Skip to main content

Ghiță „The Shepherd”, vedetă și pe plaiurile britanice

 

ghita ciobanul bbc
Ghiță Ciobanul, făcut celebru de compania telecom Vodafone, a ajuns și în presa din Marea Britanie, pe site-ul BBC. El este personaj într-un articol semnat de Caroline Juler, care a vizitat plaiurile românești și a făcut povestea ciobanului român, explicând ce reprezintă el în cultura noastră. Jurnalista amintește inclusiv despre balada Miorița („The Ballad of the Little Sheep”).

Publicitate

Păstorii au un loc special în istoria și cultura României, iar stilul lor de viață nu s-a schimbat prea mult în ultimele secole - până acum. Social media a transformat cel puțin pe unul dintre ei într-o celebritate”, scrie jurnalista. „Într-o seară întunecată de luni, cu câteva săptămâni în urmă, un cioban român pe nume Ghiță a plecat cu oile. Nu cu vreun mijloc de transport, ci pe jos, însoțit fiind de câțiva angajați, câțiva câini și șapte măgari”.

Jurnalista pornește de la Ghiță pentru a reda câteva dintre obiceiurile și modul de viață ale ciobanului în România, acum, dar și în perioada comunismului.

Ea amintește în final că Ghiță „The Shepard” este promovat de compania de telecom Vodafone, într-o campanie ce scoate în față oameni reali.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu