Skip to main content

GSP: Radio România – Radio șmecheria: 60.000 de euro aruncați pentru Gala Bute

 

Publicitate

PRESA DE AZI. Curtea de conturi confirmă jaful comis în Radio România la Gala Bute, scrie Gazeta Sporturilor, care a investigat cazul în ultimele luni. “Radio șmecheria”, titrează ziarul despre cum s-au aruncat 60.000 de euro fără ca nimeni din conducerea Radioului (nici președintele Istvan Demeter care a semnat documentul) să își explice suma.

Date și fapte:

  • Pe 23 octombrie 2013, Gazeta Sporturilor publica articolul “Aici, Radio România a fost suma exactă” (episodul 1 și episodul 2) în care arăta că radioul public a plătit 60.000 de euro firmei unui paparazzo – Viorel Sima - pentru transmiterea meciului de box dintre Lucian Bute și Jean Paul Mendy.
  • Rudel Obreja, organizatorul Galei Bute, spune că i-a cedat drepturile de transmisie lui Viorel Sima (cel care a discutat apoi cu Radio România) pentru 6.000 de euro, dar că suma a fost modificată din pix: “Viorel Sima e un hoţ. A dat o ţeapă de 60.000 de euro postului Radio România Actualităţi. I-am oferit societăţii lui drepturile radio pentru Gala Bute, în schimbul a 6.000 de euro. A adăugat un zero și a încasat 60.000 de la postul public”, zice Obreja. Sima respinge acuzațiile.
  • Suma a fost mult mai mare decât alte evenimente trasnsmise de postul public. Un exemplu: un alt meci, dintre Bute și Froch, disputat la Nottingham, a costat doar o mie de euro. Angajații de la sport, din radio susțin că meciul din gala Bute “trebuia transmis în mod gratuit și de aceea am fost evitat” (după cum a declarat Ilie Dobre).
  • Contractul a fost semnat de Andras Istvan Demeter (președinte al radioului la acea vreme), Carmen Ionescu (director producție editorială), Constantin Pușcaș (director economic) și Mircea Sălăgean, șef juridic. Niciunul nu a putut spune cine a negociat și dacă s-a ocupat cineva de obținerea unui preț mai bun.
  • Pe 17 decembrie 2013, doi auditori din departamentul XI al Curţii de Conturi redactează un raport în care demonstrează încălcarea legii la SRR cu ocazia Galei Bute. Problemele:

- Contractul trebuia semnat de Comitetul Director.
- Trebuia informat Consiliul de Administrație
- Contractul trebuia introdus în circuitul informatic.

Articolul complet, aici.

Paginademedia.ro vă prezintă, în continuare, celelalte titluri cu care s-au deschis ziarele de astăzi:

  • EVENIMENTUL ZILEI are pe prima pagină un titlu dur: "Penalul Voiculescu folosește Antena 3 împotriva presei libere". Articolul abordează subiectul "linșajului mediatic de la Antena 3, la adresa ziariștilor pro-occidentali". "Din arsenal nu au lipsit insultele și amenințările, drept pentru care EVZ a anunțat CNA", își începe Mircea Marian articolul de pe prima pagină. 
  • ADEVĂRUL: "Iarna prea grea topește economia" - este titlul data de cotidianul deținut de Cristian Burci. Ziarul scrie despre efectele negative ale vremii asupra culturilor agricole și implicit asupra economiei. "Mii de hectare de culturi agricole compromise, păsări călătoare care nu vor sp mai plece în țările calde, turism prăbușit în zonele montane. Așa arată România în plină iarnă blândă", scrie Adevărul.
  • ROMÂNIA LIBERĂ: "Ce caută DNA în curtea baronului? Răspuns: 5.000.000 de euro" - titrează pe prima pagină cotidianul editat de Medien Holding. Baronul despre care se vorbește în titlu este Președintele Consiliului Județean Constanța, Nicușor Constantinescu, "partenerul lui Radu Mazără", după cum relatează RL.
  • JURNALUL NAȚIONAL: "Arabii muncesc pe plantația lui Băsescu" - este titlul de pe prima pagină a ziarului condus de Marius Tucă. Articolul abordează un subiect intens exploatat de presă - "terenul de la Nana", care a fost cumpărat de Ioana Băsescu. 
  • LIBERTATEA: "Părinții scot anual 142.000.000 de euro din buzunar pentru fondul clasei"
  • CLICK!: "Victor Slav trebuia să se însoare cu Andra, nu cu Bianca", spune o fostă iubită de-a prezentatorului.  
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Trimite un comentariu