Audiovizualul se pregăteşte de alegerea viitorului măsurător de audienţă TV, după 31 decembrie 2015. Astăzi a fost constituită Comisia Paritară care va analiza ofertele celor înscrişi la licitaţie. Paginademedia.ro v-o prezintă în continuare.
În prezent, audienţa TV este măsurată de compania Kantar Media, care furnizează datele către Asociaţia Română pentru Măsurarea Audienţelor (ARMA). Kantar Media are contract până la 31 decembrie 2015.
Paginademedia.ro vă prezintă membrii comisiei paritare.
Conform Legii audiovizualului, din Comisia Paritară fac parte cinci reprezentanţi ai CNA, cinci ai agenţiilor de publicitate şi cinci din partea posturilor de televiziune.
În comisia pentru următorul măsurător al audienţelor sunt reprezentate principalele posturi TV şi agenţii de publicitate.
Membrii comisiei:
Din partea CNA:
- Laura Georgescu (preşedintele CNA)
- Viorel Vasile Buda
- Monica Gubernat
- Răsvan Popescu
- Florin Gabrea
Din partea posturilor TV:
- Lucia Antal (Pro TV)
- Anca Gheorghe (TVR)
- Iosif Kălăuz (Kanal D)
- Mihaela Dumitru (Prima TV)
- Cristina Morar (Antena 1)
Din partea agenţiilor de publicitate:
- Liviu Boitan (MediaCom) - preşedintele Comitetului tehnic al ARMA
- Maria Tudor (Zenith)
- Nora Marcovici (Grafitti/BBDO)
- Nicu Laită (OMD)
- Alexandra Olteanu (Initiative)
Procesul de licitaţie va avea şi mai mulţi observatori, care însă nu au drept de vot. Este vorba, până acum, de:
- Anca Stroe (Danone)
- Dana Bursuc (Cosmote)
- Giulia Burlui
- Solange Albu (Romania TV)
- Rareş Aniţa (B1 TV)
Licitaţia se va încheia în luna ianuarie 2015 (când se va alege câştigătorul), cu un an înainte de încheierea efectivă a contractului, pentru a permite viitorului furnizor pregătirea procesului de sondare a audienţei.
Kantar Media a câştigat în anul 2011 licitaţia pentru măsurarea audienţei TV în perioada 1 ianuarie 2012-31 decembrie 2015. Înainte de Kantar Media, audienţele TV au fost măsurate de compania GFK, în intervalul 1 ianuarie 2008-31 decembrie 2011.
Înainte de GFK, măsurătorul de audienţă a fost, până în 2008, compania TNS - AGB.
VIDEO. Cum se măsoară audienţa TV
Audienţa TV se măsoară cu ajutorul peoplemeterelor. În urmă cu un an, Paginademedia.ro a prezentat în exclusivitate cum funcţionează un peoplemeter, detaliat, şi cum decurge procesul de măsurare a audienţelor.
Reportajul, mai jos:
Citeşte şi:
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii