Skip to main content

AUDIT. Măsurătoarea audiențelor TV, realizată de Kantar Media, este conformă specificațiilor contractuale

 

 

Publicitate

Peoplemeter Kantar

Serviciul de Măsurare a Audiențelor, realizat de Kantar Media nu are probleme, potrivit unui audit extern realizat de compania Ernst&Young în anul 2013.

Aceasta este a treia procedură de auditare a serviciului de măsurare a audiențelor furnizat de către Kantar Media de la începutul său.

Rezultatele auditului au fost făcute publice într-o conferință de presă care a avut loc miercuri. Totodată, reprezentanții ARMA au declarat că Asociația urmează să lanseze, luna aceasta, o nouă procedură de licitație pentru desemnarea viitorului măsurător al audiențelor, pentru următorii patru ani.

Găsiți AICI un reportaj exclusiv despre cum se măsoară audiențele TV. 

Auditul a fost realizat inclusiv la 100 de gospodării (cu peoplemetere) care fac parte din panelul Serviciului Național pentru Măsurarea Audiențelor TV (SNMATV).Mărimea netă a panelului este de 1.200 de gospodării.

Observațiile auditorului: 

  • Metodologia serviciului este descrisă complet, transparent și corect.
  • Orice propuneri de schimbări metodologice sunt discutate întâi cu ARMA.
  • Rapoartele cu privire la calitatea serviciului sunt livrate conform specificațiilor date de Asociație.
  • Nu exista în panel case recrutate din afara bazei obținute prin cercetarea de calibrare.
  • Metoda de eșantionare disproporționată care este utilizată este conform dispozițiilor contractuale.
  • Structura eșantionului este echilibrată și conform cu țintele aprobate de Asociație.
  • Kantar Media folosește peoplemeter-ul seria 5000, care utilizează metoda de recunoaștere a canalelor prevazută în contract - tehnologia audiomatching.
  • Vizitele efectuate în gospodăriile din panel arată că toate televizoarele sunt conectate la peoplemetere.
  • Vizitele au arătat că membrii panelului cunosc și respectă regulile de folosire pentru telecomandă.
  • Vizitele au demonstrat că variabilele demografice raportate și recunoașterea stațiilor "sunt în standardele acceptate".

În plus, compania de auditare a venit și cu o serie de recomandări pentru îmbunătățirea măsurătorilor:

  • măsuri pentru creșterea ratei de răspuns la interviurile pentru cercetarea de calibrare.
  • Modul de tratare a unor variabile socio-demografice foarte dinamice (cum ar fi gradul ESOMAR).

Citește și:

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Ne spuneti ce audiente au avut aseara televiziunile muzicale ? Antena 1 spune ca ZU TV a avut de 8 ori mai mult decat concurentul sau (dar n-au spus care e acela, ca sunt mai mult tv-uri muzicale).

Trimite un comentariu