Skip to main content

Media Fact Book. Piaţa de publicitate, estimată la 306 milioane de euro în 2014

 
televizor
televizor

televizorPiaţa media în 2014 a fost estimată la 306 milioane de euro, în creşte cu un milion de euro faţă de anul trecut, potrivit celui mai recent raport Media Fact Book.

Publicitate

Piaţa de print este în continuare cel mai afectat sector, anul acesta, potrivit estimărilor Media Fact Book, aceasta se va situa la valoarea de 17 milioane de euro, în scădere cu două milioane faţă de 2013.

Digitalul este singurul mediu în creştere în 2013 (+12%), iar pentru anul în curs, estimarea Media Fact Book este pozitivă, creşterea preconizată fiind de 8%. Mediul online a câştigat anul acesta patru milioane de euro faţă de anul trecut.

Piaţa de televiziune s-a menţinut în ultimii trei ani la valoarea de 193 de milioane de euro.

“Sunt 3 ani de stabilitate binemeritată pentru piaţa media din România - şi dacă cumulăm semnalele pozitive care au venit în primul trimestru al acestui an din sfera consumului şi a creditării populaţiei ne putem face deja o prognoză optimistă că în 2015 vom simţi mult aşteptata creştere a pieţei de media locale.” a adăugat Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative Media.

Alexandra Olteanu, despre creşterea digitalului:

“Începând cu 2014 se remarcă o scăderea a volumelor de display local cu aprox. 10%. Zona de performance media reprezintă motorul creşterii digitalului – cu rate de creştere în 2013 şi 2014 în jurul a 25% (google display, facebook) şi mai nou zona de Real Time Bidding – care pleacă de la volume relativ mici – dar înregistrează creşteri mari anual – peste 60%. Aceste creşteri în zona de performance ne arată încă o dată dorinţa agenţiilor din România de a eficientiza cât mai mult cumpărarea audienţei”, adaugă Alexandra Olteanu.

Piaţa de publicitate în ultimii ani (milioane de euro)

2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006
TV 193 193 193 200 209 222 337 306 229
Print 17 19 22 24 26 37 82 79 71
Radio 18 19 19 20 21 25 35 30 23
OOH 27 28 29 31 33 42 70 58 40
Internet 50 46 41 34 26 19 16 9 6
TOTAL 306 305 303 309 316 345 540 482 369

Concluzii Media Fact Book:

- televiziunea atrage cele mai mari bugete de publicitate: 63% din piaţă a fost direcţionată către posturile TV. Internetul a ajuns la 15% din piaţă, outdoorul la 9%. Printul şi radioul au fiecare 6% din bugete.

- printul continuă să scadă. Este estimat la 17 milioane în 2014, faţă de 19 milioane anul trecut

- radioul este stabil: 19 milioane în 2013, la fel ca în 2012. Estimare de 18 milioane pentru acest an. Radiourile au principali clienţi jucătorii din retail, telecom şi auto. Este un mediu foarte bun pentru promoţii.

- Outdoorul este estimat la 27 de milioane de euro în 2014. Nu s-au luat în calcul perioadele electorale. Cifre apropiate de anii trecuţi (28 de milioane anul trecut, 27 de milioane în 2012).

- Online-ul a fost estimat la 50 de milioane pentru 2014 şi la 46 de milioane în 2013. Google a câştigat teren. Din piaţa de internet, 19 milioane de euro reprezintă publicitate de tip display, restul este google, faceboook, yahoo.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • colostea colostea
    Estimarea de piata tv a Initiative este scandaloasa si tendentioasa. Piata scade de sase ani si ei o tin cu stagnarea asta. Rusine!

Trimite un comentariu

sus