Skip to main content

ActiveWatch cere conducerii TVR să comunice motivul nedifuzării interviului cu Băsescu

 

Foto: realitatea.net
Foto: realitatea.net

Publicitate

Organizația ActiveWatch solicită conducerii Televiziunii Române să "comunice public" motivul nedifuzării interviului cu Traian Băsescu realizat de Brândușa Armanca la TVR Timișoara.

Reamintim că postul TVR 3 a oprit difuzarea unui interviu cu președintele României programat a fi difuzat în seara zile de 13 mai, în cadrul emisiunii "Totul la vedere". Ediția în care era difuzat interviul cu președintele Traian Băsescu primise deja aprobare din partea TVR3 pentru a fi difuzată. Ulterior, s-a luat decizia nedifuzării ei pe acest canal cu acoperire națională și a fost difuzată numai de canalul regional, TVR Timișoara."

ActiveWatch atrage atenția că asupra nedifuzării acestui interviu "planează suspiciuni îndreptățite de cenzură și care riscă să afecteze din nou credibilitatea instituției".

Organizația reamintește că în luna februarie Directorul General Interimar al TVR, Stelian Tănase, a oprit abuziv difuzarea documentarului “Moștenirea clandestină” pe canalul TVR Moldova.

În plus, ActiveWatch solicită Comisiei de Etică și Arbitraj a TVR să analizeze "dacă decizia nedifuzării interviului cu Traian Băsescu s-a făcut cu respectarea tuturor regulamentelor și procedurilor interne și nu constituie o decizie abuzivă și arbitrară a conducerii TVR3".

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • hai, activewatch, misca-te! ca daca faceai ce trebuia sa faci de la inceput, alta era atmosfera in mass media! :( la cate abuzuri si derapaje ai inchis ochii de cand existi, macar acum, in al 24 lea ceas, fa ceva!
  • Intr-adevar sunt foarte ciudate ONG-urile astea preocupate de situatia jurnalismului in Romania. Cer explicatii asa cum ai spus si tu in dreapta si in stanga parca ar guverna aceasta tara. Parerea mea e ca membrii acestor ONG-uri nu reprezinta pe nimeni decat pe ei insisi si daca vor sa isi dea cu parerea fara sa ii intrebe nimeni de nimic n-au decat sa o faca dar fara sa modifice absolut nimic in media romaneasca. Cum ei nu reprezinta pe nimeni, nu au dreptul sa spuna: "Televiziunea cutare trebuie amendata" sau "jurnalistii cutare sunt neprofesionisti ca asa zicem noi" sau "Sa se difuzeze asta ca vrem noi". Parerile lor pot sa si le pastreze ca nu are nimeni nevoie de ele.
  • Pt. Florin: Dvs. chiar credeti - sau vreti sa creada altii - ca o emisiune intra pe un canal al TVR dupa cum vor muschii unui realizator de la Timisoara sau Bucuresti sau de aiurea? Emisiunile sunt propuse, se face o fisa, sunt transmise si vizionate apoi sunt trimise in emisie. Trebuie sa ai argumente solide sa opresti o emisiune, oricare ar fi, si acelea sunt de regula tehnice. Acel Bucuroiu a zis si el ce stiut, daca nu a stiut sa taca din gura. Din cate reiese emisiunea era programata si aprobata, a fost oprita cu cateva ore inainte de difuzare.
    In rest de acord.
  • Intre TVR Timisoara si TVR3 exista un protocol prin care unele emisiuni realizate de TVR Timisoara (Cluj, Iasi etc.) se difuzeaza cu regularitate si pe TVR3! Iar emisiunea Brandusei Armanca era una dintre ele. E clar ca e cenzura!
  • a devenit de asemenea trist sa vezi aceleasi organizatii neguvernamentale cerand explicatii dintr o parte sau din cealalta. nu stiu cine mai poate sa creada ca sunt impartiale.
  • Răzvan Bucuroiu a negat acuzațiile. „Acel interviu a fost prezentat integral la TVR Timișoara. Este o televiziune cu frecvență proprie, aparține TVR și interviul a fost difuzat integral, fără să existe vreo convenție sau vreo discuție că trebuie dat și pe TVR 3, pe TVR 1 sau TVR 2. Nu știu care este problema, de unde s-a iscat acest lucru”.

    cea care a luat interviul ar trebui concediata daca ea a hotarat de la sine ca interviul se va da si pe TVR3. Oricum, Traian Basescu cred ca poate cere sa apara la televiziunea nationala si nu pe TVR3. Nu o face TVR 1 cine stie ce audienta, dar macar se mai uita cate unul. La TVR3 nu stiu cine se uita.

Trimite un comentariu