Skip to main content

ANALIZĂ. Digi 24, după prima lună de măsurări. Cum stă postul în audiențe. Documentarul Născuți la comandă, cel mai urmărit: de trei ori peste media stației

 

Screen shot 2014-04-06 at 11.42.51 PM
Filmul Născuți la comandă. Decrețeii, printre producțiile care au adus Digi 24 peste 100.000 de telespectatori.

Publicitate

ANALIZĂ. Cum arată audiența postului Digi 24 după prima lună de măsurători? Unde se poziționează față de celelalte stații de știri? Ce emisiuni ale postului prind cel mai bine la public?

Paginademedia.ro vă prezintă o analiză a evoluției postului deținut de RCS în prima lună în care a fost măsurat oficial – martie.

O analiză despre audiența medie, comparația cu concurenții, cele mai populare emisiuni și vârfurile de audiență.

Pentru început, concluziile:

AUDIENȚA MEDIE. În mediul urban (cel analizat în articolul de față), Digi 24 a avut o medie de aproximativ 30.000 de telespectatori pe minut. Seara, în intervalul de maximă audiență, cifra este doar puțin mai mare. În clasamentul general, este, ziua pe locul 16, iar seara mai jos, pe 18.

CONCURENȚA. Digi 24 este mult după Antena 3, România TV, B1 și Realitatea. Antena 3 are o medie cam de șapte ori mai mare decât canalul RCS. Realitatea, aproape dublă. Digi 24 are handicapul unei acoperiri mai mici (se vede doar în rețeaua RCS).

VÂRFURI. De departe, cel mai urmărit program al lunii martie a fost documentarul Născuți la comandă – Decrețeii. Filmul realizat de Florin Iepan și prezentat la emisiunea Digipedia (moderată de Emil Hurezeanu) a fost urmărit, pe 8 martie, de 101.000 de telespectatori din mediul urban. A fost singura emisiune cu peste 100.000 de telespectatori medie pe minut la orașe. Au mai scos medii de peste 90.000 două jurnale de seară (20.000), în zilele de 18 și 19 martie.

MEDIA PE EMISIUNI. Cu excepția vârfurilor (care vor fi detaliate în text), media celor mai urmărite emisiuni este de câteva zeci de mii de telespectatori pe minut. Pastilele 1989 – Anul care a schimbat lumea de la ora 15.00 au fost urmărite, la fiecare ediție, de 60.000 de orășeni. Media celor patru emisiuni Digipedia din martie a fost de 57.000 de telespectatori pe minut. În top urmează Jurnalul de seară, cu 50.000 de telespectatori la fiecare din cele 21 de difuzări.

PROFIL. Digi 24 s-a remarcat, între celelalte stații de știri, cu un profil al telespectatorului diferit. Are un public ceva mai tânăr și, de departe, cel mai educat public dintre posturile de știri. Profilul telespectatorului a fost detaliat AICI.

Analiza, pe larg:

Audiența și concurența: Digi 24, în coada plutonului

După audiența medie, Digi 24 a fost, în luna martie, în coada plutonului de știri.

- După media pe zi, postul RCS a fost urmărit, în mediul urban, de 30.000 de telespectatori pe minut. În comparație, Antena 3 a avut o audiență de aproape 210.000 de telespectatori. Postul Intact a fost urmat de România TV, B1 și Realitatea, ultimul cu o medie de 50.000 de persoane, aproape dublu comparativ cu Digi 24. De notat acoperirea postului, doar în rețelele RCS.

- Comportament diferit de consum pentru Digi 24 seara. Când toate posturile cresc considerabil (e intervalul de maximă audiență, 19.00-23.00), Digi 24 are o audiență asemănătoare cu performanțele din timpul zilei. Astfel, dacă seara Antena 3 ajunge la aproape 350.000 de oameni, iar Realitatea sare de 60.000, Digi 24 are până în 40.000 de telespectatori.

Audiența posturilor de știri în luna martie, în mediul urban. Click pentru a mări:

Audiente posturi stiri Digi martie 2014

Vârfuri: Documentarul Născuți la comandă - Decrețeii, recordul lunii. Singura emisiune peste 100.000

De ziua femeii, pe 8 martie, Digi 24 a sărbătorit performanța lunii: documentarul Născuți la comandă - Decrețeii, reușea să sară pregul de 100.000 de telespectatori.

Filmul lui Florin Iepan, prezentat la emisiunea Digipedia, a fost singurul program Digi 24 care a reușit această performanță. Digipedia, programul prezentat de Emil Hurezeanu, a mai avut trei ediții în martie, dar niciuna nu a reușit să atingă nici măcar jumătate din audiența Decrețeilor.

Ce vârfuri au mai fost?

- Două zile la rând, pe 18 și pe 19 martie, Jurnalul de seară de la ora 20.00 a reușit să adune peste 90.000 de telespectatori.

- Între 80.000 și 90.000 de telespectatori au mai adunat o rubrică de sport de la ora 16.00 (pe 9 martie), o ediție România 24 din 4 martie (14.00-16.00) și știrile de la ora 18.00, tot din 4 martie.

Vârfurile lunii martie la Digi 24, în mediul urban (emisiuni cu o singură difuzare). Click pentru a mări:

Audiente varfuri Digi 24 martie 2014

Media pe emisiune: Digipedia “salvată” de Decreței

Dacă vârfurile au adus câteva rezultate notabile, media celor mai urmărite emisiuni este de câteva zeci de mii de telespectatori pe minut.

Primele locuri:

1. Pastilele 1989 – Anul care a schimbat lumea de la ora 15.00 au fost urmărite, la fiecare ediție, de 60.000 de orășeni. Edițiile difuzate la alte ore nu au stat la fel de bine.

2. Media celor patru emisiuni Digipedia din martie a fost de 57.000 de telespectatori pe minut. Digipedia a fost salvată de ediția ce Decrețeii, de peste 100.000 de persoane. Altfel, emisiunea nu ar fi prins topul programelor.

3. Jurnalul de seară este una dintre cele mai urmărite programe de pe Digi 24: a avut 50.000 de telespectatori la fiecare din cele 21 de difuzări din luna martie.

Cele mai urmărite emisiuni de pe Digi 24, din luna martie (programe cu cel puțin două difuzări). Click pentru a mări:

Audiente medii emisiuni Digi 24 martie 2014

PROFIL. Digi 24, public mai tânăr și mai educat între posturile de știri

Dacă din punct de vedere al audienței Digi 24 este ultimul între posturile de știri, canalul RCS se remarcă la profilul telespectatorilor.

- Digi 24 are cel mai mare procent de bărbați (60% in public).

- După vârstă, are cel mai bun procent pe intervalul 35-44 de ani dintre toate canalele. Categoria peste 65 de ani, predominantă la posturile de știri, este mai slab reprezentată la Digi 24.

- Aproape 40% din publicul Digi 24 are studii superioare, față de 34% la B1, 29% la Antena 3 și doar 21% la România TV.

- Cel mai mic procentaj de telespectatori cu școală generală – 13%, mult sub celelalte canale de știri.

Profilele publicului posturilor de știri au fost detaliate într-un alt material, pe care îl puteți citi AICI.

Publicul posturilor de știri din România (%). Cick pe foto pentru a mări:
Profile posturi stiri

 

 

Citește și:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Mie mi se pare foarte interesanta repartizarea publicului posturilor de stiri in functie de studii si in functie de numarul de locuitori al oraselor. Cu cat sunt mai putin trecuti pe la scoala, cu atat sunt mai "apropiati" de Antena3, Realitatea TV si Romania TV (adica de stiri tabloidizate). Cei cu studii superioare s-au orientat spre stiri echilibrate (Digi 24). La fel, cei din orase mari (cu 100-200 de mii de locuitori). Din pacate, masa de manevra, politic vorbind, e populatia cu studii putine si din orase mici/mediul rural... Totusi, tara asta mai are o sansa.
  • O nelamurire: cum se calculeaza repartitia pe grupe de varsta a telespectatorilor? Daca un pensionar de 70 de ani si un salariat de 30 de ani se uita 8 ore respectiv 2 ore la un post TV inseamna ca raportul este 80% la 20%? Pentru ca daca este asa atunci nu poti compara cifrele cu nimic si nici nu se poate spune ca asta este "profilul" publicului.
  • O mica,corectie: nu e la toti operatorii de cablu. Parca ar avea lepra! Pacat! Ar merita urmarit ca si alternativa de sursa de informatii... este oare prea mult? Strugurii sint acrii,spunea vulpea!
  • Momentan niciuna din ele nu s-a materializat iar referitor la publicitate cititi mai atent articolele e vorba de promovarea serviciilor din portofoliul companiei.
  • Dupa pasul cu oblicativitatea tuturor firmelor de cablu de a transmite Digi 24 si dupa introducerea publicitatii, ce mai urmeaza? Subtitrarea in limba Maghiara?

Trimite un comentariu