Skip to main content

Disponibilizări masive în presa franceză

 

Sursa foto: Ozap.com
Sursa foto: Ozap.com

Publicitate

În ultimele săptămâni, mai multe grupuri naţionale şi regionale din Franţa şi-au anunţat planurile de disponibilzări, scrie Ozap.com.

Criza economică a lovit dur presa franceză. Mai multe redacţii ale unor ziare importante din Franţa, afectate de criza din publicitate, se văd nevoite să facă disponibilizări majore.

În luna iunie, Le Figaro a anunţat un plan de disponibilizări voluntare, despre care vorbea încă de la începutul acestui an, care se va materializa prin eliminarea a 80 de angajaţi dintre care 50 sunt jurnalişti, până la sfârşitul lui 2013.

Acum câteva zile, conducerea publicţiei Nouvel Obs şi-a anunţat intenţia de a demara negocierile cu salariaţii săi pentru disponibilizarea a zeci de angajaţi în 2013 şi tot atât în 2014. Scopul este diminuarea numărului de angajaţi ai săptămânalului, care în prezent are 246 de salariaţi.

Situaţia presei regionale nu arată deloc mai bine. Vinerea trecută, conducerea publicaţiei Ouest France a anunţat lansarea unui plan de reducere de personal. Criza loveşte puternic şi în grupul Nice Matin (Nice-Matin, Var-Matin şi Corse-Matin). Grupul de presă pierde în prezent 300-400 de mii de euro în fiecare lună. Angajaţii se tem din ce în ce mai mult că restructurările vor viza între 150 şi 200 de salariaţi.

Situaţia ziarelor franceze care au rămas pe hârtie

Pentru publicaţii din Franţa care apar pe hârtie situaţia nu este deloc îmbucurătoare. Le Parisien, de exemplu, a înregistrat anul trecut pierderi de 19,6 milioane de euro, scrie Ozap.com, care citează informaţii publicate de Les Echos.

Raportat la piaţa din România, pierderea este uriaşă. 19 milioane de euro este întreaga piaţă de publicitate din presa tipărită autohtonă în 2013, potrivit estimărilor agenţiei Initiative în raportul Media Fact Book.

În 2012 piaţa de publicitate din print s-a ridicat la valoarea de 22 de milioane de euro, potrivit Media Fact Book.

Pentru anul acesta, Le Parisien va avea pierderi estimate la 17 milioane de euro. Cotidianul a trebuit să finanţeze costurile pentru o serie de disponibilizări voluntare şi restructurarea distribuitorului său de presă Presstalis.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus