Skip to main content

BRAT modifică modul de raportare a rezultatelor de trafic: dispozitivele mobile, raportate separat

 

bratBiroul Român de Audit Transmedia (BRAT) va modifica, începând cu 1 septembrie, modalitatea de raportare a traficului, prin separarea acestuia după tipul de dispozitiv folosit pentru vizitarea site-urilor măsurate în Studiul de Audienţă şi Trafic Internet (SATI).

Publicitate

"Înţelegând amploarea pe care luat-o utilizarea tabletelor şi a telefoanelor inteligente pentru accesarea internetului, BRAT va modifica, începând cu 1 septembrie, modalitatea de raportare a traficului, prin separarea traficului după tipul de dispozitiv folosit pentru vizitarea site-urilor măsurate în SATI", se arată într-un comunicat de presă.

În primă instanţă, separarea va viza raportarea pe de o parte a traficului realizat de pe calculatoare desktop şi laptop, pe de altă parte de pe dispozitive mobile, cum ar fi tabletele şi telefoanele mobile inteligente. Ulterior, raportarea va fi făcută după fiecare tip şi model de dispozitiv utilizat.

Potrivit BRAT, o asemenea raportare vine în sprijinul membrilor Departamentului Internet al BRAT, editori de site-uri, regii de publicitate şi agenţii de publicitate, prin creşterea gradului de transparenţă a rezultatelor SATI. Editorii care au investit în crearea de versiuni specializate pentru mobil ale site-urilor proprii vor avea acum evidenţiate performanţele platformelor proprii, fie că este vorba de mobisite-uri - versiuni pentru mobil, livrate de la o adresă personalizată, diferită de cea a site-ului (m.website.ro), fie că e vorba de site-uri cu responsive design - acelaşi URL, dar layout diferit în funcţie de user-agent.

Suplimentar, raportarea rezultatelor de trafic se va realiza în viitor separat pentru trei categorii: trafic realizat după dispozitive fixe, trafic după dispozitive mobile şi cumulat. Aceasta va duce la o utilizare adecvată a informaţiilor furnizate de asociaţie şi va oferi o imagine completă şi relevantă pentru industria de specialitate, după cum precizează BRAT.

Pe de altă parte, BRAT anunţă că, pe 19 mai, a început activitatea de teren pentru noul an de studiu SNA Focus, care se va încheia în luna mai 2015, după metodologia optimizată, conform noului contract încheiat cu GfK Romania şi CC SAS SRL.

Cea mai importantă modificare constă în introducerea în studiu a măsurării integrate a unui brand media. Astfel, beneficiarii studiului vor avea la dispoziţie o măsurare a audienţei unui brand media care activează pe mai multe canale: o publicaţie tipărită, site-ul online, pagina de Facebook, aplicaţii mobile etc.

Audienţa tuturor acestor canale va fi măsurată cu ajutorul noii metodologii, făcând posibilă atât măsurarea brandului global, cât şi a fiecărui canal în parte. Livrarea primelor rezultate pentru astfel de branduri este estimată pentru iulie 2015.

Chestionarul FOCUS, prin intermediul căruia se colectează informaţiile referitoare la consumul de produse şi servicii, se va putea realiza începând de acum şi online. Respondenţii vor putea aşadar completa chestionarul atât în format tipărit (ca şi până în prezent), cât şi online.

Potrivit BRAT, metoda are avantaje reale pentru calitatea rezultatelor studiului, facilitând participarea persoanelor active şi foarte ocupate. Forma online a chestionarului a fost îmbogăţită cu numeroase controale şi filtre logice, astfel încât chestionarul va fi mai uşor de completat decât în formatul tipărit, iar informaţiile sunt verificate încă din faza de colectare. În plus, metoda aduce şi o economie la bugetul studiului, un chestionar online fiind mai puţin costisitor decât unul pe hârtie.

Noul studiu va beneficia de un eşantion de 14.000 respondenţi, în creştere faţă de anul anterior de studiu. "Chiar în condiţiile actuale de restricţii bugetare, beneficiarii studiului au agreat să investească în calitatea şi reprezentativitatea eşantionului utilizat, garantând astfel că rezultatele studiului corespund celor mai ridicate standarde metodologice în domeniul cercetării de piaţă", precizează BRAT.

BRAT este organizaţia industriei de media din România care măsoară audienţa presei scrise şi a mediului online, auditează tirajele (presă scrisă) şi monitorizează investiţiile în publicitate (presă scrisă, online, radio şi outdoor).

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Trimite un comentariu