Skip to main content

Cine se mai uită la veteranele TV: Teleenciclopedia, Viața satului, Tezaur folcloric și Pro Patria

 

Sate-Mediafax_Foto-Thomas_Dan
Foto: Mediafax. Foto-Thomas Dan

Publicitate

ANALIZA DE JOI. Veteranele televiziunii din România mai au încă un cuvânt de spus. Emisiuni cu zeci de ani în spate, Teleenciclopedia, Viața satului, Tezaur folcloric și ProPatria țin încă sute de mii de români pe post la fiecare difuzare.

Paginademedia.ro vă prezintă, la Analiza de joi, câți români se uită la “seniorii” programelor TV și cum a evoluat audiența acestor producții de pe TVR 1 în ultimii zece ani.

Teleenciclopedia, constantă în ultimii ani

Cu o piață invadată de canalele documentare, se mai uită cineva la bătrâna Teleenciclopedie? Cifrele arată că da. În ultimii patru ani, audiența programului a fost relativ constantă, de aproape 400.000 de români pe minut la fiecare difuzare, din care aproape jumătate sunt din orașe.

Performanța Teleenciclopediei este notabilă: audiența este mult peste media postului public TVR 1.

Acum zece ani, pe o piață mai puțin aglomerată decât cea a anului 2013, cifrele Teleenciclopediei erau impresionante: peste 1,1 milioane de români se uitau la program. În 2004, cota de piață se ducea spre 25%, adică unul din patru români care avea televizorul deschis se uita la minidocumentarele Teleenciclopediei.

Cine gustă Teleenciclopedia:

  • Aproape 13% din public are între 35 și 44 de ani, 17% este din grupa 45-54 de ani și “doar” 48% din telespectatori au peste 55 de ani.
  • Public bun cu studii superioare: aproape un sfert din telespectatorii Teleenciclopediei au terminat o facultate.
  • Jumătate din public este de la țară, jumătate de la oraș. Un mic procent și din București (sub 10%).
  • Mulți sunt pensionari (peste jumătate), casnice și muncitori.
  • Veniturile lunare între 500 și 2000 de lei predomină.

Audiența emisiunii Teleenciclopedia în ultimii 10 ani:

TELEENCICLOPEDIA   NATIONAL       URBAN      
Mii Rtg% Share Mii Rtg% Share
2004 1158 6.1 22.9 388 3.7 12.7
2005 1103 5.7 19.4 399 3.7 11.9
2006 963 4.8 17.4 396 3.6 12.7
2007 675 3.5 14.2 276 2.7 10.6
2008 380 1.9 7 245 2.2 7.4
2009 459 2.3 7.9 288 2.5 8.1
2010 395 2 7.1 245 2.1 7.2
2011 399 2 6.3 240 2.1 6.3
2012 379 2 5.6 179 1.7 4.8
2013 376 2 5.1 182 1.7 4.6

Viața satului, recordmanul veteranilor

Dintre emisiunile cu tradiție de pe TVR 1, Viața satului este, de departe, performerul veteranilor. Programul reușește să se mențină la peste jumătate de milion de telespectatori la fiecare ediție, în condițiile în care emisiunea este difuzată duminică dimineața.

Evident, cea mai mare parte a publicului este de la țară, cei din mediul rural fiind publicul țintă.

Telespectatorul de Viața satului:

  • Public rural dominant (peste 70%).
  • Venituri: între 500 și 1.500 de lei lunar cei mai mulți.
  • Atinge un public mai coborât ca vârstă: doar 21% au peste 65 de ani. O treime din public are între 35 și 55 de ani.
  • Apar, la ocupații, agricultorii și pescarii, pe lângă pensionari, casnice, muncitori.
  • Peste jumătate au studii medii, iar o treime din public are doar școala generală.

Audiența emisiunii Viața satului în ultimii 10 ani

VIATA SATULUI   NATIONAL       URBAN      
Mii Rtg% Share Mii Rtg% Share
2004 1005 5.3 27.9 280 2.6 14.4
2005 979 5.1 24.4 278 2.6 12.7
2006 866 4.3 22 236 2.1 11.5
2007 691 3.6 18.5 219 2.1 11.9
2008 340 1.7 8 138 1.2 5.7
2009 436 2.2 9.8 164 1.4 6.4
2010 436 2.2 10.3 154 1.3 6.3
2011 456 2.2 11 156 1.4 6.6
2012 528 2.8 10.6 169 1.6 6.7
2013 547 2.9 10.6 158 1.5 6

Tezaur folcloric, ascultat de români

Programul de muzică populară care se identifică cu imaginea Marioarei Murărescu se apropie de audiența de la Viața satului. Anul acesta, peste 400.000 de români s-au uitat la fiecare emisiune. Și aici, ca și la Viața satului, cea mai mare parte a audienței este de la țară: puțin peste un sfert din public este de la orașe.

În zilele bune, acum zece ani, Tezaur folcloric aduna în fața televizoarelor aproape 1,7 milioane de români, iar până în 2007 nu a scăzut de un milion și jumătate de oameni. Cota de piață era de câteva ori mai mare decât acum: 25-30%, ceea ce înseamnă că, pe intervalul emisiunii, peste un sfert din televizoare erau deschie pe TVR 1.

Declinul emisiunii a început în 2008, când audiența a coborât brusc de la peste 900.000 de oameni la sub 500.000, nivel apropiat de cel de astăzi.

Cine se uită azi la Tezaur folcloric:

  • Public de la țară: 70% din telespectatori sunt din mediul rural.
  • Cei mai mulți sunt pensionari (57%) și casnice (13%)
  • Cea mai mare parte a publicului (65%) este din segmentul de vârstă de peste 55 de ani.
  • Peste jumătate au venituri lunare între 300 și 1500 de lei.
  • Predomină cei cu școală generală (37%) și cu studii medii (aproape jumătate din public).

Audiența emisiunii Tezaur folcloric în ultimii 10 ani

TEZAUR FOLCLORIC   NATIONAL       URBAN      
Mii Rtg% Share Mii Rtg% Share
2004 1666 8.8 36.7 569 5.4 23.1
2005 1528 7.9 24.3 531 4.9 15
2006 1538 7.7 22.6 555 5 15
2007 923 4.8 18.6 333 3.2 13.3
2008 469 2.4 8.9 259 2.3 8.3
2009 452 2.2 8.3 245 2.1 7.4
2010 401 2 7 213 1.9 6.2
2011 304 1.5 6.7 139 1.2 5.2
2012 345 1.8 5.7 117 1.1 3.6
2013 414 2.2 6.5 122 1.2 3.6

Pro Patria – armata nu ne interesează

Emisiunea care promovează realizările bravei armate române nu este tentantă pentru telespectatorii. Puțin peste 130.000 de oameni se uită la programul difuzat duminica dimineața. De la orașe sunt puțini: până în 50.000.

Audiența emisiunii Pro Patria în ultimii 10 ani

PRO PATRIA   NATIONAL       URBAN      
Mii Rtg% Share Mii Rtg% Share
2004 319 1.7 13.9 111 1 7.6
2005 241 1.2 9.9 79 0.7 5.3
2009 83 0.4 3.7 41 0.4 3.3
2010 60 0.3 2.9 31 0.3 2.5
2011 110 0.5 3.7 54 0.5 3
2012 100 0.5 2.6 39 0.4 1.9
2013 132 0.7 2.9 45 0.4 2

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Au scazut audientele la emisiuni interesante.Din pacate cresc la acces direct, lamaruta si alte asemenea....., numiti- le dumneavoastra cum vreti ca eu nu le pot numi emisiuni!
  • va rog mult de tot daca vreti sa-mi spuneti si mi-e ce audiente au serialele de pe acasa gold si serialele coreene de pe euforia tv,multumesc frumos
  • Ai dreptate.Imi amintesc ca acum cativa ani nu pierdeam nici o emisiune.Dar ma rog,pentru domul Elvis sunt mai importante achizitiile de masini,crearea de sedii ale TVR in strainatate inclusiv Tokyo(LOL),numirea de rude de gradul 2,3 in functii in SRTV,resurectarea unor vedete expirate precum Zana si altele.Cine stie,poate domnului Elvis nu-i place cultura.
  • publicul ar gusta si mai mult Teleencinclopedia daca potlogarii de la TVR ar investi in achizitionarea de noi documentare majoritatea fiind vechi redifuzate.

Trimite un comentariu