Skip to main content

Câți bani a câștigat compania Pro TV de la cabliști în 2013

 

televiziune_telecomanda_capital
Posturile operate de Central European Media Enterprises în România au atras venituri de 208 milioane de dolari în 2013, iar cea mai mare parte a banilor au venit din publicitate, dar au avut câștiguri și din contractele de retransmisie.

Publicitate

Potrivit raportului financiar detaliat al companiei de media, în România cabliștii au plătit 24,8 milioane de dolari pentru a retransmite posturile operate de Pro TV. Cifra este în creștere față de anul 2012, când compania avut venituri de 19,5 milioane de dolari.

Veniturile de la cabliști după ieșirea Pro TV din must carry se vor simți și mai mult în 2014. Anul trecut, în vară, postul a anunțat că preţul de pornire în negocierile cu cabliştii este de la 1 euro (4,5 lei) pe abonat, pe lună, pentru întregul pachet de canele și este valabil de la 1 februarie 2014.

Din publicitate, posturile Pro au atras venituri de 119,6 milioane de dolari, în condițiile în care compania estimat toată piața de publicitate TV din România la 193 de milioane de dolari în 2013. În 2012, veniturile din reclame ale Pro-ului erau de 113 milioane de dolari.

Pro TV a mai atras 63 de milioane de dolari, care au fost trecute la „alte venituri”.

Operațiunile din România ale CME sunt reprezentate de posturile PRO TV, PRO TV International, Acasă, Acasă Gold, PRO Cinema, Sport.ro, MTV România, PRO TV Chișinău și Acasă în Moldova.

Citește și: 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Hai sa fim seriosi nu au castigat nimic sunt pe minus, dasta e plecat sarbu si altii.. nu trebuie sa fii geniu sa iti dai seama ca pro-ul se scufunda si mai baga si ei pe unde pot cate o bomba dasta ca ei au bani multi. orice om cu un minim 4 clase isi da seama numai din grila de programe niciodata un film la protv nu incepe la ora fixa.. chiar azi la ora 00:00 era programat Gloanţe şi cenuşă la Osaka, surpriza filmul incepe la 23:30 cu 30 de minute inainte, probabil ca pro-ul se gandeste cata reclama trebuie sa difuzele in acea zi ca sa fie macar cu 1leu pe plus.. si atunci distribuie programul revistelor,ziarelor,site-urilor etc.. programul gandindu-se ca cineva va cumpara spatiu de publicitate dar nu cumpara nimeni. si atunci se creaza acest decalaj.. e clar ca nu mai sunt reclame la tv si atunci de unde vin bani?
  • Mai țineți minte spectacolele organizate de ProTv pe bulevardul pache protopopescu in anii 90 ?
    Acolo si-a câștigat ProTv fanii...
    Cât despre aceste sunte si acest demers a ProTv pentru a câștiga aceasta suma... Felix ar avea curaj sa iasă din lista must carry si sa ceara bani pentru retransmisie pe antene?...
    Sa vezi atunci audiență la antene se întrece cu național TV si b1
    Ce frumos ar fi... Antenele comuniste doar la dolce... Singuri care au plătit pentru dolce dth, insa acesta suma cerută de felix se referă si la cablu insa nu au curaj sa iasă din must carry... Aici e diferența intre profesionalism PROTV si comunism ANTENA.
  • "Din publicitate, posturile Pro au atras venituri de 119,6 milioane de dolari, în condițiile în care compania [a] estimat publicitatea TV la 193 de milioane de dolari în 2013. În 2012, veniturile din reclame [au fost de] 113 milioane de dolari."

    Nu stiu ce intelegi tu din paragraful de mai sus, eu unul inteleg ca au crescut veniturile din publicitate, de la an la an, cu 6.6 mil., la foarte mare distanta de plusul preconizat de 80 mil. Moment in care ultima ta propozitie, "In 2014 veniturile din Romania vor creste mult mai mult." are cam aceleasi sanse de a se adeveri.
    Ce-i drept, e incomplet paragraful pe care l-am citat, ce este intre parantezele drepte sunt adaugirile mele.
  • A fost foarte buna strategia cresterii preturilor la publicitate, si iesirea ProTV din must-carry. In 2014 veniturile din Romania vor creste mult mai mult.
  • Eu nu înţeleg de ce ProTV nu vinde cartele de recepţie prin satelit (exact cum face TVR). Toate canalele Pro sunt oricum ridicate pe satelit de ei şi deci nu este vorba de nici un alt cost suplimentar. Să vândă cartele cu ~50lei pe 1 an ar fi cea mai convenabilă ofertă de pe piaţă.

Trimite un comentariu