Skip to main content

Când dau românii click pe reclame. Lunea și marțea, cele mai bune zile pentru bannerele online

 
Când dau românii click pe reclame. Lunea și marțea, cele mai bune zile pentru bannerele online
internet

Sursa foto: es.123rf.com
Sursa foto: es.123rf.com

Publicitate

Utilizatorii de internet dau click pe reclamele online mai frecvent la sfârșit de săptămână, însă este mai probabil ca ei să facă achiziții în urma click-ului pe un banner în timpul săptămânii, potrivit unei analize realizate de RTB House în 30 de piețe.

Studiul arată că utilizatorii au făcut click pe reclame cel mai frecvent în timpul zilelor de sâmbătă și duminică, având o rată de click (raportul dintre numărul de click-uri și numărul de afișări a reclamelor) de 0,36%. Cea mai mare activitate a fost înregistrată între 15.00 - 17.00 (CTR : 0,41%).

În ciuda ratelor mari de click din week-end, utilizatorii par să aibă un potențial mai mare de a lua decizii de cumpărare în timpul săptămânii. O treime din toate click-urile care s-au încheiat cu o achiziție, au fost făcute în zilele de luni și marți (32% din rezultatele săptămânale).

  • O activitate mare de cumpărare a fost observată luni în intervalul 9.00 - 10.00 (6% din toate achizițiile) și marți 10.00-11.00 (7%).
  • De asemenea, o parte semnificativă (7%) a tranzacțiilor, s-au realizat în a doua parte a zilei, în intervalul 19.00 -€“ 20.00.

Datele arată că numărul deciziilor de cumpărare, bazate pe click-urile pe reclame, scade pe măsură ce înaintăm în săptămână.

Despre cercetare

Studiul se bazează pe datele colectate de la 450 de campanii desfășurate în modelul RTB (Real Time Bidding), o tehnologie ce permite realizarea publicității online prin vânzarea și cumpărarea fiecărei afișări a reclamei pe bază de licitație în timp real.

Sursa datelor utilizate la realizarea studiului a fost sistemul de retargetare personalizată dezvoltat de RTB House. Analiza are la bază datele de pe 30 de piețe, inclusiv România, pentru luna februarie În 2014.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Trimite un comentariu