Skip to main content

PUBLICITATEA TV (3) Cele mai mari posturi generaliste s-au “umplut” de mâncare și comunicații. Orange, cea mai vizibilă marcă

 

capturi orange
Orange a fost, anul trecut, cel mai mare client de publicitate pentru cele mai importante posturi TV

Publicitate

Operatorul de comunicații Orange a fost, anul trecut, cel mai important client de publicitate al marilor stații din România. La Pro TV, Antena 1, Kanal D și Prima TV cel mai promovat brand din 2013 a fost Orange.

Paginademedia.ro vă prezintă, în continuare, care au fost categoriile de clienți, mărcile și advertiserii prezenți pe marile postuir generaliste în 2013.

În aaceastă a treia parte a seriei dedicată reclamelor TV, Analiza de joi urmărește publicitatea TV pe cele mai mari posturi generaliste – Pro TV, Antena 1, Kanal D, Prima TV și pe postul public TVR 1. Analizele pe posturile de știri și pe toată piața, aici și aici:

Citiți și:

Episodul 1. Peste un milion de reclame la mâncare și la medicamente într-un an!

Episodul 2. Posturile de știri ne dau dureri de cap, dar ne "tratează" cu medicamente. Ce clienți bagă reclame pe Antena 3, RTV, B1 și Realitatea

O analiză realizată cu sprijinul agenției de media agenției de media BPN

Câteva concluzii:

- La Pro TV și Antena 1, primul loc este al categoriei comunicații. Clienții din acest segment au însumat cele mai multe puncte de audiență. De altfel, cele mai promovate mărci pe aceste canale sunt Orange, Cosmote, Vodafone și Romtelecom.

- La Kanal D și la Prima TV, cei mai mulți clienți sunt din segmentul Mâncare.

- La postul public TVR 1, canal cu un public mai bătrân, prima poziție este a clienților din farmaceutice. Cel mai mare client al televiziunii publice a fost, anul trecut, rețeaua de farmacii Catena. TVR 1 se remarcă și prin cele mai mulți advertiseri din zona de teleshopping.

Analiza, pe larg:

DUPĂ CATEGORII: Comunicații și mâncare

De departe, la Pro TV și Antena 1, primul loc este al categoriei comunicații. Marii jucători din domeniu au investit puternic în publicitate pe cele două canale, cele mai importante ca audiență. La cele doă posturi, în top trei mai sunt mâncarea, farmaceuticele și băuturile.

La Kanal D, categoria comunicații este abia pe locul patru. Postul a avut, în schimb, mai mulți clienți din segmentul Mâncare, urmat de farmaceutice. Tot mâncarea a fost pe primul loc și la Prima TV.

La postul public TVR1, canal cu un public mai bătrân, prima poziție este a clienților din farmaceutice și sănătate, urmați de cei din segmentele cosmetice și băuturi.

Marii clienți din comunicații au ocolit postul public: categoria este pe poziția a noua.

Categoriile de clienți cele mai vizibile pe marile posturi generalistei în 2013, după punctele de audiența cumulate (GRP) - Click pentru a mări fotografia:

BPN Categorii Generaliste

GRP – Gross Rating Points, reprezintă punctele de audiență cumulate obținute de reclamele TV în mediul urban.

Sursa: agenția de media BPN

DUPĂ MĂRCI: Top identic la Pro TV și Antena 1 – Orange, Cosmote, Vodafone, Romtelecom

Pro TV și Antena 1, primii doi jucători din piața TV din România au avut același top la capitolul celor mai promovate mărci în 2013: Orange, Cosmote, Vodafone și Romtelecom. Cele patru branduri au fost promovate intens pe cele două canale.

Orange a fost cea mai promovată marcă și la Kanal D și Prima TV.

Singurul care are un alt brand pe prima poziție este TVR 1, care a livrat cele mai multe puncte de audiență pentru Catena. La postul public, în top trei urmează magazinul Penny și operatorul Orange.

Rețeaua Lidl a fost, anul trecut, foarte prezentă pe marile posturi de televiziune.

Mărcile cele mai vizibile pe marile posturi generaliste, după punctele de audiența cumulate (GRP) - Click pentru a mări fotografia:

BPN Marci generaliste 2

GRP – Gross Rating Points, reprezintă punctele de audiență cumulate obținute de reclamele TV în mediul urban.

Sursa: agenția de media BPN

DUPĂ ADVERTISERI: Orange la Pro TV, Antena 1 și Prima TV, bunuri de larg consum la Kanal D și TVR 1

Cel mai mare client de publicitate a fost, pentru trei posturi de televiziune, operatorul Orange: Pro TV, Antena 1 și Prima TV au livrat cele mai multe puncte de audiență pentru compania de comunicații.

La Kanal D, prima poziție este ocupată de Unilever, una dintre marile companii de bunuri de larg consum, cu zeci de mărci în portofoliu.

Și la postul public, prima poziție este tot a unei companii de bunuri de larg consum: Procter&Gamble.

Procter&Gamble a fost unul dintre marii investitori în publicitate anul trecut și pentru celelalte posturi – este pe locul doi la Pro TV, Antena 1 și Prima TV.

O observație interesantă la TVR 1: canalul public se detașează de celelalte posturi comerciale la capitolul teleshopping: pe locul doi la advertiseri este Studio Moderna, iar în primii zece clienți apare și un alt nume din domeniu – Telemarketing.

Clienții de publicitate ai marilor posturi generaliste în 2013, după punctele de audiența cumulate (GRP) - Click pentru a mări fotografia:

BPN Advertiseri Generaliste

GRP – Gross Rating Points, reprezintă punctele de audiență cumulate obținute de reclamele TV în mediul urban.

Sursa: agenția de media BPN

Citește și:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu