Skip to main content

BILANŢ. Mircea Badea a produs peste 13 milioane de euro în nouă ani de emisiune. Cum au evoluat audienţa şi încasările În gura presei

 

mircea badea

Publicitate

Emisiunea În gura presei, prezentată de Mircea Badea, este unul dintre cele mai eficiente programe TV, după analiza încasărilor din reclame. În nouă ani de program (împliniţi pe 13 septembrie), În gura presei a atras din publicitate peste 13 milioane de euro, potrivit estimărilor Paginademedia.ro.

Paginademedia.ro vă prezintă, în continuare, cum au evoluat, pe ani, încasările din publicitate, dar şi audienţa emisiunii prezentate de Mircea Badea în direct la Antena 3 şi în reluare la Antena 1.

Pentru început, cum a mers publicitatea la Mircea Badea, în fiecare an. Estimările Paginademedia.ro au fost făcute pe baza punctelor de audienţă (GRP-Gross Rating Points) obţine de reclamele difuzate în emisiune.

BANI. 2012, cel mai bun an: 2,3 milioane de euro în total

Încasările de publicitate ale emisiunii au fost proporţionale cu audienţa emisiunii prezentate de Mircea Badea. În 2004, după trei luni pe Antena 1, banii din reclame, ca şi ratingul, erau la început: până în 100.000 de euro.

Un an mai târziu, se lansează Antena 3, iar emisiunea lui Mircea Badea este difuzată şi la noul post de ştiri al Intact. Deocamdată, interesul pentru publicitari rămâne scăzut: 80.000 de euro pe tot anul 2005.

După bani mai puţini în primii doi ani de emisie, publicitatea a explodat, iar în 2007 a atins milionul de euro.

Epoca de vârf în materie de publicitate (şi nu numai) a venit după 2008: media încasărilor a sărit de un milion şi jumătate de euro pe an ajungând, în 2009, la două milioane de euro.

Vârful a fost atins anul trecut: circa 2,3 milioane de euro atraşi de emisiunea În gura presei, cumulat pe Antena 1 şi Antena 3.

În total, în fix nouă ani de În gura presei, Mircea Badea a produs pentru grupul Intact publicitate de 13,2 milioane de euro, potrivit estimărilor făcute de Paginademedia.ro.

Cei mai mulţi bani au venit din difuzările de la miezul nopţii, de pe Antena 3 (peste opt milioane de euro), în timp ce reluările de dimineaţă, de pe Antena 1, au avut reclame de peste cinci milioane de euro în nouă ani de emisie.

Încasările din publicitate ale emisiunii În gura presei cu Mircea Badea, pe Antena 1 şi pe Antena 3:

Antena 3 Antena 1 Total
2004 - 97.000 97.000
2005 1.500 78.000 79.500
2006 180.000 102.000 282.000
2007 680.000 321.000 1.000.000
2008 1.000.000 700.000 1.700.000
2009 1.200.000 800.000 2.000.000
2010 1.150.000 900.000 2.050.000
2011 1.300.000 960.000 2.260.000
2012 1.500.000 800.000 2.300.000
2013 990.000 420.000 1.410.000
TOTAL 8.001.500 5.178.000 13.179.500

Sursa: estimare Paginademedia.ro pe baza punctelor de audienţă.

AUDIENŢE. Prima zi a lui Mircea Badea, de patru ori În gura presei. Ratingul primelor difuzări

Pe 13 septembrie 2004, Antena 1 difuza prima emisiune În gura presei, un program de jumătate de oră (Antena 3 se va lansa un an mai târziu). În prima zi, emisiunea lui Mircea Badea a fost dată de postul principal al Intact de patru ori. Audienţa la cea mai bună difuzare din prima zi: 153.000 de români, dintre care 84.000 din oraşe.

Ratingul din prima zi s-a menţinut, de altfel, în primii ani de difuzare pe Antena 1. Cu mici variaţii, din 2004 şi până în 2007, Antena 1 avea cu Mircea Badea audienţe de 150-170.000 de români pe minut, din care 90.000 din oraşe.

Audienţa emisiunii În gura presei în prima zi de emisie (13 septembrie 2004):

Ora difuzare NATIONAL URBAN
6:30 91.000 telespectatori pe minut (0,5 rtg) 68.000 (0,6)
8:15 102.000 (0,5) 77.000 (0,7)
12:30 93.000 (0,5) 69.000 (0,6)
24:05 153.000 (0,8) 84.000 (0,8)

Ca o paranteză, formatul de one man show nu îi era străin lui Mircea Badea. În 2001-2002, când Realitatea TV abia era lansată, Mircea Badea făcea un program la postul deţinut atunci de Silviu Prigoană. Câteva imagini de atunci, obţinute de Paginademedia.ro:

EVOLUŢIA AUDIENŢEI. Mircea Badea, aproape “invizibil” în primul an de Antena 3. Creşteri de câteva ori pe an

Pe Antena 1, Mircea Badea şi-a atras, din start, o masă de fani care s-a menţinut constantă de-a lungul anilor. Pe Antena 3 însă, post aflat la început, emisiunea În gura presei a avut de aşteptat până să obţină cifre de audienţă notabile (ca de altfel întregul canal de ştiri al Intact).

În 2005, primul an de Antena 3, audienţa lui Mircea Badea, la miezul nopţii, abia se vedea: o medie de 8.000 de telespectatori pe minut la nivel naţional, 6.000 la oraşe. Ratingul a sărit în 2006 de câteva ori: 44.000 de români media pe minut. În 2007, aproape s-a triplat.

Până în 2012, audienţa lui Mircea Badea, la miezul nopţii, a crescut în fiecare an.

Cea mai bună audienţă medie pe Antena 3 a avut-o anul trecut: 333.000 de români media pe minut, dintre care 268.000 din oraşe.

Audienţa emisiunii În gura presei pe ANTENA 1, în fiecare an (media pe ediţie):

ANTENA 1 NATIONAL URBAN
2004 148.000 telespectatori pe minut (0,8 rtg) 92.000 (0,9)
2005 158.000 (0,8) 90.000 (0,8)
2006 173.000 (0,9) 99.000 (0,9)
2007 157.000 (0,8) 90.000 (0,9)
2008 219.000 (1,1) 147.000 (1,3)
2009 262.000 (1,3) 186.000 (1,6)
2010 256.000 (1,3) 182.000 (1,6)
2011 246.000 (1,2) 177.000 (1,5)
2012 230.000 (1,2) 147.000 (1,4)
2013 203.000 (1,1) 117.000 (1,1)

Audienţa emisiunii În gura presei pe canalul de ştiri ANTENA 3, în fiecare an (media pe ediţie):

ANTENA 3 NATIONAL URBAN
2005 8.000 telespectatori pe minut 6.000 (0,1 rtg)
2006 44.000 (0,2) 35.000 (0,3)
2007 103.000 (0,5) 73.000 (0,7)
2008 202.000 (1) 165.000 (1,5)
2009 263.000 (1,3) 210.000 (1,8)
2010 268.000 (1,3) 204.000 (1,8)
2011 320.000 (1,6) 239.000 (2,1)
2012 333.000 (1,7) 268.000 (2,6)
2013 284.000 (1,5) 230.000 (2,2)

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Neo Neo
    Un adevarat profesionist, asa ca sa va tineti gura astia care-l injurati pentru ca nu stiti sa apreciati munca oamenilor din jurul vostru. Felicitari lui Mircea si la cat mai multe emisiuni la fel de antibasiste!!!!!!!
  • sasca sasca
    Bravo lui este un jurnalist foarte bun merita toate laudele.
  • kevall kevall
    bravo lui. e un tip destept, cu capul pe umeri, care stie foarte bine ce face si ce vorbeste. e unul dintre putinii jurnalisti profesionalisti pe care ii mai are tara asta
  • alin alin
    Draga Laura,
    nu iti ataci patronul in calitatea lui de actionar. Atunci cand patronul este si om politic, si afacerist, face tot felul de aliante, cand cu unii, cand cu altii, mai este si senator, se cam schimba discutia despre jurnalism. Adica in orice discutie trebuie sa prezinti echilibrat partile. Fie ca e vorba de politica, fie ca e vorba de cazul ICA sau de Grivco Energy.
    Eu nu ma pot regasi intr-un discurs suburban, intr-un continuu atac indreptat impotriva institutiilor statului (inclusiv partenerul de alianta, domnul Ponta, "dat cu capul" de nu mai stiu ce...). Si nu ma pot regasi in ipocrizie. Un om politic este bun sau rau in functie de aliantele de moment. Care aliante se tot schimba, deci si directia jurnalistica a trustului. Este un exemplu clar de jurnalism schizoid.
    Te regasesti si in acuzatia de pedofilie adusa unui judecator care se plimba de mana cu fiica lui?
  • A.R. A.R.
    Nu numai patronul, ci si interesele politice si economice ale patronului nu sunt atacate de Badea (PC, Antonescu, PNL etc.)...
  • A.R. A.R.
    Dupa atitudinea lui vadit pro-Rosia Montana, l-au parasit multi telespectatori (chiar si prieteni! vezi Oreste) si il vor parasi in continuare.
  • george george
    mai sunt vreo 3 luni bune din 2013...
  • alin alin
    Tot e bine ca in 2013 ura fata de Basescu, principala ratiune de a fi a lui Badea, a mai scazut. Cel putin in audienta:-)
    Interesant ar fi de aflat daca profilul real al telespectatorului se potriveste cu profilul pe care-l vand agentiile de media clientilor.
  • gigi gigi
    Un alt titlu: "Mircea Badea a produs peste 13 milioane din gura"
  • marin laura marin laura
    in afara de faptul ca nu isi ataca patronul ceea ce e normal ,te regasesti in ceea ce relateaza,spune parerea lui care seamana cu a multora...

Trimite un comentariu

sus