Skip to main content

Cine se uită la marile generaliste: Pro TV, Antena 1, Kanal D și Prima TV. Profilul telespectatorilor

 

televiziune_telecomanda_capital

Publicitate

Zilnic, cea mai mare parte a audienței TV este concentrată pe câteva posturi – Pro TV, Antena 1, Kanal D. Cine se uită la aceste canale?

Pro TV are publicul “concentrat” în zona de vârstă 18-44 de ani. Antena 1 și Kanal D au un procentaj mai mare de femei. Kanal D și Național au cel mai mare procentaj de telespectatori doar cu școală generală. Postul public TVR 1 este mai “bătrân”, dar mai educat.

Paginademedia.ro vă prezintă, în Analiza de azi, profilul telespectatorilor principalelor posturi TV: Pro TV, Antena 1, Kanal D, Prima TV, National TV, Acasă și TVR 1. O analiză realizată cu sprijinul agenției de media BPN.

Analiza completă, în continuare:

DUPĂ SEX: Multe femei la Kanal D

- Pro TV: raport aproape egal – 50.9% femei și 49% bărbați. Situație asemănătoare și la postul public TVR 1.

- Antena 1: Postul Intact are ceva mai multe femei, decât bărbați – aproape 60% din public este feminin.

- Kanal D: Televiziunea turcilor de la Dogan are un pubic preponderent feminin. Aproape două treimi din telespectatorii postului sunt femei. Un procent apropiat de femei are și Național TV.

- Postul Acasă TV se detașează la categoria de public feminin: peste 72%.

DUPĂ VÂRSTĂ: TVR 1, cea mai “bătrână” stație. Pro TV, concentrat pe 18-44 de ani

- Categoria de vârstă cel mai bine reprezentată la Pro TV este cea între 35 și 44 de ani. Postul are cel mai bun procentaj pe acest interval, dintre toate posturile (22%). Pe acest segment, este urmat de Prima TV (20%) și Antena 1 (19,4).

- Aproape două treimi din publicul Pro TV este din intervalul de vârste 18-44 de ani (peste 60% din public). Pe această zonă de vârstă, urmează Prima TV (43%). Antena 1 cumulează aproape 40% dintre telespectatori între 18 și 44 de ani, iar Kanal D sub 35%.

Cel mai slab stă postul public TVR 1, cu doar 23% din public între 18 și 44 de ani.

TVR 1 se detașează la publicul bătrân: aproape o treime din telespectatorii postului public au peste 65 de ani. Este urmat la această categorie, la distanță, de Național TV (24%) Kanal D (21%) și Antena 1 (19,3). La acest capitol, Pro TV are cel mai mic procentaj (13,9%).

Interesantă este, după vârste, structura postului Acasă TV: televiziunea pentru femei are cel mai procentaj, dintre toate canalele mari, pe segmentele de vârstă 12-17 ani și 18-24 de ani.

DUPĂ STUDII: TVR 1, bătrân, dar educat. Național TV, mai puțin

În cazul marilor posturi generaliste, predomină publicul cu studii medii: aproximativ jumătate din telespectatorii marilor stații sunt din această categorie. Sunt însă mici variații:

- Chiar dacă are un public mai bătrân decât al celorlate posturi, TVR 1 are cel mai mare procentaj de oameni educați. Astfel, 18,4% din publicul postului public are studii superioare, cu câteva procente mai mult decât următoarele clasate la acest capitol, Pro TV și Antena 1 (aproape la egalitate – 15%). La polul opus este Național TV, cu cele mai slabe cifre pe publicul educat, Prima TV și Acasă TV.

- Național TV și Kanal D au o treime din public doar cu școală generală (cele mai mari cifre pe acest segment). Cele mai mici procentaje la publicul doar cu școală generală îl au Pro TV și TVR 1.

RURAL SAU URBAN: Marile posturi prind bine la țară

- Mare parte din publicul marilor posturi generaliste este de la țară. La TVR 1 este procentul cel mai mare: 56%, dar tot de la țară vine peste jumătate din publicul Prima TV și Kanal D.

- Pro TV se apropie de 50% din public de la sate, la fel Național TV și Acasă TV. Cel mai mic procentaj la țară îl are Antena 1 (45%).

- În cele mai bune cazuri, doar o zecime din publicul marilor posturi generaliste vine din București. Cel mai bine stau Acasă TV (11% din public) și Antena 1, cu un procent asemănător. Pro TV, Prima TV și Național TV au în jur de 9% din public din Capitală.

Profilul telespectatorilor principalelor posturi TV din România (% din public). Click pentru a mări.

Profile posturi TV generaliste

Citește și:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Parerea mea e ca la A1 inafara de un show pacatos nu vad nimic special, Filmele sunt ca si la Pro parca le schimba intre ei cu saptamana
    Iar la Pro ,Romanii au talent si Master Chef ce t poate retine.
    A si se mai bat la Publicitate 4-5 minute total aiurea.De ex in italia
    sunt emisiuni asemanatoare dar cand vine vorba de filme ca sa inchei o seara frumoasa pai rar vezi filme vechi si rar le vezi repetat in fiecare luna .Ma rog suntem in Romania :)
  • Am mai vazut aceasta discutie aici. Cineva facea o analiza exact pe tema asta, destul de pertinenta.
    E usor sa manipulezi o informatie si sa spui ca 90% din telespectatorii unui canal au studii superioare dar acea televiziune sa aiba 10 telespectatori din care 9 sa fie cu studii superioare.
    Alta televiziune poate avea doar 25% telespectatori cu studii superioare insa sa aiba un milioan de telespecatori, adica 250.000 din categoria mentionata.
  • De fapt, TVR are cel mai mare procent de public cu studii superioare, a fi intelectual e ceva mai mult. Dar dacă, ori A1,ori ProTV , au- să zicem-un milion de telespectatori, dintre care 14 la sută , adică 140 000 au studii superioare și TVR 1 - 100 000 din care 18 la sută,adică 18 000 cu studii superioare, cu greu poți spune că intelectualii preferă TVR1.

Trimite un comentariu