Skip to main content

Pro TV a bătut palma pentru creşterea preţurilor la retransmisie cu cei mai mari doi cablişti

 

ADRIAN SARBU - DIRECTOR OPERATIONAL - CME

Publicitate

Vor da cabliştii bani pentru Pro TV, după ce postul a ieşit din lista must-carry? Ultimul raport al companiei spune că Pro TV a "renegociat cu succes preţurile pentru retransmisia posturilor cu două dintre cele mai mari companii de cablu şi satelit din România" şi că preţurile vor creşte "în a doua jumătate a lui 2013".

Raportul nu precizează numele companiilor. Cele mai mari firme de cablu din România sunt, de departe, RCS&RDS (trei milioane de abonaţi la cablu) şi UPC (1,2 milioane de abonaţi).

Creşterea preţurilor pentru redifuzarea posturilor de televiziune ar fi principalul motor al revenirii economice a Central European Media Enterprises, compania-mamă a Pro TV.

Raportul detaliat al CME, companie listată la bursa de la New York, se concentrează în special pe acest aspect, iar primele măsuri au fost luat în România şi Bulgaria, două dintre cele şase ţări în care CME este prezentă.

„Am renegociat cu succes preţurile pentru retransmisia posturilor cu două dintre cele mai mari companii de cablu şi satelit din România, aşa că estimăm creşterea preţurilor în a doua jumătate a lui 2013”, se arată în raportul detaliat al CME. În acelaşi raport se mai precizează că noile contracte de retransmisie au fost încheiate pe mai mulţi ani.

O strategie asemănătoare a fost aplicată şi în Bulgaria, iar acest lucru s-a şi resimţit în încasările din cel de-al doilea trimestru. Veniturile din retransmisie s-au dublat în cel de-al doilea trimestru al lui 2013, faţă de aceeaşi perioadă a lui 2012, potrivit raportului.

Pe lână negocierile cu cabliştii, se adaugă şi creşterea preţurilor la publicitate şi eliminarea rebate-ului, în strategia de revenire a CME. Dar la acest capitol rezultatele se lasă încă aşteptate. În Cehia, advertiserii nu au acceptat prea uşor preţurile mai mari, iar acest lucru s-a văzut şi în veniturile care aproape că s-au prăbuşit, după cum paginademedia.ro a scris AICI.

„Veniturile scăzute obţinute în Cehia ne-au afectat rezultatele financiare din primul şi al doilea trimestru, însă recent cei mai importanţi investitori în publicitatea ne-au acceptat preţurile mai crescute”, spunea Adrian Sârbu într-o declaraţie la publicarea celui mai recent raport financiar.

În acelaşi document se mai arată că veniturile din publicitatea TV în România s-au diminuat cu 4% în primele şase luni ale lui 2013 comparativ cu aceeaşi perioadă a lui 2012.

De viitor. Venituri dublate din distribuţia pe cablu

Veniturile din publicitate ale Pro TV SA s-au menţinut la acelaşi nivel în în perioada aprilie - iunie, ca urmare a creşterii preţului la publicitate.

Compania a avut o creştere a veniturilor în România, iar acest lucru s-a datorat creşterii preţurilor cerute cabliştilor, precum şi o creştere a numărului de abonaţi la Voyo, potrivit raportului.

Planul de creştere a preţurilor cerute cabliştilor ar „umfla” cu 50% a veniturilor din retransmisie în 2013 faţă de 2012. CME a mai început negocieri cu cabliştii şi în Cehia şi în Slovacia.

CME operează în România posturile Pro TV, Acasă, Acasă Gold, Pro Cincema, Sposrt.ro, MTV România, Pro TV International, dar şi un post internaţional, Pro TV Chişinău şi Acasă Moldova.

Citeşte şi:

LIKE. Fiţi la curent cu ştirile şi pe contul de Facebook Paginademedia.ro

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

viewscnt

Comentarii

  • Razvan Alexandru Razvan Alexandru
    Niste mici genii in ale business-ului proteveii astia. Constata siderati ca li s-a taiat din cascaval si, imediat, gasesc solutia de maxima inteligenta si uluitoare perspicacitate: le scumpim tarifele fraierestenilor. Cam ca orice regie de stat, ce mai.
    Nu cred ca a fost vorba de nicio negociere cu RCS si UPC, ba dimpotriva, e un blat ordinar. Asta se intampla intr-o tara unde Consiliul Concurentei e o paiata si unde concurenta, in sine, e o gluma proasta.
  • parerea mea parerea mea
    adi este "gresit", dar nici informatia voastra nu este corecta. RDS nu are 3 milioane pe cablu, ci in total, cablu cu DTH. Tot de la voi stim asta.
  • ok. ok.
    corect :)
  • Petrişor Obae Petrişor Obae
    Adi, puțină atenție: Romtelecom este pe locul doi la furnizorii de servicii prin satelit, tip DTH (cu antenă mică). În ceea ce privește furnizorii de televiziune prin CABLU, primii doi sunt RCS și UPC
  • adi adi
    ,,Specialistilor,,de la Paginademedia, a doua companie de cablub este Romtelecom si nu UPC.Asta se intimpla de vreo doi ani!Nu se stie care sunt cele doua dar daca va dati cu parerea macar cifrele sa le prezentati corect!
  • Sophia Sophia
    Asta inseamna ca posturile CME vor intra in pachetul de baza si vom fi obligati sa platim abonamentul majorat?

Trimite un comentariu

sus