Skip to main content

"Prea bun, prea ca la țară", cel mai folosit slogan în conversațiile din online

 

Foto: Caricatura realizată de Costel Pătrășcan
Foto: Caricatură realizată de Costel Pătrășcan

Publicitate

Sloganul „Prea bun, prea ca la țară”, al brandului Covalact, este cel mai des utilizat în conversațiile din social media, în ultimele trei luni, potrivit unui top realizat de ZURF.

"Prietenii știu de ce" (Bergenbier) și "Viitorul sună bine" (Connex) sunt următoarele sloganuri în preferințele internauților, potrivit aceluiași top.

Fiecare dintre cele trei sloganuri au fost menționate de consumatori de peste 300 de ori în conversațiile lor de platforme precum Facebook, Twitter, YouTube, forumuri, bloguri sau site-uri.

ZURF este un instrument de monitorizare a rețelelor sociale deținut de Exact Cercetare și Consultanță, o companie din grupul BBDO România.

"Dacă sloganul clasat pe prima poziție a topului realizat de ZURF se regăsește în 384 de mențiuni aparținând consumatorilor, cel care ocupă a doua poziție este prezent în 338 de conversații inițiate pe principalele platforme de comunicare, în timp ce sloganul de pe locul al treilea este menționat de 308 ori", se arată într-un comunicat al companiei de consultanță și cercetare Exact.

Paginademedia.ro vă prezintă câteva concluzii ale studiului realizat de Exact, cu ajutorul ZURF.

Sub ce formă au fost utilizate aceste sloganuri?

Rețeaua de socializare Facebook a fost platforma unde utilizatorii au menționat de cele mai multe ori fiecare dintre cele trei sloganuri.

"Prea bun, prea ca la țară", transformat în funcție de tipul mesajului pozitiv sau negativ

  • Din totalul de 384 de mențiuni înregistrate în social media de sloganul cel mai des utilizat de consumatori - „Prea bun, prea ca la țară”, 305 dintre acestea sunt reprezentate de mesaje /comentarii postate pe Facebook.
  • Peste 68 % din total mesaje au fost postate de useri de sex masculin, deși sloganul aparține unui produs alimentar ce are ca target principal populația de gen feminin.
  • SENS POZITIV. Când este utilizat în comentarii pozitive, în care sunt apreciate piese muzicale, mașini, rețete culinare etc, sensul sloganului este păstrat, regăsind însă și alte formulări, în funcție de context, precum: „Prea tare, prea ca la țară”, „Prea draguț, prea ca la țară”, „Prea fain, prea ca la țară”.
  • SENS NEGATIV. În cazul mențiunilor cu sens negativ, ce vizează spre exemplu comentarii cu privire la intervenții ale trupelor speciale, reduceri de preț ori zone aglomerate, sensul inițial al sloganului este alterat, acesta fiind utilizat în formulari de tipul: „Prea brutal, prea ca la țară”, „Prea comercial, prea ca la țară”, „Prea mulți, prea ca la țară”. 

"Prietenii știu de ce", universal valabil. Un slogan folosit în aceeași măsură de femei și bărbați

  • Sloganul „Prietenii știu de ce”, lansat încă din 1995, a fost prezent în ultimele 3 luni de zile în 239 de conversatii pe Facebook, dintr-un total de 338 de mențiuni avute pe toate platformele de comunicare.
  • Deși este vorba de un slogan aparținând unui brand ce targetează barbații, se constată un număr similar de comentarii pentru cele 2 genuri: 51 % dintre acestea sunt generate de bărbați și 49 % de femei.
  • O explicație o constituie posibilitatea poziționării mesajului alături de orice tip de comentariu, fie el pozitiv ori negativ: „Îmi place maxim...prietenii stiu de ce!”, „Ziarul lipsește și așa se duce de râpă cultura. Prietenii știu de ce!”.

"Viitorul sună bine", un slogan vechi de 15 ani, utilizat mai ales de bărbați. Folosit exclusiv în contexte pozitive

  • „Viitorul sună bine”, slogan lansat în 1999, este utilizat în prezent mai ales de către bărbați în mediul online, într-un procent de 63 %.
  • Ca și în cazul celor 2 sloganuri clasate pe primele 2 poziții ale topului, principala platformă de comunicare în care se regăsește sloganul Connex este reprezentată de Facebook, cu peste 200 de mesaje (dintr-un total de 308 prezente pe toate platformele de comunicare).
  • În acest caz, sloganul este utilizat numai în context pozitiv, făcând referire la evenimentele importante de pe agenda zilnică, competiții sportive, afirmații cu privire la job etc.

Cum a fost realizat studiul?

Analiza a fost realizată cu ajutorul ZURF, instrument deținut de Exact Cercetare & Consultanță, ce monitorizează conversațiile din mediul online în timp real. Instrumentul oferă în același timp și un istoric al conversațiilor.

Cu ajutorul ZURF au fost monitorizate principalele sloganuri care au rulat de-a lungul anilor, în încercarea de a face un clasament al celor mai puternice mesaje care au fost transmise și al căror ecou răsună și astăzi în discuțiile uzuale avute de consumatori în mediul online.

 

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu