Skip to main content

11 Aprilie. Analiză Forbes: cum se împarte publicitate TV. Pro TV şi Intact, 60% din piaţă

 
PUBLICITATE ONLINE
PUBLICITATE ONLINE

Sursa foto: Capital
Sursa foto: Capital

Publicitate

ANALIZĂ. Cele şase televiziuni din grupul Pro TV S.A. (controlat de compania americană CME) au o cotă cumulată de piaţă din volumul de publicitate TV de 31,9%, în primul trimestru al acestui an. Trustul concurent, Intact Media Group, are o cotă de piaţă de 27,7%, arată o analiză realizată de Forbes România.

În primele trei luni ale acestui an, Pro TV S.A., care deţine licenţele Pro TV, Acasă TV, Acasă Gold, Pro Cinema, Sport.ro şi MTV România, a livrat clienţilor publicitari un volum de audienţă de 135.835 Gross Rating Points (GRP’30) pe publicul comercial (urban, 18 – 49 de ani). („Forbes România” a eliminat barterele din cadrul Intact Media Group.) Pe baza punctelor de audienţă (GRP’30) clienţii publicitari cumpără timpi de publicitate la televiziuni.


Pro TV S.A. şi Intact Media Group deţin 60% din piaţa de publicitate TV în trimestrul I 2014


CÂT INVESTESC COMPANIILE ÎN RECLAME. În primul trimestru din 2014 consumul a fost mai redus decât în aceeaşi perioadă a anului precedent. Multinaţionalele au fost reţinute în comenzi de publictate TV.

Campaniile de publicitate derulate pe televiziuni de compania Unilever au acumulat 21.839 puncte de audienţă (GRP`30) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), cu 3,9% mai puţin decât în primul trimestru al anului 2013. (Pe baza GRP-urilor, companiile cumpără timpi de publicitate de la televiziuni.)

Pe locul secund s-a plasat Procter & Gamble, cu 17.678 GRP’30 target comercial, în scădere cu 21% faţă de 2013.
Studio Moderna, firmă de teleshopping, a înregistrat o reducere a vizibilităţii pe TV cu 31,6%. Campaniile de promovare TV au acumulat 14.014 GRP’30 pe targetul comercial.
Cei mai mari consumatori de publicitate TV în primele trei luni ale anului 2014


ESTIMĂRI. Cheltuielile globale de publicitate vor creşte cu 5,5% in 2014, 5,8% in 2015 si 6,1% în 2016, potrivit ultimelor estimari ale retelei internaţionale ZenithOptimedia, anunţate săptămâna aceasta, potrivit HotNews.ro. Aceasta consideră îmbunătăţirea situaţiei economice, extinderea modelului automatizat de achiziţii media (programmatic buying) şi creşterea rapidă a publicităţii pe platforme mobile drept principale motoare pentru creşterea pieţei în următorii trei ani.

ZenithOptimedia estimează că Internetul îşi va menţine avansul categoric de mediu cu cea mai rapidă creştere a cheltuielilor de publicitate. După un avans de 16,2% în 2014, reţeaua apreciază că un ritm similar se va menţine în 2014-2016:
ZenithOptimedia: Piata globala de publicitate se va intoarce la un ritm de crestere similar cu cel de dinaintea crizei


Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus