Skip to main content

BILANŢ MEDIA. Primul an cu ordonanţa anti-rebate: cifrele de afaceri ale agenţiilor de media s-au prăbuşit. Profitul a scăzut simţitor

 
BILANŢ MEDIA. Primul an cu ordonanţa anti-rebate: cifrele de afaceri ale agenţiilor de media s-au prăbuşit. Profitul a scăzut simţitor

Publicitate in statii ratbb
Oridonanţa anti-rebate a dat dureri de cap agenţiilor de media

Publicitate

An greu pentru agenţiile de media din România. Potrivit cifrelor publicate de Ministerul de Finanţe, în 2013, marile agenţii au suferit de pe urma ordonanţei anti-rebate, iniţiată anul trecut de Guvern şi publicată în Monitorul Oficial fără ca industria să fie consultată.

Ordonanţa spunea că serviciile de publicitate se facturează direct către client, nu către agenţie. Mai precis, aceasta viza scoaterea în afara legii aşa-numitului „rebate” - banii care se întorc de la furnizor la agenţii şi clienţi. 

Unele companii de media au suferit anul trecut scăderi de zeci de milioane de euro. Primele două din top, Media Investment (parte a The Group) şi McCann Erickson au coborât de la 50 de milioane de euro, la aproximativ 30 de milioane. Profitul a coborât de asemenea. Astfel, dacă Media Investment făcea în 2012 un profit de 1,8 milioane de euro, un an mai târziu compania a coborât la mai mult de jumătate: 826.000 de euro.

Initiative Media, parte a grupului Lowe, a avut un profit constant, dar a avut de asemenea o scădere a cifrei de afaceri, de la 36,6 milioane de euro în 2012, la 21,7 milioane în 2013.

Cea mai mare scădere din piaţă a fost a companiei Mec România, care a avut un minus de 60% a cifrei de afaceri, de la 22 de milioane de euro, la 8,4 milioane.

Cifrele de afaceri ale principalelor agenţii de media în 2013

Agentia de media Afaceri 2013 Profit/Pierdere pe 2013 Afaceri 2012 Profit/Pierdere pe 2012
Media Investment 31.600.000 826.000 50.322.000 1.825.000
McCann Erickson* 30.350.000 913.500 50.000.000 1.500.000
Initiative Media  21.750.000 502.600 36.323.000 502.000
Zenith Media Communications 19.300.000 940.000 39.500.000 1.605.000
Starcom MediaVest  17.500.000 702.000 31.840.000 1.953.000
MediaCom Romania  11.600.000 4.000 23.324.000 389.000
MEC Romania  8.420.000 -257.000 22.000.000 309.000
MindShare Media 8.265.637 324.400 11.850.000 181.000
Media Direction  8.000.000 -106.538 9.835.000 259.000
Media Planning Group  5.520.000 54.100 7.763.000 155.400
Opti Media  5.220.000 284.000 10.472.000 660.300
United Media 4.703.000 83.000 9.880.000 139.000
House of Media  2.730.000 150.000 5.750.000 401.000
BPN (fostul Brand Connection) 2.240.000 23.000 2.829.000 36.000
OMD Romania 770.000 182.000 N/A N/A

Sursa: Ministerul Finanţelor. Cifre prelucrate de HotNews.ro.

*Agenţia McCann Erickson cumulează bugete de media dar şi de creaţie

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • finantist finantist
    ca sa intelegi (chiar daca lucrezi in media) :
    1. ordonanta nu a fost data pentru protv (par example). a fost data pentru antene.
    2. diferenta de bani nu s-a dus in castigurile televiziunilor din publicitate(diferenta nu se regaseste) cum de altfel ai putea sa calculezi si singur, daca poti.
    in concluzie chestia cu sifonarea nu are sens.
    3. e clar ca pentru guvern asta e un ciocan cu care se vor lovi in cap.
    4. nu lucrez nici in media, nici in agentii. Pur si simplu e vorba de calcule (si pe informatii date si anterior).
    5. in final dar nu in ultimul rand nu te bucura de raul altuia - diferenta care nu se gaseste in TV se gaseste tot in agentii - cele specializate pe creatie, on line, evenimente, presa etc. ha,h......
  • ha ha ha ha ha ha
    ha ha ha, oare cat prost trebuie sa fii?
    daca, de exemplu, cel ce face demonstratia e imbecil, demonstratia nu e corecta.
    agentiile sifonau banii astia de la media, degeaba.
    ha, ha, ha, oare cat de prost trebuie sa fii.
  • finantist finantist
    EXCEPTIONAL inca o demonstratie ca ponta e imbecil. impozitul pe profit pe care ar fi putut sa-l ia de la agentii s-a dus in pierderile din media, deci ia ciu-ciu. La prima vedere statul isi ia din impozitul pe profit exact jumatate din ce lua cu un an in urma inainte de ordonanta. restul isi va lua din pierderile televiziunilor. Ha Ha Ha. oare cat de prost trebuie sa fii sa-ti tai singur craca.

Trimite un comentariu

sus