Skip to main content

A căzut tranzacția anului: Omnicom-Publicis. O copertă de antologie în Advertising Age

 

Advertising Age După nouă luni de negocieri, grupurile media Omnicom Group și Publicis Groupe au renunțat la acordul de fuziune de 35 de miliarde de dolari care ar fi creat cea mai mare companie de publicitate la nivel global, scrie Adage.com.

Publicitate

Publicația Advertising Age marchează "răzgândirea" celor două grupuri printr-o copertă memorabilă: un fond negru pe care stă scris în alb "never mind" (nu mai contează), sugerând că această fuziune este anulată ca și cum nu ar fi avut loc o negociere în acest sens timp de luni bune.

Înțelegerea dintre cei doi giganți din domeniul publicității a picat din cauza unor eventuale taxe prea mari și pentru faptul că nu au ajuns la un consens în privința structurii de conducere a grupului care urma să rezulte în urma fuziunii.

Consiliile directoare ale Omnicom și Publicis au votat în unanimitate să se retragă din acordul de fuziune, fără necesitatea plătii vreunui comision de anulare a contractului.

"Decizia de a renunța la fuziune nu a fost nici placută, nici ușoară, dar a fost una necesară", a declarat Maurice Levy, presedinte și CEO al Publicis, potrivit The Guardian.

Tranzactia ar fi urmat sa fie perfectată integral în acțiuni și structurată ca fuziune între egali, creând o companie cu venituri anuale de 23 miliarde de dolari.

Noua companie ar fi urmat să fie deținută în proporții egale de acționarii celor două grupuri și condusă de cei doi directori generali, potrivit anunțului de fuziune făcut în luna iulie 2013.

Omnicom și Publicis nu au reușit să ajungă la o înțelegere în privința persoanelor care urmau să ocupe roluri cheie în management și asupra structurii organizaționale a noului grup, mai scrie The Guardian.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Trimite un comentariu