Skip to main content

BRAT a introdus auditul pentru publicaţiile cu tiraje mici

 

bratBiroul Român de Audit Transmedia (BRAT) a introdus un audit simplificat şi la costuri reduse pentru publicaţiile cu tiraje de până la 7.500 de exemplare, o măsură importantă pentru a-i sprijini pe editorii mici să aibă acces mai uşor la bugetele de publicitate, în condiţiile maturizării pieţei, scrie Mediafax.

Publicitate

Potrivit unui comunicat de presă, măsura - care acoperă deja perioada aprilie 2014 - martie 2015 - vine în întâmpinarea tendinţei în creştere printre clienţii de publicitate care doresc să cumpere media mai mult pe baza unor criterii standardizate decât "pe vorbe frumoase".

În mod concret, noul serviciu introdus de BRAT permite publicaţiilor cu tiraj redus să beneficieze de aceleaşi standarde de auditare, neutre, transparente, recunoscute de industrie, ca şi publicaţiile cu tiraje mari, cu toate avantajele pe care acestea le aduc, la un preţ mai mic, ajungând în varianta auditului simplificat la aproximativ 1.000 de lei pe an.

Auditarea ajută publicaţiile locale să se individualizeze în piaţă, inclusiv prin raportare la presa naţională, şi să arate ce audienţe au, precum şi profilul celor care citesc aceste publicaţii. Acest lucru este cu atât mai important cu cât în industrie există unele diferenţe de percepţie între presa locală şi presa naţională.

"Piaţa de media din România s-a maturizat, a evoluat şi se adaptează continuu la transformările comportamentale ale consumatorilor. Vânzarea de publicitate presupune existenţa unui produs performant. Pentru a-şi fideliza clienţii de publicitate, editorii trebuie să aibă instrumente corecte şi neutre de măsurare. Vânzarea nu se mai poate face «pe vorbe». Pentru agenţii, cine nu este în BRAT nu există sau nu doreşte să fie transparent măsurat", este de părere Ştefan Iordache, COO Leo Burnett Group.

La rândul său, Adrian Voinea, director general al cotidianului Gazeta de Sud, explică:

"Certificarea şi/ sau auditarea independentă a tirajului distribuit pentru o publicaţie, fie că este mică sau mare, susţine statutul editorului, care se manifestă prin corectitudine şi concurenţă loială în piaţa de presă. Totodată, existenţa unor informaţii certificate independent de către o autoritate specializată în domeniu permite accesul editorului la licitaţii publice şi la clienţi de publicitate naţionali".

Iar Ştefan Iordache este de părere că, "prin auditarea tirajului, editorii transmit în primul rând certitudinea că acea publicaţie este o prezenţă constantă, nu o apariţie meteorică în piaţa de print. În plus, prin furnizarea de date transparente, editorii pun bazele unui parteneriat solid, corect, profesionist".

Un alt argument pentru folosirea acestui instrument oferit de BRAT este şi "dreptul de a participa la licitaţii publice care solicită acest lucru", subliniază George Lazăr, directorul general al Monitorului de Botoşani, care adaugă că auditul pe plan local este util pentru relaţia cu agenţiile de publicitate.

"Un editor local cu audit mic are nevoie de certificatul BRAT pentru a putea participa la licitaţiile organizate de autorităţile locale sau la licitaţiile pentru publicitatea diferitelor proiecte cu finanţare europeană. În plus, sunt clienţi (filiale de bănci, clinici medicale private) care ştiu ce înseamnă certificatul de audit şi îşi iau informaţii de pe site-ul BRAT", spune şi Silvia Preda, directorul general al ziarului Obiectiv de Brăila.

În ceea ce priveşte nivelul investiţiei în auditul de tiraj, directorul general al Gazetei de Sud, Adrian Voinea, spune că este "unul acceptabil şi reprezintă o sumă care se poate recupera relativ repede (1 -3 luni)".

BRAT este organizaţia industriei de media din România care măsoară audienţa presei scrise şi a mediului online, auditează tirajele (presă scrisă) şi monitorizează investiţiile în publicitate (presă scrisă, online, radio şi outdoor).

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Trimite un comentariu