Skip to main content

Facebook vine cu prima reacție după controversatul studiu psihologic făcut fără a cere consimțământul utilizatorilor

 

facebook impact creierDupă ce Facebook a anunțat că a făcut un studiu psihologic în secret pe un total de 689.000 de ușeri, elimimand din News Feed anumite status-uri, compania a fost intens criticată pentru cum a procedat.

Publicitate

În replică, Adam J Kramer, unul dintre autori, a venit cu lămuriri și spune că Facebook nu a vrut să supere pe nimeni, ci să găsească moduri de a îmbunătăți serviciul. Studiul a fost făcut timp de o săptămâna, în ianuarie 2012, scrie HotNews.ro.

Cercetătorii Facebook au eliminat la început de 2012 din News Feed-ul a 689.000 utilizatori status-urile cu încărcătură emoțională pozitivă sau cele cu încărcătură emoțională negativă, scopul fiind de a stabili dacă fenomenul contagiunii emoționale este prezent și pe cea mai mare rețea socială.

Rezultatele studiului arată că fenomenul este prezent: "interacțiunea în persoană și indiciile oferite de limbajul non-verbal nu sunt strict necesare pentru contagiunea emoțională". A scăzut numărul postărilor emoțional pozitive ale utilizatorilor de Facebook din al căror News Feed au fost anterior înlăturate statusurile pozitive. Același lucru este valabil pentru postările cu încărcătură emoțională negativă.

Concluzia studiului, publicată în revista PNAS, este că emoțiile exprimate de alții pe Facebook ne influențează propriile emoții, fiind o dovadă că există contagiune emoțională prin rețele sociale.

Dezvăluirile legate de studiu au înfuriat multă lume, fiindcă Facebook a manipulat cele afișate pe News Feed și nici nu a cerut consimțământul utilizatorilor, compania fiind în mod legal acoperită de Termenii și Condițiile vagi care îi permit să "jongleze" cu datele utilizatorilor.

Acum, unul dintre realizatorii studiului, Adam Kramer, a făcut câteva precizări pentru a încerca să mai calmeze lucrurile.

El spune că studiul a fost făcut deoarece companiei îi păsa de impactul emoțional și de oamenii care folosesc rețeaua, dorință fiind să se cerceteze dacă, văzând prea multe poștări pozitive ale prietenilor, unii ajung să se simtă neglijați. O altă întrebare la care se dorea un răspuns este dacă un om care vede prea multe poștări negative nu ajunge să evite a mai folosi Facebook.

Kramer admite că în concluziile studiului nu a fost explicată clar motivația experimentului și adaugă că Facebook are multe de învățat. Legat de metodologie, Kramer explică faptul că studiul a durat doar o săptămâna în ianuarie 2012 și a implicat un număr mic de ușeri (1 la 2500) în raport cu numărul total de utilizatori ai rețelei.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu