Skip to main content

Media Fact Book. Piața de publicitate, estimată la 306 milioane de euro în 2014

 
Media Fact Book. Piața de publicitate, estimată la 306 milioane de euro în 2014
televizor

televizorPiața media în 2014 a fost estimată la 306 milioane de euro, în crește cu un milion de euro față de anul trecut, potrivit celui mai recent raport Media Fact Book.

Publicitate

Piața de print este în continuare cel mai afectat sector, anul acesta, potrivit estimărilor Media Fact Book, aceasta se va situa la valoarea de 17 milioane de euro, în scădere cu două milioane față de 2013.

Digitalul este singurul mediu în creștere în 2013 (+12%), iar pentru anul în curs, estimarea Media Fact Book este pozitivă, creșterea preconizată fiind de 8%. Mediul online a câștigat anul acesta patru milioane de euro față de anul trecut.

Piața de televiziune s-a menținut în ultimii trei ani la valoarea de 193 de milioane de euro.

“Sunt 3 ani de stabilitate binemeritată pentru piața media din România - și dacă cumulăm semnalele pozitive care au venit în primul trimestru al acestui an din sfera consumului și a creditării populației ne putem face deja o prognoză optimistă că în 2015 vom simți mult așteptata creștere a pieței de media locale.” a adăugat Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative Media.

 

Alexandra Olteanu, despre creșterea digitalului:

“Începând cu 2014 se remarcă o scăderea a volumelor de display local cu aprox. 10%. Zona de performance media reprezintă motorul creșterii digitalului – cu rate de creștere în 2013 și 2014 în jurul a 25% (google display, facebook) și mai nou zona de Real Time Bidding – care pleacă de la volume relativ mici – dar înregistrează creșteri mari anual – peste 60%. Aceste creșteri în zona de performance ne arată încă o dată dorința agențiilor din România de a eficientiza cât mai mult cumpărarea audienței”, adaugă Alexandra Olteanu.

Piața de publicitate în ultimii ani (milioane de euro)

  2014   2013   2012   2011   2010   2009   2008   2007   2006  
TV 193 193 193 200 209 222 337 306 229
Print 17 19 22 24 26 37 82 79 71
Radio 18 19 19 20 21 25 35 30 23
OOH 27 28 29 31 33 42 70 58 40
Internet 50 46 41 34 26 19 16 9 6
TOTAL 306 305 303 309 316 345 540 482 369

Concluzii Media Fact Book:

- televiziunea atrage cele mai mari bugete de publicitate: 63% din piață a fost direcționată către posturile TV. Internetul a ajuns la 15% din piață, outdoorul la 9%. Printul și radioul au fiecare 6% din bugete.

- printul continuă să scadă. Este estimat la 17 milioane în 2014, față de 19 milioane anul trecut

- radioul este stabil: 19 milioane în 2013, la fel ca în 2012. Estimare de 18 milioane pentru acest an. Radiourile au principali clienți jucătorii din retail, telecom și auto. Este un mediu foarte bun pentru promoții.

- Outdoorul este estimat la 27 de milioane de euro în 2014. Nu s-au luat în calcul perioadele electorale. Cifre apropiate de anii trecuți (28 de milioane anul trecut, 27 de milioane în 2012).

- Online-ul a fost estimat la 50 de milioane pentru 2014 și la 46 de milioane în 2013. Google a câștigat teren. Din piața de internet, 19 milioane de euro reprezintă publicitate de tip display, restul este google, faceboook, yahoo.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • Estimarea de piata tv a Initiative este scandaloasa si tendentioasa. Piata scade de sase ani si ei o tin cu stagnarea asta. Rusine!

Trimite un comentariu