Skip to main content

11 Aprilie. Analiză Forbes: cum se împarte publicitate TV. Pro TV și Intact, 60% din piață

 
11 Aprilie. Analiză Forbes: cum se împarte publicitate TV. Pro TV și Intact, 60% din piață
PUBLICITATE ONLINE

Sursa foto: Capital
Sursa foto: Capital

Publicitate

ANALIZĂ. Cele șase televiziuni din grupul Pro TV S.A. (controlat de compania americană CME) au o cotă cumulată de piață din volumul de publicitate TV de 31,9%, în primul trimestru al acestui an. Trustul concurent, Intact Media Group, are o cotă de piață de 27,7%, arată o analiză realizată de Forbes România.

În primele trei luni ale acestui an, Pro TV S.A., care deține licențele Pro TV, Acasă TV, Acasă Gold, Pro Cinema, Sport.ro și MTV România, a livrat clienților publicitari un volum de audiență de 135.835 Gross Rating Points (GRP’30) pe publicul comercial (urban, 18 – 49 de ani). („Forbes România” a eliminat barterele din cadrul Intact Media Group.) Pe baza punctelor de audiență (GRP’30) clienții publicitari cumpără timpi de publicitate la televiziuni.
Pro TV S.A. și Intact Media Group dețin 60% din piața de publicitate TV în trimestrul I 2014


CÂT INVESTESC COMPANIILE ÎN RECLAME. În primul trimestru din 2014 consumul a fost mai redus decât în aceeași perioadă a anului precedent. Multinaționalele au fost reținute în comenzi de publictate TV.

Campaniile de publicitate derulate pe televiziuni de compania Unilever au acumulat 21.839 puncte de audiență (GRP`30) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), cu 3,9% mai puțin decât în primul trimestru al anului 2013. (Pe baza GRP-urilor, companiile cumpără timpi de publicitate de la televiziuni.)

Pe locul secund s-a plasat Procter & Gamble, cu 17.678 GRP’30 target comercial, în scădere cu 21% față de 2013.
Studio Moderna, firmă de teleshopping, a înregistrat o reducere a vizibilității pe TV cu 31,6%. Campaniile de promovare TV au acumulat 14.014 GRP’30 pe targetul comercial.
Cei mai mari consumatori de publicitate TV în primele trei luni ale anului 2014


ESTIMĂRI. Cheltuielile globale de publicitate vor crește cu 5,5% in 2014, 5,8% in 2015 si 6,1% în 2016, potrivit ultimelor estimari ale retelei internaționale ZenithOptimedia, anunțate săptămâna aceasta, potrivit HotNews.ro. Aceasta consideră îmbunătățirea situației economice, extinderea modelului automatizat de achiziții media (programmatic buying) și creșterea rapidă a publicității pe platforme mobile drept principale motoare pentru creșterea pieței în următorii trei ani.

ZenithOptimedia estimează că Internetul își va menține avansul categoric de mediu cu cea mai rapidă creștere a cheltuielilor de publicitate. După un avans de 16,2% în 2014, rețeaua apreciază că un ritm similar se va menține în 2014-2016:
ZenithOptimedia: Piata globala de publicitate se va intoarce la un ritm de crestere similar cu cel de dinaintea crizei


Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Trimite un comentariu