Skip to main content

VORBA ZILEI. "Ne place sau nu, industria de comunicare din România e în județul Vaslui al Europei"

 

Foto: Forbes.ro
Lorand Balint, managing director Leo Burnett, tranșează crud industria de comunicare din România. Foto: Forbes.ro

Publicitate

Diagnostic tranșant pentru industria de comunicare din România: "Ne place sau nu, e în județul Vaslui al Europei". "Nu îmi place să fiu județul Vaslui și cred că putem să fim Clujul, Brașovul, Sibiul, Iașiul sau Timișoara Europei".

De unde vine acest "diagnostic"? Cine l-a pus?

Autorul este Lorand Balint - "Boți", care conduce una dintre cele mai mari agenții din România - Leo Burnett. Balint a primit premiul de excelență în managementul comunicării de la IAA - International Advertising Association.

Cum putem să ne transformăm din Vasluiul Europei, în Clujul, Brașovul sau Sibiul continentului

"Diagnosticul" lui Lorand Balint, pus pe scena Ateneului:

"Întrebarea pentru fiecare dintre noi de aici din sală este: "Ce ne propunem să facem cu industria de marketing si comunicare din România?"

Astăzi, în 2014, este în județul Vaslui al Europei. Ne place sau nu ne place.

De câte ori din București ne punem problema dacă campania va merge în Vaslui, tot de atâtea ori la nivel global sau regional oamenii își pun problema dacă România va vinde campania sau nu.

De câte ori ne uităm la market share-uri și la vânzările din Vaslui și ne facem probleme sau brand equity, că mergem în Vaslui, la fel la nivel regional își pun oamenii problema.

Nu îmi place să fiu județul Vaslui și cred că putem să fim Cluj, Brașov, Sibiu, Iași, Timișoara. Depinde foarte mult de noi să facem acest lucru.

Și aș arunca o provocare pentru fiecare dintre voi și pentru IAA, ca anul viitor, pe vremea aceasta, când ne vom vedea la IAA Excelence Awards 2015, să păstrăm un minut de liniște în care fiecare din sală să se gândească ce a reușit să facă excelent în ultimele 12 luni, el, persoana lui.

Ce anume s-a făcut în ultimele 12 luni, care nu s-ar fi făcut fără prezența lui acolo. De la o cutie de chibrituri, la un insight inspirat sau o campanie națională. Lucruri care să reflecte excelența.

Dacă vom reuși să facem acest lucru, în câțiva ani vom reuși să fim Brașovul, Clujul Europei și să nu rămânem Vasluiul. Poate nu ne place globalizarea sau regionalizarea, dar globalizarea ne vrea pe noi."

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • Ioi, Balint baci, hai ca ne-ai dat pe spate cu analogia lu' matale. Pacat ca n-ai bagat-o p-aia cu Mercedesu' si Trabantu', cliseul total pentru sfertodocti.

    /Off-topic - scuze - dar cand apare cate un reprezentant al ramurii ardelene a rasei ariene, imi cam pune rabdarea la incercare.
  • Intrebarea daca ati facut macar o zi ceva si pentru cei din jurul vostru cei din IAA si nu doar pentru profit si companii sau premii..

    ACEASTA ESTE INTREBAREA, CE ATI FACUT IN ULTIMII 20 DE ANI PENTRU ROMANIA!!! CATE BRANDURI GLOBALE ATI LANSAT DIN ROMANIA!!!!
  • alti romani care fug de natura/izvorul lor de sursa, existential .. in loc sa-l potenteze si sa-l faca sa fie ceva, sa reprezinte ceva ... sa urce valoric o zona ... Vasluiul sa conteze, sa nu mai fie "tara paielor" ... ei, nu !!! ... vor altceva, cu "pedigree" ... rusinos ... dislike !!

Trimite un comentariu