Skip to main content

Discovery a finalizat achiziția Eurosport International

 

Colaj Prosport
Colaj Prosport

Publicitate

Discovery Communications a finalizat preluarea controlului asupra Eurosport International, scrie Broadbandtvnews.com.

Astfel, procentul acțiunilor deținute de Discovery Communications a crescut de la 20% la 51%, devenind astfel acționar majoritar, ca parte a unui parteneriat strategic cu TF1 Group, care a început în decembrie 2012

Achiziția acțiunilor și preluarea formală a controlului a început în luna ianuarie 2014.

Adaugând în portofoliu cele șase televiziuni (Eurosport, Eurosport HD, Eurosport 2, Eurosport 2 HD, Eurosport Asia-Pacific și Eurosportnews) , Discovery Communications operează acum în peste 210 rețele importante de televiziune din întreaga lume, ajungând în total la 2,7 miliarde de abonați.

Discovery Communications a anunțat că intenționează să ia decizii strategice pe termen lung și să facă investiții specifice, pentru a consolida și extinde grila de programe și să maximizeze astfel audiența Eurosport. Ca parte a acestui efort, Discovery va colabora cu managementul Eurosport și ceilalti angajați ai acestor televizuni, ca parte a unui plan de afaceri pe termen lung, care optimizează complet canalele Eurosport, acum incluse în suita de televiziuni din rețeaua globala Discovery.

Prețul achizitiei pentru Eurosport International a fost de 902 milioane euro și a fost stabilit după o evaluare medie, care parțial corespunde evaluării inițiale și parțial unei evaluari mai de ansamblu, legată și de preluarea controlului companiei. Din acest grup de evaluari, valoarea Eurosport Franța (85 de milioane euro) a fost dedusă .

TF1 păstrează controlul asupra 80% din Eurosport Franța, cel puțin până la 1 ianuarie 2015. De asemenea, finalizarea achiziției nu are impact asupra celorlalte două elemente ale acordului inițial, când Discovery a dobândit 20% din acțiunile televiziunilor TV Breizh, Histoire, Ushuaia TV și Stylía și nici asupra acordului de producție cu TF1 Group. TF1 va păstra capacitatea de a exercita o opțiune de vânzare pentru 49% din actiunile Eurosport International, ceea ce ar putea determina creșterea acțiunilor Discovery la Eurosport la 100%, dacă va dori să le achizitioneze.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Trimite un comentariu