Skip to main content

Posturile Pro TV au luat jumătate din banii din piață anul trecut. Intact, aproape o treime. Așteptările pieței după mutările din Pro TV și Antena 1

 

Romanii au talent semifinala 2014

Publicitate

Posturile Pro TV au încasat, anul trecut, jumătate din banii din publicitatea TV din România. În același timp, televiziunile Intact au atras un total de aproape 30% din toată piața. Despre ce sume este vorba?

Piața de publicitate TV a fost estimată la 193 de milioane de euro anul trecut, conform datelor Media Fact Book, studiu lansat astăzi de Initiative Media.

Cum s-au împărțit:

PRO. Televiziunile din grupul Pro au atras jumătate din această sumă (adică aproape 100 de milioane de euro), spune Alexandra Olteanu, managing director Initiative Media. Pro a încasat 50% din piață, în condițiile în care cota de piață a posturilor a fost de aproape 26%

INTACT. Grupul Intact a încasat 28% din bugetele de pe piață (adică aproximativ 50-55 de milioane de euro). Ca audiență, canalele deținute de familia Voiculescu au avut o cotă de piață de 28%.

KANAL D. Al treilea în topul banilor este Kanal D. Postul turcilor are un raport egal publicitate/cotă de piață: a încasat 7% din piața de publicitate, a avut 7% cotă de piață anul trecut.

PRIMA TV. Prima TV a atras 5% din totalul de 193 de milioane de euro al pieței.

Războiul Pro TV – Antena 1: “Indiferent de ce se întâmplă, cel care are de câștigat e consumatorul”

Performanțele de audiență ale Pro TV au crescut anul trecut, spune Alexandra Olteanu. Și anul acesta se observă o creștere, grație în principal show-ului Românii au talent.

“Dintre posturile Pro TV, se observă o scădere la Acasă TV, dar Pro TV crește și, pe CME, este un plus de audiență”, notează Alexandra Olteanu. Și Antena 1 a crescut anul trecut. Anul acesta, a crescut distanța, ca audiență, între Pro TV și Antena 1.

“Avem încredere în ceea ce Pro TV pune pe masă la toamnă. Pe de altă parte, avem încredere că Antena 1 poate valoriza transferurile făcute în acest an. Suntem încrezători că va crește ratingul în această toamnă”, a spus Alexandra Olteanu.

“Este bine să existe această competiție. Indiferent de ce se îmtâmplă, acest război duce la rezultate bune pentru consumator. Cel care are de câștigat este consumatorul”, a adăugat ea.

Alte concluzii legate de piața TV:

- ordonanța anti-rebate nu a afectat piața ca nivel de bugete. În 2013, a rămas la același nivel ca în 2012: 193 de milioane de euro. Același total este estimat și pentru acest an.

- O mică parte din bugetele stațiilor tematice a migrat către marile televiziuni. Este vorba de 3-4 procente. Unul dintre motive: procesul de lucru cu stațiile tematice este mai complex, întrucât multe dintre ele sunt reprezentate de companii din afară.

- Pauzele publicitare au fost mai puțin încărcate anul trecut (cu alte cuvinte, a scăzut loadingul). Au scăzut perioadele de sold-out (când pauzele publicitare erau 100% pline de reclame)

- Se așteaptă creșteri de audiență în acest an la stațiile de știri (datorită perioadelor electorale) și la TVR (grație evenimentelor sportive)

Cum au fost împărțite bugetele de publicitate pe TV, print, radio, OOH și online, AICI

Citește și:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu