până la urmă este vorba de cea mai mare tranzacţie din istoria publicităţii. Cele două holdinguri au oportunitatea să schimbe industria de publicitate pe care o ştim acum".

Întrebat dacă se vor vedea efecte la nivel de clienţi, Teddy Dumitrescu a spus că “nu crede că vor fi efecte la nivel de clienţi, poate nici măcar la nivel mondial.”

Zoltan Szigeti, "frate" cu Ştefan Iordache, Cristi Burci, Radu Florescu şi Maria Tudor

Cum sunt reprezentate Publicis şi Omnicom în România?

Grupul Publicis deţine agenţii atât sub participare majoritară (Publicis Romania, condusă de Teddy Tumitrescu), cât şi minoritară (Leo Burnett, Starcom MediaVest, deţinute de fraţii Ioana şi Ştefan Iordache), sau franciză (Saatchi & Saatchi, grup condus de Radu Florescu, Zenith Media, agenţie condusă de Maria Tudor).

Din ianuarie 2008 agenţia de PR The Practice este partenerul pentru România al reţelei Publicis Consultants Worldwide, reţeaua de PR şi comunicare a marelui grup internaţional Publicis.

Agenţiile deţinute de Omnicom în România

Grupul BBDO Romania face parte din BBDO Worldwide, cea de-a treia mare retea de agentii la nivel mondial (cu 316 agentii in 77 de tari), parte a Omnicom Group Inc. Graffiti BBDO, prima agenţie de publicitate din România postdecembristă, a fost fondată de Cristi Burci (acum şi proprietarul Adevărul Holding).

La începutul lui 2012, The Group, deţinut de antreprenorii români Zoltan Szigeti şi Mihaela Nicola, a anuntat ca a intrat in actionariatul OMD si PHD, agentii de media care fac parte din OmnicomMediaGroup Romania..

La începutul lui 2013, agentia digitala Tribal DDB Worldwide, parte a Omnicom a intrat si pe piata locala prin deschiderea biroului Tribal DDB Bucharest.

De asemenea, in toamna lui 2012 agentia de creatie Brandstalk, parte a The Group, a devenit DDB Romania, in urma afilierii la reteaua DDB Worldwide, apartinand Omnicom.

CONTEXT. Omnicom şi Publicis, companii care ocupau locul 2, respectiv 3, în topul celor mai mari jucători din industria de publicitate din lume, au fuzionat, creând astfel un gigant în valoare de circa 26 de miliarde de euro (35 de miliarde de dolari) şi cu peste 130.000 de angajaţi, scrie AdWeek.com. Se estimează că tranzacţia se va încheia fie în al patrulea trimestru al acestui an, fie la începutul lui 2014.

John Wren, CEO al Omnicom, şi Maurice Levy, şeful Publicis, urmează să împartă conducerea noii companii, chiar dacă Levy se apropie de momentul retragerii din carieră.

Potrivit Wall Street Journal, noul nume al companiei va fi Publicis Omnicom Groupe. Entitatea va avea o cifră de afaceri de 17,3 miliarde de euro (23 de miliarde de dolari), eclipsând actualul lider al pieţei, WPP.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Tabloidus Tabloidus
    Ce de comentarii aici! Cam asa arata oamenii de media de pe-aici si anume basisti si antenisti :))) Daca as spune ca a comandat Base/Voiculescu fuziunea asta ar aparea opiniile. Gust puternic si amarui mi-a cam ramas.

Trimite un comentariu

sus