Skip to main content

Când dau românii click pe reclame. Lunea şi marţea, cele mai bune zile pentru bannerele online

 
internet
internet

Sursa foto: es.123rf.com
Sursa foto: es.123rf.com

Publicitate

Utilizatorii de internet dau click pe reclamele online mai frecvent la sfârşit de săptămână, însă este mai probabil ca ei să facă achiziţii în urma click-ului pe un banner în timpul săptămânii, potrivit unei analize realizate de RTB House în 30 de pieţe.

Studiul arată că utilizatorii au făcut click pe reclame cel mai frecvent în timpul zilelor de sâmbătă şi duminică, având o rată de click (raportul dintre numărul de click-uri şi numărul de afişări a reclamelor) de 0,36%. Cea mai mare activitate a fost înregistrată între 15.00 - 17.00 (CTR : 0,41%).

În ciuda ratelor mari de click din week-end, utilizatorii par să aibă un potenţial mai mare de a lua decizii de cumpărare în timpul săptămânii. O treime din toate click-urile care s-au încheiat cu o achiziţie, au fost făcute în zilele de luni şi marţi (32% din rezultatele săptămânale).

  • O activitate mare de cumpărare a fost observată luni în intervalul 9.00 - 10.00 (6% din toate achiziţiile) şi marţi 10.00-11.00 (7%).
  • De asemenea, o parte semnificativă (7%) a tranzacţiilor, s-au realizat în a doua parte a zilei, în intervalul 19.00 -€“ 20.00.

Datele arată că numărul deciziilor de cumpărare, bazate pe click-urile pe reclame, scade pe măsură ce înaintăm în săptămână.

Despre cercetare

Studiul se bazează pe datele colectate de la 450 de campanii desfăşurate în modelul RTB (Real Time Bidding), o tehnologie ce permite realizarea publicităţii online prin vânzarea şi cumpărarea fiecărei afişări a reclamei pe bază de licitaţie în timp real.

Sursa datelor utilizate la realizarea studiului a fost sistemul de retargetare personalizată dezvoltat de RTB House. Analiza are la bază datele de pe 30 de pieţe, inclusiv România, pentru luna februarie În 2014.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus