Skip to main content

Pro TV a bătut palma pentru creșterea prețurilor la retransmisie cu cei mai mari doi cabliști

 

ADRIAN SARBU - DIRECTOR OPERATIONAL - CME

Publicitate

Vor da cabliștii bani pentru Pro TV, după ce postul a ieșit din lista must-carry? Ultimul raport al companiei spune că Pro TV a "renegociat cu succes prețurile pentru retransmisia posturilor cu două dintre cele mai mari companii de cablu și satelit din România" și că prețurile vor crește "în a doua jumătate a lui 2013".

Raportul nu precizează numele companiilor. Cele mai mari firme de cablu din România sunt, de departe, RCS&RDS (trei milioane de abonați la cablu) și UPC (1,2 milioane de abonați).

Creșterea prețurilor pentru redifuzarea posturilor de televiziune ar fi principalul motor al revenirii economice a Central European Media Enterprises, compania-mamă a Pro TV.

Raportul detaliat al CME, companie listată la bursa de la New York, se concentrează în special pe acest aspect, iar primele măsuri au fost luat în România și Bulgaria, două dintre cele șase țări în care CME este prezentă.

„Am renegociat cu succes prețurile pentru retransmisia posturilor cu două dintre cele mai mari companii de cablu și satelit din România, așa că estimăm creșterea prețurilor în a doua jumătate a lui 2013”, se arată în raportul detaliat al CME. În același raport se mai precizează că noile contracte de retransmisie au fost încheiate pe mai mulți ani.

O strategie asemănătoare a fost aplicată și în Bulgaria, iar acest lucru s-a și resimțit în încasările din cel de-al doilea trimestru. Veniturile din retransmisie s-au dublat în cel de-al doilea trimestru al lui 2013, față de aceeași perioadă a lui 2012, potrivit raportului.

Pe lână negocierile cu cabliștii, se adaugă și creșterea prețurilor la publicitate și eliminarea rebate-ului, în strategia de revenire a CME. Dar la acest capitol rezultatele se lasă încă așteptate. În Cehia, advertiserii nu au acceptat prea ușor prețurile mai mari, iar acest lucru s-a văzut și în veniturile care aproape că s-au prăbușit, după cum paginademedia.ro a scris AICI.

„Veniturile scăzute obținute în Cehia ne-au afectat rezultatele financiare din primul și al doilea trimestru, însă recent cei mai importanți investitori în publicitatea ne-au acceptat prețurile mai crescute”, spunea Adrian Sârbu într-o declarație la publicarea celui mai recent raport financiar.

În același document se mai arată că veniturile din publicitatea TV în România s-au diminuat cu 4% în primele șase luni ale lui 2013 comparativ cu aceeași perioadă a lui 2012.

De viitor. Venituri dublate din distribuția pe cablu

Veniturile din publicitate ale Pro TV SA s-au menținut la același nivel în în perioada aprilie - iunie, ca urmare a creșterii prețului la publicitate.

Compania a avut o creștere a veniturilor în România, iar acest lucru s-a datorat creșterii prețurilor cerute cabliștilor, precum și o creștere a numărului de abonați la Voyo, potrivit raportului.

Planul de creștere a prețurilor cerute cabliștilor ar „umfla” cu 50% a veniturilor din retransmisie în 2013 față de 2012. CME a mai început negocieri cu cabliștii și în Cehia și în Slovacia.

CME operează în România posturile Pro TV, Acasă, Acasă Gold, Pro Cincema, Sposrt.ro, MTV România, Pro TV International, dar și un post internațional, Pro TV Chișinău și Acasă Moldova.

Citește și:

LIKE. Fiți la curent cu știrile și pe contul de Facebook Paginademedia.ro

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Nu cred ca in lege scrie ca esti bagat cind vrei in must carry, asa ca, potrivit principiului de drept per a contrario, nu pot nici sa iesi cind vrei! Altfel, s-ar contorsiona total piata, pentru ca intri pe unele criterii, iti faci clienti, dupa care, dupa ce ai profitat de lege, o arunci la gunoi! Aici nu este vorba de vointa fiecaruia, ci de vointa legiuitorului, care te baga sau te scoate in functie nu de ce-ti trece tie prin cap sau prin burta, ci pe baza unor standarde general valabile!!! Legea e facuta pentru toti, si pentru televiziuni, dar si pentru consumatori! Este un contract social, nu o toana, altfel ne intoarcem in comuna primitiva, legea celui mai tare!
  • N-am avut timp sa citesc mizeria pana la capat. Atat timp cat RCS, si piticii RTC si UPC nu au marit abonamentul la pachetul de baza nu s-a negociat nimic .Numai facaturi de informatii. PRO TV = Discovery.
  • Johny, dacă citeşti mai atent articolul de pe Capital, vei vedea că precizează şi sursa: "...scrie paginademedia.ro". Deci nu copiază nimeni pe nimeni, informaţia a fost doar preluată şi de Capital.
  • Nu obisnuiesc sa laud comentariile, dar de data asta domnul Razvan Alexandru a sintetizat in putine cuvinte situatia reala.
  • Cine pe cine copiaza? Acelasi articol l-am citit pe capital.
    http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/pro-tv-a-batut-palma-pentru-cresterea-preturilor-la-retransmisie-cu-rds-si-upc-185104.html
  • Din partea mea.. pot mari abonamentele tv cu 500%.. Sunt atat de multe surse gratuite de televiziune pe net, incat nu mai are rost sa platesti pt un provider de cablu... In plus.. nu merita sa platesti cablul ca sa te uiti la niste porcarii de programe...
  • Eu nu cred ca s-au inteles... Asta e de imagine si e pentru cei mai mici, sa se sperie si sa nu ramana pe dinafara.
    In fapt, asta e o stire publicitara care ii va forta pe cablistii mici sa se inteleaga cu Pro-ul.
    Consiliul Concurentei doarme !
  • Dupa ce ca pro-ul sta din ce in ce mai prost la cifrele de audienta, mai bate palma si cu RCS&RDS, cei mai mari tepari din industria cablu-tv… Or sa le taie si lor difuzarea de pe satelit si o sa ii acuze si pe ei de oarece santaj ))
  • daca imi ma majora abonamentul, renunt definitiv la televizor
    incep sa folosesc mai mult laptop-ul pentru internet, youtube
  • chiar daca nu as fi de acord sa platesc mai mult la cablu, pe de o parte are si pro tv dreptate. firmele de cablu scot o gramada de bani pe abonamente. si ar trebui sa dea o parte si la televiziuni. ca de unde are rcs-ul vreo 50 de milioane de euro pe an sa dea pe meciurile din liga 1, champions league si europa league? din publicitate? nu prea cred. din abonamentul pe care il platim noi pentru toate posturile nu doar pentru digi sport! asa ca ar trebui sa nu creasca pretul deloc si sa acopere ei costul suplimentar
  • Vezi ca dintr-o eroare dai in alta.La DTH Romtelecom este chiar prima!Iarvla cablu mai verifica o data.Este peste UPC!
  • În articol vorbiţi despre "două dintre cele mai mari companii de cablu ŞI SATELIT din România", deci nu e vorba numai de cablu.
    Ori tăiaţi "şi satelit", ori mai tăiaţi din cifrele prezentate (3 mil. la RCS şi 1,2 mil. la UPC).

Trimite un comentariu